کد خبر: ۲۰۲۷۰۶
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۷

300 میلیون گردشگر در 10 سال اخیر به ترکیه سفر کردند

ترکیه با بجا گذاشتن کارنامه‌ای موفق در جذب گردشگر، طی 10 سال اخیر میزبان حدود 300 میلیون گردشگر بوده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ترکیه که از موفق‌ترین کشورهای جهان در جذب گردشگر طی سال‌های اخیر لقب گرفته،در دهه گذشته پذیرای حدود 300 میلیون گردشگر بوده است.

به گزارش وال استریت ژورنال، در 10 سال گذشته، از ابتدای سال 2003 تا پایان سال 2012 بیش از 295 میلیون گردشگر از کشورهای مختلف به ترکیه سفر کرده‌اند که حاصل آن درآمد 236 میلیارد دلاری برای اقتصاد این کشور بوده است.

بر این اساس، ترکیه در سال 2003 با میزبانی از بیش 16 میلیون گردشگر نزدیک به 14 میلیارد دلار از محل صنعت گردشگری درآمد داشت که این رقم با ادامه روند رو به رشد صنعت گردشگری این کشور با انجام اقدامات گوناگون از جمله جذب سرمایه‌گذاری خارجی در زیرساخت‌های صنعت گردشگری، اعمال معافیت‌های مالیاتی، تغییر در قوانین صدور ویزا و حضور فعال در نمایشگاه‌های معتبر صنعت گردشگری در سال 2012 با میزبانی از نزدیک به 37 میلیون گردشگر به درآمدی نزدیک به 30 میلیارد دلار رسید.

پیش‌بینی می‌شود ترکیه در سال 2023 با قرار گرفتن در جمع پنج مقصد برتر گردشگری جهان، میزبان 50 میلیون گردشگر نیز باشد و درآمدهایش نیز از محل صنعت گردشگری در این سال به 50 میلیارد دلار برسد.

به گزارش ایسنا،همچنین براساس تحقیقی که از سوی آژانس‌های مسافرتی کشور انگلیس انجام شده، ترکیه یکی از ‌10 مقصد ارزان گردشگری جهان است. در حال حاضر بیشتر گردشگران ترکیه از کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس، انگلیس، آلمان، روسیه و ایران و مابقی نیز از کشورهای بلغارستان، هلند، گرجستان، فرانسه، سوریه و ایتالیا هستند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین