کد خبر: ۲۰۳۱۳۸
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۵

اسرائیل چهارمین صادرکننده سلاح جهان شد

اسرائیل با عبور از فرانسه، چهارمین صادرکننده بزرگ سلاح جهان شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش "هشت صبح" به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس یک گزارش پارلمانی در فرانسه، اسرائیل در رتبه بندی صادر کنندگان اسلحه جهان از فرانسه پیشی گرفت و توانست رتبه چهارمین صادر کننده بزرگ اسلحه جهان در سال 2012 را از آن خود کند.

بر اساس این گزارش که در هفته جاری ارائه شده است و بخش هایی از آن را رادیو بین المللی فرانسه منتشر کرده است پایین آمدن رتبه فرانسه در این لیست به دلیل کاهش 26 درصدی صادرات سالانه اسلحه این کشور بوده است.

در این گزارش ارزش درخواست هایی که فرانسه برای صادرات اسلحه در سال 2012 دریافت کرده است 8.5 میلیارد دلار اعلام شده است.

بر اساس این گزارش، در فاصله سال های 2007 تا 2011 میلادی، 26 درصد از این درخواست ها از خاورمیانه، 21 درصد از آمریکای لاتین، 21 درصد از منطقه آسیا، 21 درصد از اقیانوس آرام و 17 درصد از اروپا بوده است.

به گزارش هشت صبح رادیو فرانسه بر اساس اطلاعات این گزارش اعلام کرد که آمریکا هنوز بالاترین رتبه صادرات اسلحه در جهان را دارد و روسیه، انگلیس و اسرائیل در رتبه های بعدی قرار دارند.

فرانسه با وجود پایین آمدن رتبه اش در این لیست اما در حال افزایش تلاش ها برای بازاریابی تولیدات نظامی خود است. در هفته جاری فرانسه قراردادی به ارزش 900 میلیون دلار با امارات امضا کرد که بر اساس آن امارات دو ماهواره نظامی برای نظارت و یک ایستگاه برای نظارت زمینی از فرانسه خریداری می کند.

فرانسه همچنین تلاش می کند جنگنده های ساخت خود از نوع "رافائل" را نیز به امارات بفروشد. در همین راستا مذاکرات بلند مدت و دشواری برای فروش حداقل 126 فروند از این جنگنده ها به هند و امارات در جریان است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین