کد خبر: ۲۰۳۴۸۳
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۷

آب در خراسان جنوبی قطع می‌شود

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با اشاره به کمبود منابع آبی در استان با توجه به گرمای بالای هوا در تابستان امسال از قطعی آب خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: مهدی جهان‌طلب اظهار داشت: تمامی منابع آبی استان منابع زیرزمینی هستند.

وی اذعان داشت: شرکت آب و فاضلاب استان برای تأمین آب 21 شهر زیرپوشش خود در استان از ظرفیت 130 حلقه چاه استفاده می‌کند.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با بیان اینکه به دلیل کمبود منابع آبی، امکان قطعی آب در تابستان وجود دارد از هم‌استانی‌ها درخواست کرد که نهایت صرفه‌جویی را در مصرف آب داشته باشند تا تابستانی بدون قطعی و جیره‌بندی آب را پشت سر بگذاریم.

جهان‌طلب تصریح کرد: حجم مخازن استان 115 هزار مترمکعب است که برای آب‌رسانی به شهرهای استان 520 کیلومتر خطوط انتقال و هشت ایستگاه پمپاژ وجود دارد.

وی ادامه داد: در مرکز استان وضعیت مصرف آب در یک روز به نقطه سر به سر رسیده که این نکته بیانگر اهمیت صرفه جویی و جلوگیری از هدر رفت این مایه حیاتی در استان به ویژه در مرکز استان است.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی همچنین در مورد خطر قطعی و کمبود آب در شهر طبس نیز هشدار داد و گفت: با عنایت به گرمی هوا و افزایش مصرف آب شرب و از طرفی محدودیت آب‌دهی منابع و چاه‌ها و همچنین به نتیجه نرسیدن اقدامات تأمینی از قبیل چاه جدیدالحفر دشت اصفهک و تصفیه‌خانه آب نهرین، سبب شده که میزان مصرف از میزان تولید آب بیشتر شود.

به گزارش فارس، به نقل از شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی، جهان‌طلب ادامه داد: با  کسری تولید از ذخیره مخازن و با توجه به حجم مخازن و کاهش تدریجی حجم ذخیره آنها و گزارش هواشناسی مبنی بر تداوم گرما در صورت ادامه روند موجود در هفته آینده با مشکل قطعی آب مواجه خواهیم شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین