کد خبر: ۲۰۲۶۱۳
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۷

نامه بسیج دانشجویی دانشگاه تهران به علی مطهری

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در پی اعلام علی مطهری مبنی بر کار گذاشتن دستگاه شنود در دفتر کار وی، نامه‌ای خطاب به نوشتند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایسنا، متن کامل این نامه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِن جَاءکُمْ فَاسِقٌ بِنَبَأٍ فَتَبَیَّنُوا أَن تُصِیبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَی مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِینَ

ای کسانی که ایمان آورده‏اید! اگر شخص فاسقی خبری برای شما بیاورد، درباره آن تحقیق کنید، مبادا به گروهی از روی نادانی آسیب برسانید و از کرده خود پشیمان شوید!

جناب آقای علی مطهری

سلام علیکم

پیرو اتفاقاتی که در تاریخ 18 تیرماه سال جاری در دفتر کار خارج از مجلس حضرتعالی افتاد و با توجه به شناخت که ابعاد شخصیت و فکری جنابعالی مبنی بر تمیز دادن نکاتی که تحقیقا قادر به تشخیص آنها نیستید؛ تذکر نکاتی را لازم دیدیم که در ذیل به آنها اشاره شده است. مضاف بر آن و پیش از تبیین نکات اعلام می‌داریم که تاخیر ارسال این نامه از این جهت بوده است که برای حضرتعالی، و بنگاه‏های خبرپراکنی‏‌ای که مترصد خدشه‌‏دار کردن وجوه مختلف موفقیت‏ها و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، این توهم بوجود نیاید که عده‏‌ای قصد سنگ اندازی در مسیر تحقیقات در حال انجام را دارند.

1. از قول مسئول دفترتان گفته‏‌اید که ایشان در بدو ورود شاهد تغییراتی در محل کار شده‏‌اند و گچ مسیر عبور سیم را مشاهده می‏‌کنند که هنوز خیس بوده است. پس از آن جریان مراجعه‏ مجدد سه نفر از آن 9 نفر به پوشاک فروشی طبقه‏ همکف را به اطلاع عموم مردم رسانده و مدعی می‌‏شوید که دو تن از آنها را به کلانتری محل برده‏‌اید که البته یک نفرشان موفق به فرار گردیده است. یک نفر باقی‌مانده نیز تحویل اطلاعات ناجا داده شده و به گفته شما به نوعی فراری داده شده است. از بخش انتهایی نامه هم کاملا مشخص است که متهمان اصلی این اتفاق را سربازان گمنان امام زمان(عج) می‏‌دانید.

2. جناب آقای علی مطهری!

اگر از ابهامات بسیار نامه‏ منتشره بگذریم، به نظر شما چگونه ممکن است سازمانی که توانسته در اوج اقتدار و تسلط اطلاعاتی از عبدالمالک ریگی در پایگاه نظامیان آمریکایی عکس بگیرد، برای کار گذاشتن یک دستگاه شنود این همه دردسر را به جان بخرد و از خود سرنخ بجای بگذارد؟ (آن هم برای شما و با آن سابقه گل به خودی‌هایتان!)

چرا برای یک لحظه این موضوع به ذهنتان خطور نکرد که چگونه ممکن است یک دستگاه اطلاعاتی دوشادوش دستگاه‌های امنیتی کشورهای متخاصمی همچون آمریکا، اسرائیل و انگلیس و البته بدون جلب توجه و ایجاد حساسیت،جنایتکاری به نام ریگی را رصد کرده و دستگیر نماید و اکنون برای کار گذاشتن دستگاه شنود در دفتر کار حضرتعالی سیم کشی کند و گچ‌کاری راه بیندازد؟

مضحک‌تر اینکه این دستگاه اطلاعاتی متوجه نبوده است که دفتر کار شما توسط دوربین DVR پوشاک فروشی طبقه همکف قابل رصد بوده است. به نظر شما آیا این دستگاه مقتدر هنوز نفهمیده رصد وضعیت موجود ابتدایی ترین و مهم‌ترین بخش هر عملیات است؟

برای ما جای سوال است چگونه نیروی انتظامی به ادعای شما که "نفر دستگیر شده به نوعی فراری داده شده" واکنش نشان نداده است؟ آیا این حرف که مصداق عینی تشویش اذهان عمومی است قابل پیگری و اثبات نیست؟ البته از این دست جملات که هم نشر اکاذیب بوده و هم تشویش اذهان عمومی در متن منتشره کم نیست.

3. فرزند شهید استاد مطهری!

آیا بازخوردی از نامه خود در فضای داخل و خارج از کشور دریافت نموده‌اید؟ آیا می‌دانید زخم‏‌خوردگان‌ از این جوان 29 ساله، که تجربه‌اش صدها سال از سایر سازمان‌های همتراز خارجی‌اش بیشتر است، پس از این نامه زبان به حب و غضب باز نموده‌ و اتهامات بی پایه و اساسی را به آنها نسبت داده‌اند؟ براستی آن زمان که این نامه را نوشتید و ‌نوشتید "ممکن است سرباز گمنام امام زمان تبدیل به سرباز گمنام شیطان شود" برای لحظه‌ای نیندیشیدید که این اتهامات بی پایه و اساس خود وسیله‌ای است که می‏‌تواند "زحمات آن افراد پاک و متدین و فداکار را بر باد دهد"؟

برادرانه و دلسوزانه از شما می‌خواهیم یک بار دیگر به سناریویی که برایتان نوشته شده را بازخوانی کنید تا حقایق بیش از پیش بر شما آشکار گردد. انتظار ما و دستگاه اطلاعاتی این است که در صورت کشف حقیقت با همان صراحتی که این اباطیل را منتشر نمودید با همان صراحت حقایق را برای عموم مردم بازگو نمایید.

4. بسیج دانشجویی دانشگاه تهران، ضمن درخواست مجدد از دستگاه‏های اطلاعاتی کشور برای پیگیری و اطلاع‌رسانی نتیجه تحقیقات، اعلام می‌دارد که وقوع این اتفاق مشکوک در 18 تیرماه پیام‌های بسیاری به همراه دارد. ما اجازه تخریب مجدد این نهاد و سایر نهادهای انقلابی را به شارلاتان‌ها و قداره به دست‌های مطبوعاتی نخواهیم داد و همچون گذشته تا آخرین قطره خون خود از سربازان گمنام امام زمان(عج) حمایت و پشتیبانی خواهیم کرد.

5. در پی انتشار بدون اثبات ادعاهای جناب آقای مطهری، از دستگاه قضا خواستاریم که مسببین این اتفاق مشکوک را در ترازوی عدالت قرار داده و بدون هرگونه چشم‌داشتی متناسب با جرم محاکمه نماید. ضمنا بسیج دانشجویی حق شکایت از آقای علی مطهری به جرم تشویش اذهان عمومی را برای خود محفوظ و آن را منوط به نتیجه تحقیقات می‌داند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین