کد خبر: ۲۰۳۸۷۲
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۸

احمدی‌نژاد: کشورهای اسلامی از قدیم گرفتار استبداد

کشورهای اسلامی از قدیم گرفتار استبداد بوده‌اند و منتظر فرصت بوده‌اند برای رهایی و رسیده به آرزوی عدالت، کرامت و آزادی. خواسته‌هایشان در طول این سالها متراکم شده بود و عاقبت دریچه‌ای پیدا کرد برای به ثمر رسیدن.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: مساله فلسطین و روز قدس مساله همه جهان است و مساله صیانت است حیثیت انسان و شرف انسانی است و فقط مساله چند وجب خاک نیست و امام راحل به زیبایی فرمودند که روز قدس روز اسلام است و روز همه ارزش های انسانی و الهی است.

ایلنا نوشت: احمدی‌نژاد پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز(11 مرداد)، ماه مبارک رمضان را یک فرصت ویژه برای تمام انسان‌ها دانست و گفت: باید از این ماه به نحو احسن استفاده کرد، چراکه ماه نزول رحمت و نعمت الهی است.

وی افزود: ماه مبارک رمضان ماه امام و شناخت آن است، ماه نزدیک شدن هرچه بیشتر به امام و سنخیت پیدا کردن هرچه بیشتر با ایشان است.

احمدی‌نژاد ادامه داد: رحمت خداوند برای تمام بشریت است و امیدواریم که در ماه مبارک رمضان برای همه ما معرفت کامل از حقیقت هستی یعنی امام حاصل شده باشد و بهترین سرنوشت برای همه بشریت رقم زده شده باشد.

رییس‌جمهور با اشاره به نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس خاطرنشان کرد: امروز روز قدس است و امام راحل با یک هوشمندی الهی و به اعتقاد من با یک هدایت الهی و همچنین عنایت امام عصر روز قدس را نامگذاری کردند.

وی درباره ادعاهای غربی‌ها درمورد تاسیس رژیم صهیونیستی متذکر شد: اگر واقعا ادعای غربی‌ها و صهیونیست‌ها درست بود که می‌خواستند عده‌ای بی‌پناه را پایگاه دهند و کشوری برای آنها درست کنند، چرا با همه وجود و با همه توان از همه اقدامات و رفتارهای رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند؟ تا جایی که به این مقدار از کشورهای هم‌بلوک خود حمایت نمی‌کند، از مردم خود حمایت نمی‌کند.

احمدی نژاد افزود: اگر واقعا آنها از روی دلسوزی و با عنوان حقوق بشر آمده‌اند، مقدمه‌چینی کردند و یک گروه را در فلسطین حاکم کردند چرا همه ادعاهای حقوق بشری خود مبنی بر آزادی،‌ دموکراسی، حقوق زنان و کودکان را پای صهیونیسم‌ها قربانی کرده‌اند؟

رییس‌جمهور با طرح این پرسش که چرا مساله صهیونیسم و فلسطین مساله اصلی جهان است؟، گفت: برخی به اصل موضوع توجه ندارند و کسانی فکر می‌کنند که یک اتفاقی افتاده و باید از آن عبور کرد یا اینکه یک مقداری از این سرزمین را به آنها بدهیم و مقداری دیگر را به فلسطینی‌ها. این یک ساده‌لوحی و ساده‌اندیشی تاریخی است. این مساله به این سادگی نیست.

به گفته احمدی‌نژاد، باید موجودیت رژیم صهیونیستی و نقش آن باید در یک بستر تاریخی و جهانی مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. یک حقیقت وجود دارد و آن این است که یک درگیری تاریخی بین جبهه شیاطین و جبهه حق و ملت‌ها وجود داشته و دارد و نمی‌شود چشم از روی این درگیری تاریخی بست. آنها در 400 سال اخیر برده‌داری را ایجاد کردند،‌ ده‌ها میلیون انسان را نابود کردند، خانواده‌های زیادی را متلاشی کردند، عواطف را کشتند، یک دوره طولانی استعمار و برده‌داری ایجاد کردند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه کلید تسلط بر دنیا تسلط بر خاورمیانه است، به ویژگی‌های منطقه خاورمیانه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: آنها همیشه به دنبال تسلط بر این منطقه بودند بیش از هزار سال دنبال این موضوع بودند، چراکه این منطقه همانطور که اشاره کردم دروازه ورود به دنیاست.

وی اضافه کرد: در دوره‌ای از تاریخ شاهد بودیم که نهضت‌های ضدبرده‌داری شروع شد، ملت‌ها به ظاهر مستقل شدند اما روحیه استعمارگری و برده‌داری تمام نشد و این روحیه ادامه پیدا کرد؛ گرچه تضعیف شد ولی از بین نرفت آنها همچنان می‌خواهند بر دنیا مسلط شوند و بساط قبلی را با شعارهای جدید ادامه دهند.

رییس‌جمهور خاطر نشان کرد: آنها برای تحقق این موضوع باید بر منطقه ما مسلط می‌شدند و در آنجا پایگاه ایجاد می‌کردند. در این ارتباط طراحی کردند و در واقع باید گفت آروزی تاسیس رژیم صهیونیستی یک آرزوی چند صد ساله بوده است. آنها در این ارتباط طراحی کردند، به فلسطینیان هجوم آوردند و سرزمین انها را اشغال کردند.

محمود احمدی نژاد با اشاره به ماهیت رژیم صهیونیستی گفت: صهیونیسم تجلی تام بعد حیوانی و دنیایی طاغوت‌ها است و جز سلطه و غارت ملت‌ها هیچ چیز دیگری را نمی‌شناسد. آنها حتی مراکز دارویی را در دست گرفتند و میکروب تولید می‌کنند و آن را به جان دیگر ملت‌ها می‌اندازند.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی خلاصه سرمایه‌داری غرب و ستون غرب است و به همین دلیل به هیچ مذاکره‌ای تن نمی‌دهد زیرا به هیچ ارزش الهی و تعهد انسانی پایبند نیست و آن را ارزش نمی‌داند.

وی ادامه داد: مساله فلسطین و روز قدس مساله همه جهان است و مساله صیانت است حیثیت انسان و شرف انسانی است و فقط مساله چند وجب خاک نیست و امام راحل به زیبایی فرمودند که روز قدس روز اسلام است و روز همه ارزش‌های انسانی و الهی است.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه مذاکره سرپوشی برای فعالیت‌های رژیم صهیونیستی است، گفت:‌ درگیری در این منطقه تاریخی است و نمی‌شود با یک مانور سیاسی قضیه را حل کرد البته ما نیز اهل جنگ نیستیم و راه‌حل ما فرهنگی و سیاسی است و بر پایه عدالت است.

وی با اشاره به نامگذاری روز جهانی قدس توسط امام خمینی گفت: دولت‌های غربی فکر می‌کردند کارشان را جلو برده‌اند و فکر می‌کردند رژیم صهیونیستی ثابت شده است اما امام آمد و همه رشته‌های آنها را پنبه کرد و آنها به قبل بازگشتند. آنها همه توان خود را برای نجات رژیم صهیونیستی به کار گرفتند اما موفق نمی‌شوند.

احمدی نژاد با اشاره به تحولات منطقه و رفتار نامناسب بعضی دولت‌ها در قبال این تحولات گفت:‌ امروز عده‌ای با شعار آزادی خواهی و عدالت طلبی کشتار بسیاری از انسان‌ها را در منطقه نمی‌بینند و بسیاری از دولت‌ها و حکومت‌ها در خاورمیانه و شمال آفریقا متزلزل شده‌اند و واقعیت‌ها را نمی‌بینند و نظام آنها در حد از هم گسیختگی است.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: کشورهای اسلامی از قدیم گرفتار استبداد بوده‌اند و منتظر فرصت بوده‌اند برای رهایی و رسیده به آرزوی عدالت، کرامت و آزادی. خواسته‌هایشان در طول این سالها متراکم شده بود و عاقبت دریچه‌ای پیدا کرد برای به ثمر رسیدن.

وی ادامه داد: اما نکته دوم شیوه رسیدن به دموکراسی است. امروزه دو راه را برای رسیدن به دموکراسی پیشنهاد می‌کنند اولی جنگ است. و می‌بینید چه خبر است، جنگ ما را به کجا می‌رساند؟ ویرانی کشورها. دولتی که با جنگ به قدرت می‌رسد در واقع دارد ناامنی را نهادینه می‌کند. برخی برای توجیه کارهای خودشان انقلاب ما را مثال می‌زنند اما من در مواردی جواب آنها را داده‌ام وگفته‌ام در انقلاب ما جنگ و اقدامات مسلحانه وجود نداشت زیرا امام هرگونه درگیری مسلحانه و حتی خسارت زدن به اموال عمومی را منع کرده بودند.

به گفته وی، روش انقلاب و ملت ایران راه انسانی و فداکاری بود، اما راه دوم، تفاهم ملی است. اینهایی که در برخی کشورها با یکدیگر درگیرند نه حق‌اند نه باطل مطلق. چطور فکر می‌کنند با کشتار و قتل عام می‌توانند به صلح و دوستی برسند؟ با کدام روایت پیامبر و با کدام منطق می‌جنگند؟ دشمنان اسلام در پی ایجاد جنگ هستند اما تنها راه برادری و برابریست.

احمدی نژاد خاطر نشان کرد: اما نکته سوم توجه به حرکات و اقدامات استکبار و دشمنان است همه ما باید در رفتار و گفتارهای خود مراقب باشیم و به رژیم صهیونیستی توجه داشته باشیم. امروز از وضع مصر، سوریه و... چه کسانی خوشحالند و چه کسانی غمگین؟ آیا امروز روز جشن و خوشحالی صهیونیسم و طرفداران آنها نیست؟ آیا آرزوی آنها برآورده نشده؟ آنها با پول خودِ کشورهای منطقه، منطقه را به آتش کشیدند.ادامه پیدا کردن این وضعیت به نفع کیست؟ اگر مصر، سوریه، عراق، تونس، لیبی و... خراب شوند آنها خوشحال می‌شوند نه ناراحت. تازه به اهداف و آرزوهای خود می‌رسند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه غربی‌ها از آغاز به دنبال تاسیس خاورمیانه جدید بودند، گفت: امروز گروه‌های افراطی آمده‌اند سر مسلمانان را می‌برند و به نام اسلام آدم می‌کشند. آنها مسلمان نیستند و ظاهر آنها مسلمانی است اما باطنشان صهیونیستی است.

وی ادامه داد: پایه گذاری رژیم صهیونیستی با پایه گذاری کسانی که زیر سایه مذهب دست به کشتار می‌زنند همزمان بوده و هر دو زیر نظر یک نهاد واحد یعنی رژیم صهیونیستی به وجود آمدند. کسانی که امروز مسلمانان را می‌کشند و این قتل عام را براساس تعصبات قومی انجام می‌دهند فقط ظاهر مسلمانی دارند.

وی با انتقاد از حرکت‌های تروریستی از سوی گروه‌های به ظاهر مسلمان گفت: آنها با تعلیمات غلط یک مشت احمق را پیدا کرده و به او بمب می‌بندند و می‌گویند برو در میان جمعیت و این شاستی را بزن و بعد در کنار حوری‌ها و در بهشت خواهی بود.

احمدی نژاد افزود: ظاهر مسلمانی نباید کسی را فریب دهد زیرا آنها به ظاهر مسلمان هستند اما تماما با رژیم صهیونیستی و درخدمت این رژیم هستند. رژیم صهیونیستی بسیار خطرناک است و ساده انگاری این رژیم سرگذاشتن در برابر تیغ استکبار جهانی است.

وی خطاب به احزاب،‌ گروه‌ها و دوستان داخل کشور گفت:‌ امروز اگر گروه‌های داخل کشور می‌خواهند اهداف خود را دنبال کنند باید مراقب دشمنان و صهیونیست‌ها باشند و نباید اینگونه باشد که برای قدرت عده‌ای همه ارزش‌ها را له کنند و مبادا کسی در نقشه و زمین دشمن بازی کند.

وی خطاب به دولت‌های منطقه گفت:‌ دولت‌های منطقه نیز وعده‌های غربی‌ها را باور نکنند زیرا مستکبران برای همه برنامه دارند و اگر شما مدعی هستید که مستقل هستید نباید در زمین و نقشه دشمن بازی کنید و پولتان را برای رژیم صهیونیستی ندهید.

احمدی نژاد ادامه داد: من دو سال پیش خطاب به دولت‌های منطقه گفتم که آنها نمی‌خواهند ما مقتدر باشیم و مستقل باشیم اما دولت‌های منطقه قبول نکردند و گفتند ما با آنها قرارداد داریم در حالی که من معتقدم نمی‌توانیم به کاغذ پاره‌های آنها بسنده کنیم.

وی تاکید کرد: امروز کشورهایی مانند ترکیه، عراق،‌اردون، عربستان در خطر هستند. آنها برای همه برنامه دارند و سال‌ها در این کشورها روی اختلافات قومی و قبیله‌ای کار کرده‌اند و از طرفی به هیچ کس وفا ندارد.

احمدی نژاد افزود: کشورهای غربی دولت‌های منطقه را مانند دستمال می‌دانند و به محضی که از آنها استفاده کردند و به سود خود رسیدند آنها را دور می‌اندازند. امروز کشورهای منطقه باید با دانستن این امر بیدار شوند و با هم باشند و برادرکشی را کنار بگذارند.

رئیس دولت دهم خطاب به صهیونیسم‌ها گفت:‌ رژیم صهیونیستی فکر می‌کند که امروز پیروز شده و خوشحال است اما نمی‌داند که موج اصلی بیداری در راه است و به زودی همه ملت‌ها با قیام خود نقشه‌های شما را برملا می‌کنند و شما دیگر جایی در منطقه ندارید زیرا شما باد کاشتید و به زودی طوفان درو می‌کنید.

وی خطاب به ملت ایران گفت:‌ ملت مومن ایران ظرفیت‌های زیادی دارد و می‌تواند پرچم اسلام را در دنیا برافرازد و ما می‌توانیم امروز با وحدت ملی این کار را بکنیم و من اطمینان دارم که ملت ایران وظیفه تاریخی خود را به بهترین نحو انجام می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین