کد خبر: ۲۰۳۶۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۷

احمدي نژاد چگونه ايران را کوچک کرد؟

عددهاي خبرساز، دوباره دولت دهم را به حاشيه برد. اين بار اما کار به تصحيح کتابهاي جغرافياي مدارس هم کشيد. محمود احمدي نژاد در آخرين گفت وگوي زنده تلويزيوني اش دوباره يک آمار عجيب رو کرد. آماري که مساحت ايران را صدبرابر کوچک تر از اندازه فعلي نشان مي‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عددهاي خبرساز، دوباره دولت دهم را به حاشيه برد. اين بار اما کار به تصحيح کتابهاي جغرافياي مدارس هم کشيد. شامگاه يکشنيه شب، وقتي محموداحمدي نژاد در گفت وگوي زنده تلويزيوني با مردم از آمار دولتش مي‌گفت، دوباره عددها و رقم‌ها را به چالش کشيد و با ارائه آماري عجيب، خبر از تصحيح کتاب‌هاي جغرافي مدارس داد.

ماجرا از ان جايي شروع شد که مجري اين گفت وگوي تلويزيوني، اظهارنظر رئيس دولت دهم درباره جمعيت ايرانيان و تناسبش با مساحت ايران را به چالش کشيد: «ما هميشه در کتاب جغرافي که در مدرسه مي‌رفتيم مي‌خوانديم مساحت ايران يک ميليون و 648 هزار کيلومتر مربع است و شما يک عددي را چند بار گفتيد که به اين عدد نمي‌خورد.

نمي‌دانم چطور محاسبه کرديد اما وقتي که اين را گفتيد و در ادامه اضافه کرديد که به هر خانواده ايراني هزار متر زمين مي‌دهيم خيلي‌ها گفتند آقاي دکتر چون ديده است جمعيت ايران در اين مساحت جا نمي‌شود مساحت را بزرگ کرده تا به همه زمين برسد.

 اين عدد از کجا آمده و اين هزار متر، دو هزار مترها چه مي‌شود؟»پاسخ احمدي نژاد اما جالب بود:«اگر ما به هر خانواده ايراني هزار متر بدهيم مي‌شود دو ميليون و صد هزار هکتار و وسعت ايران با همان رقم قبلي اي که شما گفتيد مي‌شود 165 ميليون هکتار پس کم نمي‌آوريد پس بدانيد جمعيت زياد هم شود هنوز هم جا دارد.»

اما بخش دوم پاسخ وي به اين پرسش، احمدي نژاد را دوباره به يک چالش آماري وارد کرد و يک بار ديگر او با ادبيات منحصر به فرد خود، ماجرا را تحليل کرد. پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، اين بخش از حرف‌هاي احمدي نژاد را اين طور منتشر کرده است: « اندازه گيري قبلي با استفاده از دستگاه‌هاي اندازه گيري قديمي بوده و دقيق نبوده است الان اندازه‌گيري بسيار دقيق انجام شده و با نرم‌هايي که در جهان قابل قبول بود، يک ميليون و 873 هزار هکتار وسعت ايران عزيز است که بايد در کتاب‌هاي جغرافيايي آن را درست کنيم يعني نزديک به 225 هزار کيلومتر مربع وسعت ايران به لحاظ رسمي است که اگر سند آن درست نباشد بعداً‌ مسائل حقوقي درست مي‌شود الان بايد سند آن درست شود ما سند را درست کرديم و سند آن در جهان ثبت خواهد شد.»اما چرا محاسبه آماري احمدي نژاد خبرساز شد؟

اشاره احمدي نژاد به مساحت ايران، با يک محاسبه ساده قابل تحليل و چالش است. مطابق قوانين تبديل مقياس ها، هر هکتار برابر با 10هزار متر مربع است.اين مقدار برابر با 0/01 کيلومتر مربع است.

با اين حساب، اگر بنا به اظهارات احمدي نژاد، مساحت تصحيح شده ايران را يک ميليون و 873 هزارهکتار درنظر بگيريم، در مقياس کيلومتر مربع، مساحت ايران که توسط احمدي نژاد اعلام شده، تنها 18 هزار و 730 کيلومتر مربع خواهد بود.

حالا به مقياس‌هاي اعلام شده در کتابهاي جغرافياي مدارس برگرديم. آن طور که در آمار رسمي اعلام شده، مساحت ايران، 1 ميليون و 648 هزار و 195 کيلومتر مربع است. اين رقم در مقياس هکتار برابر خواهد بود با 164 ميليون و 819 هزار و 500 هکتار.احمدي نژاد البته در محاسبات آماري اش درباره اختصاص 1000 متر زمين به هرخانوار ايراني، محاسبه درستي داشته است.

 برپايه اظهارات او، 21 ميليون خانوار در ايران زندگي مي‌کنند که با اختصاص 1000 متر زمين به هرخانوار، 2 ميليون و 100 هزار هکتار سهم زمين‌هاي اهدايي به هر خانواده خواهد بود. اما اشتباه آماري رئيس جمهوري درباره مساحت ايران، احتمالا ناشي از حذف 2 صفر از مساحت اعلامي احمدي نژاد بوده است.

به گزارش شفاف،جايي که رئيس دولت دهم در اعلام تعداد صفرهاي مساحت ايران به اشتباه افتاد و با حذف دوصفر از رقم اعلامي، مساحت ايران را صدبرابر کوچک تر اعلام کرد.صفرهايي که انگار دولت دهم علاقه زيادي به حذف آنها دارد. يک بار با ماجراي ناتمام حذف 3 صفر از پول ملي و حالا حذف 2 صفر از مساحت ايران.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
قربانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
0
1
خوبه هنوز زنده است ، ویدیوهاش همه موجوده . دروغ نوشتن هنر نیست .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین