کد خبر: ۲۰۲۴۷۹
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۶

خانواده مرسی به دادگاه بین‌المللی شکایت می‌کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: واحد مرکزی خبر نوشت:

اسامه مرسی پسر محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر دوشنبه اعلام کرد خانواده مرسی برای تحقیق در خصوص «ربوده شدن » پدرش و « بازداشت وی » به دادگاه کیفری بین المللی شکایت خواهد کرد. 

به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از قاهره، اسامه مرسی در کنفرانس خبری در اتحادیه مهندسان در قاهره گفت آنها به دادگاه کیفری بین المللی و سازمانهای بین المللی حقوق بشر متوسل خواهند شد تا درباره ربوده شدن پدرش و بازداشت وی تحقیق شود.

وی تأکید کرد «‌ شدت عملی که خانواده وی در این خصوص در پیش خواهد گرفت فقط شدت عمل حقوقی خواهد بود و آنها با هرگونه مداخله خارجی در مصر مخالفند ».

وی درباره شایعات در خصوص ارتباط خانواده مرسی با وی و کسب اطمینان از سلامت مرسی گفت :« چنین چیزی کاملا نادرست است و تلاش می شود به ربوده شدن رئیس جمهور جنبه حقوقی داده شود».

اسامه مرسی گفت :« آخرین باری که خانواده اش با مرسی تماس گرفتند سوم ژوئیه بود » یعنی پیش از آنکه عبد الفتاح سیسی وزیر دفاع مصر بیانیه اش را در خصوص نقشه راه قرائت کند.

براساس نقشه راهی که السیسی خواند مرسی پس از اعتراضات گسترده مردمی که خواهان سرنگونی وی و برگزاری انتخابات زودهنگام بود از سمتش کنار گذاشته شد.

مرسی آنچه را که برای پدرش اتفاق می افتد « نقض آزادی» وی دانست. وی درباره تعرض به جان پدرش به عنوان آنکه « رئیس جمهور قانونی کشور است » هشدار داد. مرسی از سوم ژوئیه پس از برکناری توسط ارتش مصر در ملاء عام دیده نشده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین