کد خبر: ۲۰۳۳۳۲
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۰

احمدی‌نژاد: یادم نمی‌آید که از چراغ قرمز عبور کرده باشم

رییس جمهور با بیان این‌که در تمام لحظات دولت کار و برنامه برای اجرا وجود داشته است، اظهار کرد: ما حتی یک ساعت هم بی‌برنامه نبوده‌ایم.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: محمود احمدی‌نژاد در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی در پاسخ به این پرسش که دولت متهم به بی‌برنامگی بوده و نشانه آن انحلال سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است، آیا این اتهام را قبول دارید و آیا از روز اول برنامه داشته‌اید، اظهار کرد: 8 سال کار پر حجم، هدفمند و با نتایج بسیار گسترده در چند گزارش تلویزیونی نمی‌گنجد. من در چند جلسه گزارش‌های لازم را داده‌ام و غیر از این جلسه، یک جلسه خداحافظی هم خواهم داشت.

وی با بیان این‌که کارهای کلان و ابتکارهای صورت گرفته این دولت شرایط داخلی و بین‌المللی را تحت تاثیر قرار داده است، اظهار کرد: ما از روز اول می‌دانستیم که قرار است چه کاری انجام بدهیم. ما از روز اول در تمام بخش‌ها برنامه داشتیم و طبق آن برنامه عمل کردیم. البته انعطاف هم داشته‌ایم، ولی اصول را هم حفظ کرده‌آیم.

احمدی‌نژاد در ادامه خاطرنشان کرد: عوام‌فریبی است که با انحلال سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، دولت خلاف برنامه عمل می‌کند. مگر برنامه فقط به سازمان مدیریت خلاصه می‌شود؟ همه وزارتخانه‌ها دارای برنامه بودند ما ساختار سازمان مدیریت را به هم نزدیم، اما آن را هدفمندتر کردیم. معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری در واقع اجرای یک اصل قانون اساسی است.

رییس جمهور همچنین با اشاره به این‌که ما اهتمام ویژه‌ای به قانون داشته‌ایم، اظهار کرد: من از پایین‌ترین سطوح مدیریتی کار خود را شروع کرده‌ام و ساختارهای اجرایی قانون و نیازهای کشور را دیده‌ام و همه راه‌ها را تجربه کرده‌ام. ما معتقد بودیم کشور براساس قوانین پایه و مادر که خطوط اصلی را مشخص می‌کند، باید اداره شود.

وی همچنین تاکید کرد: از اولین‌های این دولت تلاش برای تدوین لوایح قانونی مادر و پایه کشور است. قریب به اتفاق همه قوانین پایه‌ای به جز بانکداری اسلامی متعلق به همین دولت است. لایحه اصل 44، لایحه مالیات بر ارزش افزوده، لایحه برای تهیه مسکن مردم، لایحه مدیریت حمل و نقل و سوخت، لایحه هدفمندی یارانه‌ها، لایحه تحول در امور گمرکی، لایحه جامع آب و خاک، لایحه مقابله با پولشویی در دولت نهم و دهم تهیه شد.

احمدی‌نژاد همچنین با بیان این‌که اکنون تکلیف کشور در بخش‌های فراوانی روشن است، خاطرنشان کرد: نباید قانونمداری دولت را در دعواهای سیاسی جست‌وجو کرد، بلکه باید آن را در عمل دید. من یادم نمی‌آید که از چراغ قرمز عبور کرده باشم، در حالی که مسوولان کشور فراوان از چراغ قرمز عبور کردند. من به مردم می‌گویم که حتی از خط ویژه هم عبور نکرده‌ام.

رییس جمهور در ادامه با بیان این‌که من مجری قانون اساسی هستم و سوگند خوردم که از قانون اساسی حمایت کنم، تاکید کرد: من هرجا ببینم که خلاف قانون اساسی عمل شده، باید به آن عمل کنم. من موظفم که از قانون اساسی حمایت کنم. نام این عمل من قانون‌گریزی نیست، بلکه قانون‌گریزی را کسانی انجام می‌دهند که هر روز تفسیری از قانون اساسی می‌کنند. تا الان نتوانستند خلاف قانون عملکرد دولت را اثبات کنند.

به گزارش ایسنا،وی تاکید کرد: ما قانون را مقدس می‌دانیم، آنها که دولت را متهم می‌کنند، می‌خواهند فعالیت‌های خود را بپوشانند، معیار ما قانون اساسی است. مهم‌ترین قوانین کشور، در این دولت تنظیم و تقدیم مجلس شده است و پایه اداره کشور براساس قانون در این دوره ریخته شده است.

ادامه دارد...
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین