کد خبر: ۲۰۳۶۹۷
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۰

صالحی: هر چه از عمر وزارت خارجه می‌گذرد اعتدال‌گرایی آن بیش‌تر نمایان می‌شود

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: هر چقدر که از عمر وزارت امور خارجه می‌گذرد اعتدال‌گرایی آن بیش‌تر نمایان می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: علی‌اکبر صالحی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه هیات دولت در مشهد درباره مسائل مصر گفت: همه باید دست به دست هم دهند و رییسان احزاب، مصری‌ها و جامعه بین‌المللی با همکاری یکدیگر اجازه ندهند تا مصر دچار بحران داخلی شود.

او هم‌چنین سفر اشتون به مصر را در زمینه حل صلح‌آمیز این بحران ارزیابی کرد.

صالحی در پاسخ به سوالی درباره آینده سوریه، گفت: جمهوری اسلامی ایران همان سیاستی را که از ابتدا اتخاذ کرده بود ادامه داده و دیپلماسی خارجی ما در قبال سوریه قابل قبول بوده است.

وزیر امور خارجه کشورمان هم‌چنین در پاسخ به سوالی درباره دغدغه‌های دوران وزارتش در امور خارجه و سازمان انرژی اتمی، گفت: خوشبختانه به تمام اولویت‌هایی که مدنظرم بوده، رسیده‌ام. در سازمان انرژی اتمی بحث اکتشاف هوایی و غنی‌سازی را به خوبی به سرانجام رساندیم و پیشرفت قابل قبولی داشتیم.

به گزارش ایسنا، وی درباره عملکردش در وزارت امور خارجه گفت: چارت داخلی وزارت امور خارجه را تنظیم کردیم. 18 هزار نفر مورد گزینش قرار گرفتند که از بین آنان کسانی که شایستگی بیش‌تری برای ورود به وزارت خارجه را داشته باشند به خدمت در خواهند آمد.

صالحی افزود: سعی شده است تا بهترین نخبگان را در این وزارت‌خانه به کار بگیریم و با گزینش و رعایت انصاف افراد زبده را در خدمت مصالح کشور قرار دهیم.

وزیر امور خارجه کشورمان هم‌چنین به خرید 50 ساختمان نمایندگی در خارج از کشور اشاره کرد و ادامه داد: در دولت‌های گذشته این ساختمان‌ها هزینه هنگفتی را برای دولت داشت که با همت آقای رییس‌جمهور این 50 ساختمان در این دولت خریده شد.

وی به بحران‌های سیاسی موجود در دوران وزارتش اشاره کرد و گفت: در مدتی که در وزارت امور خارجه حضور داشتم با بحران‌های عظیم جهانی از جمله انقلاب تونس، مصر و تشدید تحریم‌ها علیه کشور مواجه شده بودیم.

صالحی سیاست خارجی ایران را بر پایه منطق و متوازن ارزیابی کرد و گفت: هر چقدر از عمر دولت می‌گذرد این اعتدال‌گرایی در زمینه دیپلماسی خارجی بیش‌تر نمایان می‌شود.

وزیر امور خارجه کشورمان در پایان در پاسخ به سوالی درباره نمره عملکردش در وزارت امور خارجه گفت: من به خودم نمره‌ای نمی‌دهم مردم باید این ارزیابی را انجام دهند اما فقط معتقدم که می‌شد بیش‌تر از این کار کرد ولی ما همه تلاش‌مان را کردیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین