کد خبر: ۲۰۳۴۰۹
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۰

متن کامل ۱۰ حکم تنفیذ رهبری نظامی برای رئیس جمهور منتخب

بر اساس جدول زمانبندي انتخابات، حسن روحاني، رييس جمهوري منتخب ملت ايران، ۱۲ مرداد ماه براي تنفيذ حكم رياست جمهوري اسلامي ايران به حضور رهبر معظم انقلاب خواهد رفت.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تنفيذ حكم رياست جمهوري،طبق بند نهم اصل۱۱۰ قانون اساسي، پس از انتخاب مردم از جمله وظايف و اختيارات رهبر ايران است.

براساس قانون پس از انتخاب رييس جمهوري توسط مردم و بعد از تأييد صحت انتخابات از طرف شوراي نگهبان، رهبر معظم انقلاب راي مردم را به رييس جمهور تنفيذ خواهد كرد.

در اين مراسم محمود احمدي‌نژاد به عنوان رئيس‌جمهور سابق، روساي ديگر قوا، مقامات لشكري و كشوري و سفراي ديگر كشور كشورها حضور خواهند داشت.

روحاني پس از تنفيذ حكمش از سوي رهبر معظم انقلاب و حضور در مراسم تحليف به صورت رسمي رياست قوه مجريه را در دست خواهد گرفت.

به گزارش ايرنا،در اين گزارش متن احكام، ۱۰ رييس جمهوري پيشين كه توسط امام خميني (ره)، بنيانگذار انقلاب اسلامي و حضرت آيت الله خامنه اي، رهبر معظم انقلاب تنفيذ شده اند، آورده شده است.

***متن حکم تنفیذ امام خمینی برای ریاست جمهوری ابوالحسن بني صدر

امام خميني (ره) در حكم تنفيذ شده به ابوالحسن بني صدر اولين رييس جمهور اسلامي ايران چنين آورده است:

بر اساس آنكه ملت شريف ايران با اكثريت قاطع جناب آقاي دكتر سيدابوالحسن بني صدر را به رياست جمهوري كشور جمهوري اسلامي ايران برگزيده‏اند، و بر حسب آنكه مشروعيت آن بايد به نصب فقيه جامع الشرايط باشد، اينجانب به موجب اين حكم، رأي ملت را تنفيذ و ايشان را به اين سمت منصوب نمودم؛ لكن تنفيذ و نصب اينجانب و رأي ملت مسلمان ايران محدود است به عدم تخلف ايشان از احكام مقدسه اسلام و تبعيت از قانون اساسي اسلامي ايران.

از جناب ايشان مي‏خواهم كه مسئوليت خطيري كه به موجب اراده ملت و بر اساس قانون اساسي به عهده ايشان گذارده شده است همچون امانتي الهي از آن پاسداري نمايند، و به پيمان خود در مقابل خداوند تعالي و خلق وفادار باشند، و با اعتماد به فضل خداوند و اعتماد ملت همچون محوري استوار براي هماهنگي نهادهاي مسئول، حمايت از مباني جمهوري اسلامي، در حوزه اختيارات و مسئوليتهاي خود قرار گيرند، و در راه هدف ملت- كه آن تداوم بخشيدن به انقلاب اسلامي و استقرار نظام عدل اسلامي است- با تمام توان بكوشند، و خداوند متعال را ناظر و حاضر دانند، و به وظيفه سنگيني كه به عهده گرفته‏اند قيام كنند.

و از قشرهاي مختلفه ايران خصوصاً متفكران و دانشمندان و احزاب اسلامي و سياسي و قواي انتظامي مي‏خواهم كه در اين لحظات حساس كه بر كشور مي‏گذرد با حسن نيت از ايشان و دولت اسلامي پشتيباني نمايند، و از تفرقه و اختلاف و كارشكني بپرهيزند؛ و تا ايشان بر محور عدل اسلامي عمل مي‏كند و جانبدار مستمندان و مستضعفان هستند و از اعمال شِبه طاغوت اجتناب مي‏كنند از همكاري و معاونت دريغ ننمايند.

از خداوند تعالي توفيق ايشان را در راه خدمت به بندگان خدا و به كشور اسلامي خواستارم. والسلام علي عباداللَّه الصالحين.


***متن حکم تنفیذ امام خمینی برای ریاست جمهوری محمدعلی رجایی

متن كامل حكم تنفيذ شده توسط امام خميني(ره) به شهيد محمد علي رجائي، دومين رئيس جمهوري اسلامي ايران به شرح زير است:

با سپاس بي‏حد از الطاف كريمه خداوند متعال كه توفيق به ملت شريف و متعهد ايران عطا فرموده كه هرچه زمان مي‏گذرد، مشكلات افزون مي‏شود، بر تعهد آنان و حضورشان در صحنه و پشتيباني‏شان از جمهوري اسلامي كه فراورده فداكاريهاي خودشان است، افزوده مي‏شود. و به رغم تبليغات دشمنان خارج و داخل، با اكثريت قاطع افزون از دوره سابق، جناب آقاي محمدعلي رجايي- ايّده اللَّه تعالي- را به رياست جمهوري كشور اسلامي ايران برگزيده و اين مسئوليت بزرگ و بار سنگين را بر عهده او گذاشته است. و چون مشروعيت آن بايد با نصب فقيه ولي امر باشد، اينجانب رأي ملت شريف را تنفيذ و ايشان را به سمت رياست جمهوري اسلامي ايران منصوب نمودم، و مادام كه ايشان در خط اسلام عزيز و پيرو احكام مقدس آن مي‏باشند و از قانون اساسي ايران تبعيت و در مصالح كشور و ملت عظيم الشأن در حدود اختيارات قانوني خويش كوشا باشند و از فرامين الهي و قانون اساسي تخطي ننمايند، اين نصب و تنفيذ به قوت خود باقي است.

و اگر خداي ناخواسته بر خلاف آن عمل نمايند، مشروعيت آن را خواهم گرفت. و بايد ايشان توجه داشته باشند و از عمل ملت دريافته باشند كه ملت دلاور نيز رأي خود را بر اين اساس به ايشان داده‏اند، و من اميدوارم كه در حفظ اين‏ امانت الهي و مسئوليتي كه ملت بر عهده ايشان گذاشته است، با تمام توان كوشش نموده و از آن پاسداري نمايند و وفادار به پيمان خود در مقابل خداوند مقتدر حاضر و ناظر و ملت حاضر در صحنه و مراقب احوال و اوضاع باشند و به فرمان خداوند تبارك و تعالي- كه مؤمنان را به رحمت و عطوفت در بين خود و شدت در مقابل كفار و مخالفان اسلام دعوت فرموده است (محمَّد رَسوُلُ اللَّهِ وَالّذينَ مَعَهُ اشِدّاءُ عَلَي الْكُفَّارِ رُحَماء بَينَهُم. فتح: ۲۹) با تمام جديت عمل كرده و در عمل به حق از كسي و از ملامت بدخواهان نهراسند.

و در نظارت برقواي ثلاثه، طرف حق را در نظر گيرند و در خدمت به خلق خدا، خصوصاً توده‏هاي مستضعف، احساس غرور و سرافرازي نمايند، كه اينانند وفاداران به اسلام و هواداران جمهوري اسلامي. و اميد است در اين موقع كه دشمنان خارج و داخل دست به دست هم داده تا جمهوري اسلامي را به تباهي كشند، قشرهاي مختلف ايران از علما و متفكران و محققان گرفته تا قواي مسلح و از دهقانان و كارگران و كارمندان و كارفرمايان تا بازرگانان و بازاريان و عشاير و سرحدنشينان، همفكر و هم صدا با رئيس جمهور محترم و دولت و مجلس و ساير ارگانهاي اسلامي دست جنايتكاران و خائنان را قطع و در تشييد (تقويت) و تأييد جمهوري اسلامي كوشا بوده و در ساختن ايراني مستقل و آزاد فداكار باشند و با وحدت كلمه به كشور خود و مردم محروم آن خدمت كنند. تقارن رأي گيري براي رئيس جمهور با ايام و ليالي مبارك قدر و تنفيذ آن با عيد سعيد فطر، موفقيت آقاي رئيس جمهور را در خدمت به كشور و ملت عزيز نويد مي‏دهد. از خداوند متعال توفيق همگان را در ساختن كشور عزيز خواستار است. يكم شوال المكرم ۱۴۰۱، عيد سعيد مبارك فطر موافق با ۱۱ مرداد ۱۳۶۰. روح اللَّه الموسوي الخميني.»

***متن حکم تنفیذ امام خمینی برای دوره اول ریاست جمهوری آیت الله سیدعلی خامنه ای

متن كامل حكم تنفيذ شده توسط امام خميني(ره) در اولين دوره رياست جمهوري حضرت آيت الله خامنه اي، سومين رئيس جمهوري اسلامي ايران به شرح زير است:

ما نَنْسَخْ مِنْ آيَةٍ أَوْ نُنْسِهانَأْتِ بِخَيْرٍ مِنْها أَوْ مِثْلِها (ما هيچ آيتي را نسخ نمي‏كنيم و يا آن را از يادها نمي‏بريم مگر آنكه بهتر و يا مثل آن را بياوريم. بقره: ۱۰۶) گرچه دست جنايتكاران و منافقان، رئيس جمهور متعهد و مؤمني [شهيد رجائي] را از ملت مجاهد ايران گرفت و يكي از خدمتگزاران صديق را به شهادت رساند و ملت عزيز را از خدمت او، و او را از خدمت به ملت محروم كرد و گمان كرد كه با ترور اشخاص، ملت بپاخاسته از تصميم خود عقب مي‏نشيند و در خدمت به اسلام بزرگ سستي مي‏ورزد و در نتيجه راه براي قدرتهاي چپاولگر باز مي‏شود، ولي شركت بي‏سابقه مردم كشور، اميد بدخواهان را مبدل به يأس و طمع آزمندان را براي هميشه بريد. امريكا و تروريستهاي وابسته و پيوسته به آن با تبليغات خود ملت شريف ايران و ارتش وفادار به اسلام را از هدف بزرگ اسلامي‏شان منحرف معرفي مي‏نمايند، و وسايل ارتباط جمعي غرب، خصوصاً امريكا و صهيونيزم براي جهانخواران ومزدورانشان كاخهاي سفيد خيالي ساخته تا با شكست ايران در انتخابات، به سوي ايران مهد شيرزنان و شيرمردان، هجوم آورده و با محو اسلام، حكومت سلطنتي يا جمهوري دمكراتيك

خلق برقرار و كشور را تا ابد مورد چپاول قدرتمندان خصوصاً امريكا قرار دهند. ولي شركت عمومي ملت شجاع و متعهد در انتخابات و پيروزيهاي پي در پي قواي مسلح در جنوب و غرب و حضور مداوم ملت در سرتاسر كشور از طرفي، و از طرف ديگر سركوبي اشرار وطن فروش در داخل و پشت جبهه و به انزوا كشيدن ملي گرايانِ پيوسته به امريكا، كاخهاي تخيلي آنان را فروريخت.

خداوند متعال بر ما منت نهاد كه افكار عمومي را براي انتخاب رئيس جمهوري متعهد و مبارز، در خط مستقيم اسلام و عالِم به دين و سياست هدايت فرمود كه اميد است با حُسن تدبير و كمك قواي سه گانه و پشتيباني ملت بزرگ، مشكلات يكي پس از ديگري رفع و احكام مقدس اسلام به‏طور دلخواه در سطح كشور اجرا گردد.

اينجانب به پيروي از ملت عظيم الشأن و با اطلاع از مقام و مرتبت متفكر و دانشمند محترم جناب حجت الاسلام آقاي سيد علي خامنه‏اي- ايّده اللَّه تعالي- رأي ملت را تنفيذ و ايشان را به سمت رياست جمهوري اسلامي ايران منصوب نمودم. و رأي ملت مسلمان متعهد و تنفيذ آن محدود است به اينكه ايشان به همان نحو كه تا كنون خدمتگزار اسلام و ملت و طرفدار قشر مستضعف، و به حكم قرآن كريم اشِدَّاءُ عَلَي الْكُفَّارِ رُحَماءُ بَيْنَهُمْ (آناني كه با اويند بركافران سختگير، و بين خويش مهربانند. فتح: ۲۹) بوده‏اند از اين پس نيز به همان تعهد باقي باشند و از طريق مستقيم انسانيت و اسلام انحراف ننمايند، كه ان شاء اللَّه نمي‏ نمايند.

و در اين موقع خطير كه بدخواهان خارج و داخل و بلندگوهاي ابرقدرتها خصوصاً امريكاي جنايتكار با هر وسيله مي‏خواهند ملت و دولت و مجلس و دادگاههاي ايران را متهم كنند و به گمان فاسد خود تزلزلي در اركان جمهوري اسلامي ايجاد نمايند، لازم است رئيس جمهور با كمك همه ارگانهاي جمهوري اسلامي و با تشريك مساعي يكديگر جريانات امور را به طوري هماهنگ و موافق اسلام كنند كه بهانه را از دست بدخواهان بگيرند؛ گرچه بسياري از آنان با احكام اسلام و حدود و تعزيرات آن موافقت ندارند.

آقاي رئيس جمهور و ساير دست اندركاران و دولتمردان در جمهوري اسلامي بايد بدانند كه ملت شريف ايران بر همه آنان محبت و منت دارند، چراكه اين ملت فداكار است كه در اول انقلاب با نثار خون جوانان خود و زحمات طاقت فرسا پيروزي را به دست آورد و همه را از زندانها و تبعيدها و انزواها و اختناقها نجات داد و حكومت را از ستمگران بازستاند و به آنان تحويل داد. و همين ملت است كه از اول پيروزي تاكنون در صحنه بوده و از كشور و ارتش و سپاه و ساير قواي مسلح و دولت و مجلس و شورايعالي قضايي و دادگاهها پشتيباني نموده، و با كمك و همت همين ملت، دشمنان داخل و خارج را سركوب و حزب اللَّه را به جاي احزاب و گروههاي شيطان نشاند. و هم اينانند كه با شوق و شعف به آقاي رئيس جمهور بيش از شانزده ميليون رأي دادند و بر كرسي رياست جمهوري نشاندند؛ و هم اينانند كه به خواست خداوند تعالي قادرند كشور را حفظ و از شرّ شياطين نجات دهند؛ و اينانند كه بر همه ماها و شماها حق دارند و همه مي‏بايست ديْن خود را به آنان ادا كنيم و در خدمت ملت خصوصاً مستضعفين كه سنگيني اين جمهوري به دوش آنان بوده و بدون كوچكترين توقعي در خدمت اسلامند، با جان و دل كوشا باشيم. و مادام كه همه ما و شما در خدمت مردم هستيم آسيبي به جمهوري اسلامي وارد نمي‏شود و ملت بزرگ و بيدار و در صحنه جواب همه ياوه سرايان و زورگويان را مي‏دهد. از خداوند متعال پيروزي اسلام و مسلمين را خواستارم.

والسلام علي عباد اللَّه الصالحين. روح اللَّه الموسوي الخميني.»


***متن حکم تنفیذ امام خمینی برای دوره دوم ریاست جمهوری آیت الله سیدعلی خامنه ای

متن كامل حكم دومين دوره رياست جمهوري حضرت آيت الله خامنه اي، سومين رئيس جمهوري اسلامي ايران توسط امام خميني به شرح زير است:

بحمداللَّه تعالي با تأييدات خداوند متعال- جل و علا- و دعاي خير حضرت ولي اللَّه الاعظم- روحي لمقدمه الفداء- چهار سال رياست جمهوري اسلام با خير و سلامت و قدرت و عظمت سپري شد و ملت بزرگ و شجاع ايران با همه توطئه‏ها و تبليغات دشمنان اسلام كه براي اطفاي نور خدا و اسلام بزرگ واز صحنه خارج نمودن ملت شريف ومجاهد، دست دردست يكديگر نهاده بودند، به مبارزه برخاست و نيز توطئه‏هايي را كه براي جلوگيري از سيل خروشان و اراده آهنين مؤمنين مظلوم در طول تاريخ كه مي‏رود كاخهاي ستم سياه و سرخ را فرو ريزد و فرياد حق طلبانه اين ملت مظلوم، محرومان و غارتزدگان پهناور زمين را به خروش درآورد، با قدرت خنثي نمود ..

ملت متعهد، با عزمي والا و قدمي ثابت، از پير نودساله تا نوجوان تازه بالغ، براي چهارمين بار براي تعيين سرنوشت خويش به سوي صندوقهاي رأي هجوم آورد و ياوه گويان و خيالبافان را بر خود لرزاند و فردي شريف از سلاله پيامبران را براي خدمت به اسلام و ايران و مسلمانان و ملت برگزيد و اين مسئوليت سنگين را بر عهده كسي گذاشت كه چهار سال در اين مقام، صادقانه و با تعهد و روشن بيني به ملت و اسلام و ايران خدمت نمود؛ و اين، پس از خدماتي بود كه قبل و بعد از انقلاب انجام داده بود. «جَزاهُ اللَّهُ خَيراً».

رئيس جمهور محترم بايد توجه داشته باشند كه در پيشگاه مقدس حق- جل و علا- واقع است و آنچه بر او از خطرات قلبي و تمايلات سرّي تا اعمال مُعلن (علني) و مخفي مي‏گذرد، در حضور حق است و چيزي را نتوان از او- جل و علا- پنهان كرد، هرچند از خلق خدا پنهان باشد. و بايد توجه نمايند كه در مقامي هستند كه يك جمله او گاهي مؤمني را ساقط كرده و متعهدي را از بين مي‏برد، و يا غيرصالحي را به مقامي كه شايسته آن نيست مي‏رساند؛ گاهي يك سخنراني او، جمهوري اسلامي و كشور را نور مي‏بخشد و گاهي بعكس.

مقام خطير است و خطر بزرگ، به خدا بايد پناه برد و از او استمداد كرد. همه دست اندركاران- بويژه رئيس جمهور- بايد از چاپلوسان دغلباز و زبان بازان حيله‏گر بر حذر باشند و مشاوران خود را از اشخاص سابقه‏دار كه تعهدشان قبل از انقلاب مشهود بوده است، انتخاب كنند. بسا كه منحرفان و منافقان، خود را با ظاهري آراسته به تقوا جا بزنند و با دست ما به اسلام و كشور اسلامي صدمه زنند.
شمااي رئيس جمهور محترم و ديگر متصديان امور كشور! مي‏دانيد كه قدرتمندان شرق و غرب خصوصاً امريكاي بازيگر، مارهاي زخم برداشته از جمهوري اسلامي هستند كه از اول انقلاب به هر حيله ممكن دست زدند؛ از حمله نظامي گرفته تا طرح كودتا، و از ترور شخصيتها تا به آتش كشيدن مزرعه‏ها و مغازه‏ها، و از انفجارات كور در كوچه‏ها و خيابانها تا دزدي و تجاوز و از همه بدتر و بالاتر تبليغات دامنه‏دار از اول انقلاب تا امروز است، كه براي تضعيف روحيه ملت مقاوم و رزمندگان عزيز به هر نوع دروغ و تهمتي متشبث شدند، ولي بحمداللَّه نه تنها هيچ يك از تيرهاي آنان به هدف نرسيد، كه نتيجه معكوس داد.

اكنون از چنين مارهاي زخم خورده‏اي نبايد غافل بود. چه بسا، با نفوذ عُمال سرسپرده داخلي در ارگانهاي دولتي و مقامات مؤثر، بتدريج قدم به قدم كار خود را انجام دهند و انسان مستقيم را منحرف كنند و متعهدان را وابسته نمايند. غفلت از اين امر، فاجعه‏انگيز است و همه مقامات، خصوصاً مقامات بالا چون رؤساي قواي سه گانه، بيشتر موردنظر و هدف هستند، زيرا انحراف آنان- خداي نخواسته- ممكن است انحراف رژيم را در پي داشته باشد.

همه ما و شما بايد بدانيم كه شيطان خارج و داخل و نفس اماره بتدريج انسان را از خلافهاي كوچك به بزرگ و بزرگتر مي‏كشاند كه يكوقت از كفر سر در مي‏آورد. پس خلاف كوچك را بزرگ شماريد و شماريم، و فساد را از سرچشمه جلو گيريم. از خداوند متعال مدد مي‏خواهيم كه همه ما را حفظ نمايد، خصوصاً از شيطان نفس كه مادر «بُت» هاست.

اينك به پيروي از آراي محترم ملت عظيم الشأن و آشنايي به مقام تعهد و خدمتگزاري دانشمند محترم، جناب حجت الاسلام آقاي سيدعلي خامنه‏اي- ايّده اللَّه تعالي- آراي ملت را براي پس از پايان دوره كنوني، تنفيذ و ايشان را به سمت رياست جمهوري اسلامي ايران منصوب مي‏نمايم و از خداوند تعالي توفيق ايشان را در خدمت به اسلام و ملت و كشور اسلامي خواستارم. البته رأي ملت و تنفيذ اينجانب، تا وقتي است كه ايشان به تعهد خود و راه مستقيمي كه در پيش داشته‏اند، باقي باشند و به اسلام و احكام نوراني آن پايبند و طرفدار مظلومان و مستضعفان و محرومان و مخالف ظالمان و ستمگران و مستكبران باشند و با هيچ ظالم مستكبري راه سازش باز نكنند- كه نمي‏كنند.

خداوند، همه ما را به طريق مستقيم انسانيت هدايت فرمايد! ما و همه مقامات جمهوري اسلامي مرهون ملت فداكار، خصوصاً قشر ضعيف و مظلوم هستيم كه با جانبازي و فداكاري آنان دست جباران كوتاه و به جاي طاغوتيان، حكومت مستضعفان پايه گذاري شد. اين حقيقت هميشه بايد در پيش چشم همه باشد، كه همه خدمتگزار اين قشر باشيم و هرچه در راه اين ملت عزيز در طبق اخلاص بگذاريم، از عهده شكر آنان برنخواهيم آمد.

والسلام علي عباداللَّه الصالحين. ۱۸ ذي حجه ۱۴۰۵- عيد مبارك غديرخم. روح اللَّه الموسوي الخميني‏»

***متن حکم تنفیذ آیت الله خامنه ای برای دوره اول ریاست جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی

متن كامل حكم تنفيذه شده توسط حضرت آيت الله خامنه اي به اكبر هاشمي رفسنجاني، چهارمين رئيس جمهوري اسلامي ايران به شرح زير است:

قال الله الحكيم: و لقد كتبنا في الزبور من بعد الذكر ان الارض يرثها عبادي الصالحون.

سپاس و ستايش خداوند منّان را كه با عنايات خاصه خود، ملت بزرگ ايران را در فراز و نشيب هاي مسير دهساله انقلاب راهنمائي و دستگيري فرمود و با دست قدرتمند خود انقلاب و نظام اسلامي را از آفات دهر و شرارت شياطين و فريب مكاران و دغلكاران و دسيسه منافقان و نفوذ بد خواهان و جمود متحجران و جاه طلبي سياست بازان و وسوسه خناسان مصون داشت و به دعاي حضرت ولي الله الاعظم ارواحنا لتراب مقدمه الفداء آتش توطئه ها را بر اين ملت صالح و رشيد، برد و سلام فرمود و دشمنان قوي پنجه را زبون كرد و روز بروز جلوه هاي نصرت خود را با ثبات قدم و رشد و آگاهي امّتي بيدار و زنده و نستوه، بر همگان آشكار ساخت.

و حمد بي پايان پروردگار را كه حيات طيبه خود را به ملتي بخشيد كه حضرت روح الله را چون جان شيرين در خود پذيرا گشت و به هدايت و زعامت او پرچم اسلام ناب محمدي صلي الله عليه و آله و ولايت علوي و حسيني را برافراشت، چشم جهانيان را در او خيره ساخت و آيات فرج مستضعفان را در سرگذشت پرماجراي او آشكار ساخت.

و پس از ارتحال امامش و جان عزيزش بسوي رفيق اعلي، قلب او را محكم و راه او را روشن داشت و بر عزم و اراده يپولادينش در ادامه راه خود، استوار ساخت.

اينك پس از گذشت دو دوره كامل رياست جمهوري كه بحمدالله با وجود آن همه دشواري ها و توطئه هاي دشمنان، به خير و صلاح و عزت و عظمت اسلام و مسلمين سپري شده است، ملت رشيد و مقاوم و باوفا، به وصيت امام فقيد عظيم الشأن خود عمل كرد و در نخستين امتحان و در همان حال كه دشمنان قسم خورده اسلام نيرنگ ها پرداخته و اميدها بدان بسته بودند، جهانيان را به حيرت و اعجاب واداشت و با حضور وسيع و سيل آساي خود، بنيان آمال بدخواهانه دشمن را بركند و با شناخت و آگاهي و آزادي كامل و كم نظير، در انتخاباتي كه نقش تبليغات مرسوم در آن به كمترين حد ممكن رسيد، به پاي صندوق هاي رأي رفت و به پيمان با خدا بر نفي پرستش شيطان، و به عهده خود با رسول خدا در پاسداري از ثقلين، و به تعهد خود در برابر امام و انقلاب در وحدت كلمه و كلمه توحيد و استقامت تا استقرار قسط عمل كرد.

و خدا را شكر كه اراده و رأي ملت عزيز، بار سنگين امانت و مسئوليت الهي را بر دوش تواناي مردي بزرگ از فرزندان اسلام و حواريين امام عظيم الشأن، عالمي مجاهد، فقيهي اسلام شناس، سياستمداري هوشمند و مديري درد آشنا و دلسوز قرار داد.

شخصيتي كه پرونده تلاش در راه خدا و مجاهدتش براي حاكميت دين و اعلاء كلمه اسلام حتي پيش از نخستين روزهاي شروع نهضت آغازشده و سرگذشت رنج ها و سختي ها و فعاليت هاي كم نظير را در خود گنجانيده است، چهره ي موجهي كه به بركت حركت در صراط مستقيم انقلاب، همواره امين امام و محبوب امت بوده و انشاءالله از اين پس نيز خواهد بود.

بي شك اين يك دستاورد بزرگ است كه همزمان با انجام اصلاحات در قانون اساسي كه زمينه اداره صحيح كشور را فراهم ساخته، مديريت اجرائي كشور در دست تواناي كسي همچون رئيس جمهور منتخب ملت قرار گيرد و اميد است همچنان كه مردم قدرشناس و هوشمند كشورمان انتظار مي برند، تأييدات و تفضلات الهي راه را به سوي رفع مشكلات و تحقق آرمان هاي انقلاب هموار سازد.

اينجانب ضمن سپاس مجدد از الطاف نهان و آشكار حضرت حق تعالي جلت عظمته، به پيروي از ملت عظيم الشأن و با معرفت به مقام و مرتبت ياور صميمي امام و شخصيت برجسته نظام جمهوري اسلامي و بازوي توانا و زبان گوياي آن، جناب آقاي هاشمي رفسنجاني دامت تأييداته رأي ملت را تنفيذ و ايشان را به رياست جمهوري اسلامي ايران منصوب مي كنم و بديهي است كه اين رأي و تنفيذ تا زماني است كه ايشان در همين صراط مستقيم و نوراني كه عمر شريف خود را تاكنون در آن گذرانيده اند يعني راه دفاع از اسلام ناب محمدي صلي الله عليه و آله و مجاهدت براي تحقق حاكميت كامل قرآن و عمل به شريعت و طرفداري از محرومين و مستضعفين و كوشش براي ريشه كن كردن فقر و محروميت و استقرار عدالت اجتماعي، راه خود را ادامه دهند كه البته چنين خواهد بود.

در پايان رئيس جمهور محترم و كساني را كه در اداره كشور توفيق همكاري با ايشان را خواهند داشت به رعايت تقوي و تداوم ياد خدا و حسن سلوك و ارتباط با مردم و بخصوص قشرهاي ضعيف و محروم كه صاحبان انقلاب و سربازان هميشه در صحنه ي آن مي باشند و رعايت عزت و عظمت اسلام و استقلال سياسي و اقتصادي و فرهنگي جمهوري اسلامي در تنظيم روابط خارجي توصيه مي كنم و ملت عزيز را نيز به همكاري و حمايت كامل از اين مسؤولين دلسوز و لايق دعوت مي نمايم و اميد و اطمينان كامل دارم كه با وحدت كلمه ي ملت و تلاش مخلصانه مسؤولين و حركت عمومي همه‌ي اقشارمردم در همكاري و كمك به مجريان امور، اين ملت بزرگ خواهد توانست به همه ي آرزوهاي بزرگ خود دست يابد و كيد و كينه دشمنان پليد را به ناكامي بكشد و فروغ اميد را در دل همه ملت هاي مستضعف جهان برافروزد.

انه ولي التوفيق. والاسلام عليكم و رحمةالله و بركاته. سيدعلي حسيني خامنه اي. ۱۲ مرداد ۱۳۶۸»


***متن حکم تنفیذ آیت الله خامنه ای برای دوره دوم ریاست جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی

متن كامل حكم تنفيذ شده توسط رهبر معظم انقلاب در دومين دوره رياست جمهوري آقاي هاشمي رفسنجاني، چهارمين رئيس جمهوري اسلامي ايران به شرح زير است:

خداي بزرگ را سپاسگزارم كه به حول و قوّه‌اش، رياست جمهوري اسلامي ايران يك دوره كامل ديگر را طي كرد و ملت بزرگ ايران توفيق آن يافت كه سر برافراشته و مصمّم، به انتخابي ديگر دست يازد و يك‌بار ديگر، قدرت و اراده ملّي خود را در گزينش رئيس جمهور كشورِ كهن اسلامي و بلند آوازه‌اش، در برابر چشم مردم دنيا به نمايش گذارد.

خداي بزرگ را حمد و سپاس كه در دوره چهارساله گذشته، عزّت و اقتدار معنوي جمهوري اسلامي ايران را كه ناشي از لطف و تأييد الهي و مرهون عنايات و توجّهات حضرت ولي‌اللَّه‌الاعظم روحي‌فداه و منقّش به نام ماندگار و پرافتخار امام راحل است، استمرار بخشيد و در دنياي توفاني اين چند سال كه لبريز از حوادث بزرگ بود و شگفتيهايي چون دگرگوني نظام دوقطبي جهاني و آغاز فروپاشي ابرقدرتهاي افسانه‌اي و تغييرات عمده در جغرافياي سياسي عالم و جنگها و فتنه‌ها و وقايع خونين را به همراه داشت، ايران عزيز را در سايه امن و امان خويش، از گزند حوادث مصون داشت و به حكمت و تدبيرش محفوف فرمود.

خداي بزرگ را حمد و سپاس كه ملّت عزيز ايران را به لطف و رحمت خود، مطمئن و دلگرم فرمود؛ توطئه‌هاي خنّاسان را كه در قالب شبكه تبليغاتي صهيونيستي و استكباري، سعي خود را بر شكستن روحيه و مقاومت ملت ايران متمركز كرده‌اند، همواره نقش برآب ساخت و دلهاي مؤمن و حق‌جوي اين امّت پيشرو را به صدق وعده خود مستحكم كرد، تا مردم ايران در هر جا كه حضور و رأيشان براي انقلاب و نظام جمهوري اسلامي لازم بود، با حضور و اعلام رأي خود، دشمن را ناكام سازند و به نداي الهي، لبّيك گويند و در گزينش رئيس جمهور، با هشياري و انگيزه و حسّاسيت به پاي صندوق رأي آيند و به وصيت امام و مرشد و معلّم بزرگشان عمل كنند.

خداي بزرگ را سپاس كه در اين نوبت نيز، رأي مصيب ملت، مسؤوليت را به دستهاي تواناي مردي سپرد كه در ميدانهاي دشوار، لياقت و امانت و صلاحيت و كارداني و برجستگي او را آزموده بود. مردي بزرگ از سابقينِ اوّلينِ انقلاب و از حوارييّن و انصار ديرين امام راحل. عالِمي متفكّر، سياستمداري هوشمند، فقيهي زمان شناس، مجاهدي خستگي نشناس، برادري مهربان براي ضعيفان و مديري كاردان براي كشور.

اين‌جانب ضمن تبريك به ملت عزيزمان براي اين حُسنِ انتخاب و با معرفت به مقام و مرتبت والاي شخصيّت برجسته و چهره منوّر نظام جمهوري اسلامي و ركن ركين انقلاب و بازوي توانا و زبان گوياي آن، جناب آقاي هاشمي رفسنجاني دام‌عُلاه، رأي ملّت را تنفيذ و ايشان را به رياست جمهوري اسلامي ايران منصوب مي‌كنم. بديهي است كه تنفيذ اين‌جانب نيز، مانند رأي ملّت، تا زماني است كه ايشان در همان صراط مستقيم و منهاج قويمي قدم برمي‌دارند كه سالهاي عمر بابركت خود را در طي مراحل نوراني آن گذرانيده‌اند؛ يعني راه دفاع از اسلام ناب محمّدي صلّي‌اللَّه‌عليه‌وآله و مجاهدت براي تحقّق حاكميت كامل قرآن و عمل به شريعت و حمايت از محرومان و مستضعفان و كوشش براي ريشه‌كن كردن فقر و تبعيض و استقرار عدالت اجتماعي و تمسّك به اصول پايدار انقلاب اسلامي، كه البته همواره چنين خواهد بود.

اين فرصت را مغتنم شمرده، رئيس جمهور محترم و برادر گرامي خود را به آنچه توصيه همه انبيا و اولياي مؤمنين است توصيه مي‌كنم؛ يعني رعايت تقوا و بي‌اعتنايي به زخارف دنيا و دوام ذكر الهي و اعتماد به قدرت حضرت احديّت و ناچيز شمردن قدرت خود و همه قدرتمندان مادّي در برابر قدرت كامله الهي، و مهرباني با بندگان خدا و حُسنِ سلوك با مردم؛ بخصوص قشرهاي ضعيف كه نيروهاي هميشه در صحنه انقلاب و صميمي‌ترين ياران آنانند و حفظ موضع مستحكم هميشگي خود در برابر دشمنان و مخالفان و بدخواهان، و نيز به گزينش همكاران و مديراني كه اين معيارها را در آنان بازشناخته و ثبات قدم، استحكام روحيه و استقامت فكر آنان را آزموده باشند.

در پايان، با ابتهال و تضرّع، از خداوند متعال مسألت مي‌كنم كه توفيق و تأييد خود را شامل حال ملت عزيز و مسؤولين گرامي نموده، گامهاي دولت و ملت را به سوي هدفهاي والا و تأمين سعادت همگاني، استوار فرمايد. والسّلام عليكم و رحمةاللَّه و بركاته»

***متن حکم تنفیذ آیت الله خامنه ای برای دوره اول ریاست جمهوری سیدمحمد خاتمی

متن كامل حكم تنفيذ شده توسط حضرت آيت الله خامنه اي در اولين دوره رياست جمهوري سيد محمد خاتمي، پنجمين رئيس جمهوري اسلامي ايران، به شرح زير است:

امروز به بركت الطاف كريمانه‌ پروردگار متعال و دعاي حضرت ولي ‌اللَّه ‌اعظم (روحي‌فداه) و شايستگي و همت ملت بزرگ ايران، يك دوره‌ ديگر از دوره‌هاي مسؤوليت اجرايي كشور رسماً آغاز مي‌شود و شخص برگزيده‌ ديگري زمام قوه مجريه را در فضاي معنوي و سياسي سالم و آرام و آميخته به روح همكاري و همنواختي، به دست مي‌گيرد. خداي بزرگ را سپاس مي‌گويم و جبهه‌ ستايش و خضوع بر درگاه عظمت و قدرت الهي مي‌سايم كه در دنياي كنوني كه بيشتر ملتها يا دچار درگيريهاي خونين، يا سرگرم اختلافات خودخواهانه، يا در چنگ حكام ديكتاتور، يا فريفته اغواگري‌هاي تبليغات و يا دنباله رو احزاب سياسي و رؤساي دنيا طلب آنند، ملت ايران با عزمي راسخ و برخاسته از ايمان، و با شور و همتي خيره‌كننده، يك‌بار ديگر رشد عقلاني و سياسي خود را به صحنه آورد.

انتخابات رياست جمهوري در امنيت و نظم و آرامش كامل و با شكوهي كم‌ نظير برگزار شد. ملت ايران يك بار ديگر به وصيت جاودان امام كبيرش عمل كرد و به رغم تلاش حساب شده دشمنان كه با ترفندهاي گوناگون مي‌خواستند صحنه‌ كار و سياست را از ملت تهي كنند و ميان او با نظام انقلابي و الهي‌اش فاصله بيندازند، صحنه‌ انتخابات را با حضور مبارك خود، سرشار از شور و شعور و اراده و انتخاب كرد.

اكنون بار ديگر مسؤوليت بزرگ رياست جمهوري با اكثريتي قاطع بر دوش مردي روحاني و كارآزموده و انقلابي و اهل دانش و معرفت قرار يافته و يكي از تربيت‌شدگان حوزه‌ معرفت ديني، قدرت اجرايي را در كشوري به دست گرفته است كه به بركت ايمان و دين‌باوري عميق مردمش، پرچمدار نظام ديني و مفتخر به اجراي احكام اسلامي است. اين رويكرد، همچنان كه نشان اعتماد ملت ايران به روحانيت متعهد است، مژده رسان اين نيز هست كه در حركت سازندگي ملت ايران - كه بحمداللَّه سالهاست با همكاري ملت و مسؤولان برجسته آغاز گشته است - همواره توجه به ارزشهاي اصيل معنوي و پايبندي به دين و اخلاق و معنويت، ركن اساسي بوده و خواهد بود.

اين‌جانب ضمن تبريك به ملت عزيز و با معرفت به شايستگي و برجستگي دانشمند متفكر، جناب حجةالاسلام آقاي حاج سيد محمّد خاتمي (دامت‌ معاليه)، رأي ملت را تنفيذ و ايشان را به رياست جمهوري اسلامي ايران منصوب مي‌كنم. بديهي است كه تنفيذ اين‌جانب همانند رأي ملت، تا زماني است كه ايشان به تعهد خود و صراط مستقيمي كه تاكنون در پيش داشته‌اند - يعني راه اسلام و احكام نوراني آن و دفاع از مستضعفان و مظلومان و ايستادگي در برابر دشمنان ستمگر و زورگو و مستكبر - پايبند باشند؛ كه البته چنين خواهد بود.

 لازم مي‌دانم جناب رئيس جمهور محترم و كساني را كه ان‌شاءاللَّه در كنار و همكار ايشان خواهند بود، به اين نكته توجه دهم كه خدمت به ملت عظيم‌الشأن ايران، افتخاري بزرگ و ابدي است. اجر الهي و اخروي و سرافرازي دنيوي و اخروي اين مسؤوليت، آنگاه كه با اخلاص و براي خدا باشد، با هيچ كار و تلاش و عبادتي قابل قياس نيست. اين فرصت ارزشمند را كه مانند همه چيز جهان، گذرا و تمام شدني است، مغتنم شمارند و به قدر همه‌ي وسع و توان خود، به اين ملت عزيز و صميمي و هوشمند خدمت كنند. حقيقت آن است كه در دوره‌هاي متوالي رياست جمهوري، دولتها خدمات بزرگ و حتّي بي‌سابقه‌يي نثار كشور و ملت ايران كرده‌اند كه پاداش آنها را جز از خداي بزرگ نمي‌توان انتظار داشت؛ با اين حال اقشار ضعيف مردم كه شامل صادق‌ترين و فداكارترين ياوران انقلاب در روزهاي دشوار بوده‌اند و خواهند بود، همچنان نيازمند توجه و كار و اهتمام ويژه و طولانيند. و وظيفه‌ي اهم جناب‌عالي و همكارانتان، رسيدگي و علاج‌جويي براي آنان و مجاهدت در راه استقرار عدالت اجتماعي است.

ان‌شاءاللَّه در اين راه، دست قدرتمند كمك پروردگار به شما ياري خواهد رسانيد و عواطف ميليوني آحاد مردم مؤمن و ظلم‌ستيز، پشتيبان صادق و صميمي شما خواهد بود.
والسّلام عليكم و رحمةاللَّه و بركاته - ۱۲/۰۵/۱۳۷۶ - سيّد علي خامنه‌اي‌»

***متن حکم تنفیذ آیت الله خامنه ای برای دوره دوم ریاست جمهوری سیدمحمد خاتمی

متن كامل حكم تنقيذ شده توسط رهبر معظم انقلاب در دومين دوره رياست جمهوري سيد محمد خاتمي، پنجمين رئيس جمهوري اسلامي ايران به شرح زير است:

به ياري الطاف كريمانه‌ خداوند متعال و دعاي مستجاب حضرت بقيةاللَّه روحي فداه اكنون دوره‌ تازه‌ئي از مسئوليت اجرائي كشور آغاز مي‌شود. اين هشتمين بار است كه ملت بزرگ ايران در آزمون انتخاب رئيس جمهور، موفق و سربلند گشته و دخالت سرنوشت ساز خود در اداره‌ كشور را به نمايش نهاده و اقتدار ملّيِ نظام اسلامي را به جهانيان نشان مي‌دهد. كشور بزرگ و كهنسال ما اين افتخارات را مرهون انقلاب اسلامي و رهبر كبير آن و فداكاري شهيدان و ايثارگران و مؤمنان صادق و صابري است كه جان و توان خود را در مبارزه با رژيم زور و فساد و استبداد و نظام بين‌المللي سلطه‌جو و غارتگرِ پشتيبان آن، مبذول كردند.

خداي متعال را بر هدايت و رحمتش سپاس مي‌گويم و به ملت عاليقدر ايران كه با هوشمندي و پايداري خود، پرچم حاكميت اسلامي را برافراشته و در طوفانها و گردبادها سرافراز نگاه داشته‌اند درود مي‌فرستم.

مردم ايران در فضائي آرام و با رفتاري متين و با اكثريتي قاطع و شورانگيز، شخصيتي انقلابي و فرزانه و منتسب به بيت سيادت و علم و تقوا را كه اينك چهار سال تجربه‌ي مديريت كلان بر مزاياي ايشان افزوده است، به رياست جمهوري برگزيدند و پايبندي خود را به دين و اخلاق و ارزشهاي معنوي و دلبستگي خود را به روحانيت و سيادت نشان دادند.

اينك كه بحمداللَّه اين فرصت تازه و فضاي پرنشاط در كشور پديد آمده، جاي آن است كه لحظه لحظه وقت مسئولان و نخبگان و امناء ملت، به خدمت و تلاش مخلصانه سپري شود و عزم و همّت همگان، به سوي بسط عدالت و ارتقاء معرفت و معنويت و گشايش امر اقتصاد و معيشت عمومي، معطوف گردد و فقر و فساد و تبعيض كه محصول حاكميت جهل و ظلم و خودكامگي طواغيت در روزگاري بس طولاني است، از صفحه‌ي زندگي ملت ايران زوده شود.

بي شك هر اقدام مجاهدت‌آميز رئيس جمهور محترم و ديگر مسئولان در اين راه، مشمول كمك و پاداش الهي و پاسخ شايسته به حضور و صميميت مردم و مورد تأييد و همكاري اين خدمتگزارِ ناچيز خواهد بود.
اينجانب با سپاس خداوند متعال و عرض تبريك به ملت عزيز و با معرفت به مراتب شايستگي و انديشمند فرزانه جناب حجةالاسلام آقاي حاج سيد محمد خاتمي دامت معاليه، رأي ملت را تنفيذ و ايشان را به رياست جمهوري اسلامي ايران منصوب مي‌كنم. بديهي است كه تنفيذ اينجانب و رأي ملت تا زماني است كه ايشان به تعهد خود و صراط مستقيمي كه تاكنون در پيش داشته‌اند، يعني راه اسلام و احكام نوراني آن و دفاع از مستضعفان و مظلومان و ايستادگي در برابر دشمنان مستكبر و حق ستيز و زورگو پايبند باشند كه با توفيق الهي همواره چنين خواهد بود ان‌شاءاللَّه.

رئيس جمهور محترم را به ياد خدا و اغتنام فرصت زودگذر و اخلاص در عمل توصيه مي‌كنم؛ و قدرداني از ملت، و مراقبت از منافع ملي، و اولويت دادن به نياز قشرهاي مستضعف، و گرامي شمردن ارزشهاي والاي دين و انقلاب را به ايشان متذكّر مي‌گردم و توفيق و هدايت و كمك الهي را براي ايشان و همه‌ي مسئولان كشور مسئلت مي‌كنم.
والسلام عليكم و رحمةاللَّه و بركاته - سيدعلي خامنه‌اي – ۱۱ مرداد ۱۳۸۰»

***متن حکم تنفیذ آیت الله خامنه ای برای دوره اول ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد

متن كامل حكم تنفيذ شده توسط رهبر معظم انقلاب در اولين دوره رياست جمهوري محمود احمدي نژاد، ششمين رئيس جمهوري اسلامي ايران به شرح زير است:

خداي حكيم قدير را سپاس مي‌گويم كه با توفيق و هدايت خود، ملت ايران را در آزمون شكوهمندي ديگر، كامياب و مفتخر ساخت و نهمين انتخابات رياست جمهوري، مايه‌ ي عزت و افتخار ايران اسلامي گشت.

حماسه ملت بزرگ ما در انتخابات نهم، پديده‌اي شگفت‌انگيز بود. حضور حداكثري مردم در عرصه‌ انتخاب و نزديك به ۶۰ ميليون رأي را در دو مرحله به ميدان اين مسابقه‌ پربركت آوردن جهاد بزرگ اين ملت بود با مستكبران مداخله‌جو كه در محاسبه شيطاني خود، مردم را بي‌تفاوت، جمهوري اسلامي را بي‌پشتوانه و انقلاب و امام را به غربت افتاده، مي‌پنداشتند. ملت ايران اين خواب و خيال را باطل كرد. انتخابات نهم سيلي ملت ايران بر گونه‌ي دشمناني بود كه مردمسالاري برخاسته از ايمان اسلامي را برهم‌زننده‌ جادوي تبليغاتشان بر ضد اسلام مي‌دانند و درخشش اين ستاره را بر پيشاني نظام اسلامي برنمي‌ تابند.
ايران اسلامي عزم و تصميم خود، نشاط و سرزندگي خود، و حضور پرمعنا و مبارك خود را يكبار ديگر به رخ مستكبران كشيد و شيطان بزرگ را يكبار ديگر ناكام ساخت.
انتخابات نهم جلوه‌اي از اعتصام ملت ايران به حبل‌ الله بود.

مردمسالاري اسلامي به بركت انقلاب و امام كبير ما، به ما آموخته است كه حضور مردمي در عرصه‌ي گزينش مديران كشور‌، عامل حراست از اقتدار ملي و حصاري مستحكم در برابر استيلاطلبي بيگانگان و دستاويزي مطمئن براي جلوگيري از لغزش و انحراف مديران است. ملت ايران درس مردمسالاري را از اسلام فراگرفته و از بن دندان، مؤمن و متعهد به آن است، موانع اين راه را با مجاهدت خويش، هموار كرده و سند آن را با خون عزيزترين جوانانش، به امضا رسانده است.

اكنون به بركت الطاف كريمانه حضرت حق – جلت الائه – و دعاي مستجاب حضرت ولي الله الاعظم روحي فداه، همت مردم عزيز، دور تازه‌ئي از مديريت را در كشور ما رقم زده و ميدان را براي تلاشي نو و مديراني تازه‌نفس، گشوده است.

ملت ما با اكثريتي قاطع، شخصيتي انقلابي و دانشمند و مديري شايسته و كارآزموده و داراي سوابق مجاهدت صادقانه در صحنه‌هاي گوناگون را، به رياست جمهوري برگزيده است. سخن صريح و قاطع و صادقانه‌ي ايشان در تعهد به خدمتگزاري و رفع محروميت و مبارزه با فساد، و لحن افتخارآميز ايشان در پايبندي به اسلام و آرمان‌هاي انقلاب، كه با منش مردمي و ساده‌زيستي همراه بود، دلها و آراء مردم را متوجه ايشان كرد و مسووليت مهم رياست جمهوري را بر دوش ايشان نهاد.

اينجانب ضمن تبريك به ملت شريف و آزاده، راي آنان را تنفيذ و جناب آقاي دكتر محمود احمدي‌نژاد را به رياست جمهوري اسلامي ايران منصوب مي‌كنم. بديهي است كه راي ملت و تنفيذ اينجانب تا هنگامي است كه ايشان به تعهد خود و صراط مستقيمي كه تاكنون در آن حركت كرده‌اند يعني راه اسلام و آرمان‌هاي نظام اسلامي و دفاع از حقوق ملت و ايستادگي در برابر مستكبران و زورگويان پايبند باشند كه به توفيق الهي همواره چنين خواهد بود انشاء الله.

رييس جمهور محترم را به توكل به خداوند قادر و اغتنام فرصت زودگذر و اخلاص در عمل و به كارگيري همه‌ي توان خود و بهره‌گيري از ظرفيت عظيم انساني كشور در راه دستيابي به هدف‌هاي والائي كه اعلام كرده‌اند، توصيه مي‌كنم و كمك و هدايت الهي را براي ايشان و همه‌ي مسوولان كشور مسالت مي‌نمايم.
والسلام عليكم و رحمه الله. سيد علي خامنه‌اي. ۱۲ مرداد ۱۳۸۴»
 

***متن حکم تنفیذ آیت الله خامنه ای برای دوره دوم ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد


متن كامل حكم تنفيذ شده توسط حضرت ايت الله خامنه اي در دومين دوره رياست جمهوري دكتر احمدي نژاد، ششمين رئيس جمهوري اسلامي ايران به شرح زير است:

خداوند را سپاس كه بار ديگر ايران را سرافراز و مردم هوشمند ما را به آفرينش حماسه‌ ماندگار ديگري موفق ساخت. بيست و دوم خرداد ۱۳۸۸، برگ زريني شد از كتاب سرنوشت ايران كه مردم ما سطر سطر آن را با همت والا و عزم استوار خود نگاشته و هشياري و پايداري خود را به حراست از آن گماشته‌اند. حضور ۸۵ درصدي در پاي صندوقهاي رأي در انتخابات اخير، نشانه‌اي آشكار است از احساس دلبستگي و غيرت و اهتمامي كه اين ملت كهن و پرافتخار، به دسترنج ۳۰ ساله خود مي ورزد و اميد و آرزوئي كه به كمال و اعتلاي آن و زدودن كاستي‌ها و كجي‌ها از آن در دل مي پروراند.
اين همه از رحمت و فضل خداوند حكيم و قدير است كه اين بنده‌ بيقدر و ناتوان و همه‌ دلهاي متذكر و خاشع، بايد آن را قدر بشناسيم و جبهه‌ شكر بر آستان منعم محبوب بسائيم.

رأي قاطع و بي‌سابقه‌ي مردم به رئيس‌جمهور منتخب و محترم، رأي به ويژگي‌هائي است كه كارنامه چهارساله دولت نهم بدانها زينت يافته است و سمت و سوي گرايشهاي اكثريتِ بي‌چون و چراي ملت را آشكار مي سازد. اين، رأي به گفتمان پر بركت و عزتمدار انقلاب اسلامي است؛ رأي به استكبارستيزي و ايستادگي شجاعانه در برابر سلطه‌طلبان بين‌المللي است؛ رأي به مبارزه با فقر و فساد و تبعيض و مبارزه با اشرافيگري است؛ رأي به ساده‌زيستي و نزديكي با مردم و غمگساري از ضعيفان و مستضعفان است؛ رأي به كار و تلاشِ بي‌وقفه و خستگي‌ناپذير است.

اينها بخشهاي مهمي است از آنچه ملت ايران از منتخبان خود مطالبه مي كند و هر گاه كسي را با اين سمت و سو بشناسد، به او دل مي بندد و با بهره‌گيري از موهبت آزادي كه هديه‌ي انقلاب اسلامي به اين ملت است، او را بر كرسي مسئوليت و مديريت مي نشاند.

اينجانب در آستانه‌ زادروز فرخنده‌ نجات‌بخش بشريت، وليّ اعظم خدا و امام صالحان حضرت حجةبن‌الحسن روحي فداه و عجّل اللَّه فرجه، اين عيد بزرگ را گرامي داشته و انتخاب جناب آقاي دكتر محمود احمدي‌نژاد را در دهمين انتخابات رياست جمهوري تبريك مي گويم و به پيروي از ملت بزرگوار ايران، رأي آنان را تنفيذ و اين مرد شجاع و سختكوش و هوشمند را به رياست جمهوري اسلامي ايران منصوب ميكنم. و براي ايشان و همكارانشان توفيق خدمتگزاري به مردم؛ و تلاش در راه اِعلاء كلمه‌ اسلام؛ و اقدامات بزرگ و ماندگار و شايسته‌ ملت و كشور عزيز؛ و حركت كوشنده به سوي پيشرفت و عدالت، از خداوند متعال مسئلت ميكنم. و بديهي است كه رأي مردم و تنفيذ اينجانب تا هنگامي است كه ايشان بر اين صراط قويم پايدار باشند.

در پايان با تجليل و تكريمِ نام و ياد امام بزرگوار و شهيدان عالي‌مقام كه ملت ما موفقيتهاي بزرگ خود را به آنان مديون است، علو درجات و شمول رحمت الهي بر ارواح طيبه‌ي آنان را از خداوند متعال مسئلت ميكنم.

والسلام علي عباداللَّه الصالحين‌. سيّد علي خامنه‌‌اي‌. ۱۲/۵/۱۳۸۸»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین