کد خبر: ۲۰۳۴۲۴
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۱

کفاشیان: فکر کنم تیم ملی را بدهیم به سازمان لیگ!

علی کفاشیان می گوید ادامه این روند یعنی لغو پی در پی اردوهای تیم ملی فوتبال.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی کفاشیان در برنامه 40 تیکه شبکه ورزش درباره اختلاف بین تاج و کارلوس کروش حرف زد و گفت:«برنامه های لیگ ناهماهنگ بود و آقای کروش هم اذیت می شدند. او به این برنامه ریزی ایراد داشت. از کروش خواستم توقعاتش را کاهش دهد و با سازمان لیگ به هماهنگی برسد. در نهایت به این جمع بندی رسیدیم که او بازیکنانش را در زمانی که می خواهد ، در اختیار داشته باشد البته. این روزها تعداد شان باید کمتر شوند. الان اگر بخواهیم بازیکن ها را از تیم باشگاهی شان بگیریم و به تیم ملی بدهیم ، زمین را به آسمان می رسانند. حق هم دارند چون هزینه کردند و می خواهند یاران شان را در رقابت های همهم در اختیار داشته باشند.این ناهماهنگی ها وجود دارد اما تیم ملی هم باید آماده باشد برای جام جهانی. قرار شد کروش با مربیان لیگ برتر جلسه رودررویی داشته باشد و با آنها به توافق برسد. کروش می گوید هرچه تیم ملی بیشتر اردو داشته باشد نتایج بهتری هم می گیرد.»

او در پاسخ به سئوالی در این باره که برنامه های تیم ملی و کروش چگونه برآورده می شوند ، گفت:«فعلا که اولین برنامه هایش اجرا نشده. سالی که نکوست از بهارش پیداست. اگر پول نداشته باشیم اردویی هم برای تیم ملی نداریم. اگر وضعیت همین طور باشد ، پولی به ما نرسد ، تیم ملی را هم باید بدهیم زیر نظر سازمان لیگ. چون واقعا شرایط بدی داریم. رفت و آمد به پرتغال پر هزینه بود و ما توانش را نداشتیم. » چطور تیم های لیگ برتری توان رفتن به اردوهای خارجی را دارند اما این کار از توان فدراسیون خارج است که او در این باره می گوید:« بالاخره باشگاه ها منابع مالی دولتی دارند که ما نداریم. تا همین جایش هم با این بی پولی خوب پیش آمدیم. 2.5 میلیون دلار از ای اف سی گرفتیم. باشگاه های ما یک تیم دارند ولی ما 18 تیم ملی داریم که هر کدام شان هزینه دارند. اگرچه تیم بزرگسالان اولویت ماست اما باز هم بی پولی امان مان را بریده است. الان می گویند فیفا می خواهد به ما پول بدهند و پولی در اختیارمان نمی گذارند اما این پول را فیفا بعد از جام جهانی به ما می دهد و ما الان به پول نیاز داریم تا تیم تدارک ببیند.»

به گزارش خبرآنلاین،او در پاسخ به سئوالی درباره آخرین وضعیت میزبانی جام ملتها هم گفت:« باید همه سازوکارها را انجام بدهیم. دولت هم تمایل دارد اما یکسری الزاماتی است که وزارتخانه ها باید همکاری کنند. تا الان امضای وزارت خارجه و نیروی انتظامی را گرفتیم اما وزارت اقتصاد و دارایی این امضاء را انجام نداده است. ما 2 روز زمان داریم و چند امضا مانده است. ما کار کارشناسی انجام دادیم که میزبانی مان شدنی است به شرطی که همه کمک کنند. با این میزبانی فوتبال مان پیشرفت می کند.»

و سئوال آخر این بود آیا تیم ملی برای آماده سازی با تیم های بزرگ دنیا هم بازی می کند؟ که کفاشیان گفت:«احتمالش هست. چند پیشنهاد بزرگ برای بازی دوستانه داریم. از آبان ماه به بعد که تکلیف تیم ها روشن می شود برای صعود ، آن موقع راحت تر حریف انتخاب می کنیم. »

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین