کد خبر: ۲۰۳۴۴۳
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۳
محمد تقی رهبر:

ادعای احمدی نژاد درباره امامت قبل از اسلام خطاست

محمد تقی رهبر حمایت از احمدی نژاد را خطای بزرگ جریان اصولگرایی می‌داند و معتقد است احمدی نژاد 84 به بعد قابل تحمل بود ولی احمدی نژاد پس از 88 از هیچ کوششی برای ندانم کاری کوتاهی نکرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: «ما فرهنگ امامت را مطرح کردیم، انسان کامل، اخلاق، فرهنگ، عزت، پیشرفت همه در سایه فرهنگ امامت است که حلقه اتصال به آسمان است. هر چه معنویت و کمال است، در سایه این فرهنگ است که در ایران پیش از اسلام هم سابقه دارد اما پس از اسلام مصداق پیدا کرد.»

احمدی نژاد با این اظهارات نشان داد که حتی در آخرین روزهای دولت خود نیز از طرح بحث های مناقشه برانگیز ابایی ندارد. «عصر ایران» برخی از این موارد خصوصا ادعای سابقه امامت در قبل از اسلام را در گفت و گو با حجت الاسلام محمد تقی رهبر نماینده پیشین و امام جمعه موقت اصفهان بررسی کرده است.

او گفت:آقای احمدی نژاد بازهم نشان داد غیر قابل پیش بینی است و به همین دلیل حرف هایی به زبان آورد که باعث تاسف شد. امامت موضوع اول امت اسلام [تشیع] است و کتابهای زیادی در این باره نوشته شده و بزرگانی چون علامه امینی و علامه حلی اهتمام ویژه ای  داشته اند و  من واقعا نمی‌دانم ایشان بر چه اساسی بحث امامت را به دولت خود منتسب کرده است.

وی ادامه داد: یعنی این آقا می‌خواهد دعای ندبه و مراسم عاشورای قبل از دولت خود را انکار کند؟ مگر می‌تواند شروع سخنرانی با دعای «اللهم عجل لولیک الفرج» را نشانه این بداند که دولتش امامت را در جامعه به بحثی مهم تبدیل کرده است، آن هم در شرایطی که ارزش‌های دینی در رگ و خون ملت جریان دارد و با وجود مردم آمیخته است.
امام جمعه موقت اصفهان همچنین ادامه می‌دهد: بهتر است آقای احمدی نژاد این را بداند که یکی از ویژگی‌های دولتش، اوج گیری و اختیار عمل جریان انحرافی بود، جریانی که به فرهنگ و دینداری ایرانیان لطماتی جدی وارد کرد و هر آنچه بد بود را در رفتارهایش به نمایش گذاشت. هیچ کس فراموش نکرده است که مکتب ایرانی برای آقایان اصول شده بود، مگر می‌توان همزمان از مکتب ایرانی گفت و ادعای پیرو مهدویت شد. احمدی نژاد در حالی ادعای تلاش برای ترویج امامت می‌کند که مسبب اصلی انحراف فکری را با القابی فاخر یاد می‌کرد و او را همیشه می‌ستود.

نماینده اصفهان در مجلس هشتم در ادامه اظهار داشت: همان آقایی که دوست ندارم اسمش را بگویم، به جای ترویج عدالت علی و اصول دینی، به طور دایم از داریوش و کوروش حرف می‌زد و منشور کوروش را دوست داشت، چرا آقایان حتی برای یکبار از منشور سیاسی حضرت علی نگفتند و حالا هم که نگفتند، چرا ادعای حمایت از امامت می‌کنند؟ این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که با نگاهی سطحی به جامعه به کرات بدحجابی مشاهده می‌شود، همچنین فیلم‌هایی که در سینماها به ترویج فساد می‌پرداختند نشانگر این بود که دولت احمدی نژاد به لحاظ فرهنگی شکننده بود. حتی نیروی انتظامی هم اینطور می‌گفت که آقایان دولتی مانع از این می‌شوند آنطور که باید با پدیده ای به نام بی حجابی برخورد شود.

رهبر همچنین گفت: آقای احمدی نژاد گفته است که قبل از اسلام در ایران امامت بوده است، شاید منظورشان کورش، خشایارشا یا خسرو پرویز بود که بازهم نشان می‌دهد که سطح شناحت او از مسایل دینی پایین است.

به گزارش عصر ایران،این چهره اصولگرای منتقد احمدی نژاد در پایان تصریح کرد:اصولگرایان به خاطرحمایت از محمود احمدی نژاد پشیمان هستند. او حمایت از احمدی نژاد را خطای بزرگ جریان اصولگرایی می‌داند و معتقد است احمدی نژاد 84 به بعد قابل تحمل بود ولی احمدی نژاد پس از 88 از هیچ کوششی در  ندانم کاری کوتاهی نکرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین