کد خبر: ۲۰۳۸۹۷
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۱

اعضای دولت احمدی​نژاد پس از پایان این دولت چه می​کنند؟

شنبه و یکشنبه هفته آینده مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس​جمهور منتخب برگزار می​شود و دولت دهم عملا به کار خود پایان می دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: نسرین وزیری در خبرآنلاین نوشت: اگرچه محمود احمدی​نژاد از پس​فردا -یکشنبه 13 مردادماه- دیگر رئیس جمهور نیست اما مردان دولتش تا تشکیل کابینه یازدهم در خدمت حجت الاسلام حسن روحانی خواهند بود. احمدی نژاد که در یک ماه گذشته بارها اعلام کرده که کارش تمام نشده؛ امروز هم تاکید کرد: «در هر کجا که باشم مخلص و خدمتگزار مردم خواهم بود».

از بازگشت به دانشگاه گرفته تا تشکیل حزب و یا عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام از آینده​های احتمالی است که برای احمدی​نژاد پیش بینی شده است. او خود تا کنون دو بار تاکید کرده که در عرصه سیاست باقی خواهد ماند. کما اینکه در آخرین سفرش به روسیه گفت: «ممکن است انسانی تاجر و سرمایه‌دار خوبی باشد، اما در سیاست نیز فعالیت داشته باشد و من می‌توانم در حوزه سیاسی فعال بمانم و البته در دانشگاه نیز تدریس کنم و اگر زنده باشیم در خدمت شما خواهم بود.»

اغلب اعضای کابینه وی که در راهپیمایی امروز تهرانی​های به مناسبت روز قدس حضور یافته بودند، با این سوال خبرنگاران روبرو شدند که پس از پایان عمر دولت دهم، چه خواهد کرد. پاسخ​های آنها را در این جدول بخوانید:


نام و سمت در دولت دهم

پس از پایان عمر دولت چه می​کنید؟

احمدی وحید/ وزیر دفاع

{در پاسخ به احتمال حضورش در کابینه دولت یازدهم} تا یکی‌، دو روز آینده معلوم می‌شود.

ثمره​هاشمی مجتبی/ دستیار ارشد رئیس​جمهور

احتمالا به دانشگاه، صدا و سیما یا دانشگاه دیگری می‌روم اما اینکه دانشگاه احمدی‌نژاد بروم یا نه معلوم نیست.

حاجی​بابایی حمیدرضا/وزیر آموزش و پروش

بعد از دولت به هر جایی که بتوانم در آنجا کار کنم می روم به قول معروف آخرش دانشگاه است. {در پاسخ به اینکه آیا به دانشگاه احمدی نژاد می روید یا خیر؟} من خودم دانشگاه دارم و عضو دانشگاه بوعلی سینا هستم.

حسینی محمد/ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

اگر فرصتی باشد که بتوانم بعضی از کارهای فکری‌، فعالیت‌های انجام شده و سخنرانی‌های مختلف را جمع‌آوری کنم، خوب است. اگر فرصت داشته باشم فکر می‌کنم حداقل هفت‌، ‌هشت کتاب از مجموعه‌ی پیام‌ها، سخنرانی‌ها، مباحثی که مطرح شده می‌تواند در این بخش جمع‌آوری شود. حتی بعضی از سفرهای استانی و سفرهای خارج از کشور تجربیات بسیار خوبی را برای ما به‌دنبال داشت که باید آن تجربیات را در اختیار دیگران قرار بدهیم.

من قبل از هر چیز یک معلم هستم و فکر می‌کنم باید تجربیاتم را به شکل مکتوب در اختیار آیندگان قرار بدهم تا مفید باشد، البته این‌ها به شرطی است که فرصت داشته باشم و خداوند نیز توفیق دهد.

دانشجو کامران/ وزیر علوم

من هم دانشگاه دارم. دانشگاه من دانشگاه علم و صنعت است و به آنجا برمی‌گردم و به کار معلمی خود ادامه می‌دهم، من تاکنون ۷ کتاب تألیف کرده‌ام و تعداد مقالاتم از ۱۵۰ مقاله گذشته است، استاد تمام دانشکده مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران هستم و جایگاه علمی خود را دارم.

صالحی علی​اکبر/ وزیر امورخارجه

درباره حضورم در دولت یازدهم هنوز هیچ چیز قطعی نیست. تنها چیزی که قطعی است رفتن من به دانشگاه صنعتی شریف است.

طریقت منفرد حسن/ وزیر بهداشت

در پایان این دولت جایی زیر سایه جمهوری اسلامی خدمت و فعالیت خواهیم کرد.

محمدنجار مصطفی/ وزیر کشور

وی در پاسخ به این سوال سکوت کرد.

محمدی​زاده محمدجواد/ رئیس سازمان حفاظت محیط زیست

بازنشسته خواهم شد و دوران بازنشستگی خود را طی می‌کنم. بنده در دانشگاه احمدی‌نژاد حضور نخواهم داشت، رشته من محیط زیست است و سعی خواهم کرد در حوزه مربوط به رشته خودم اقداماتی انجام دهم.

مشایی اسفندیار/ مشاور رئیس جمهور

برنامه خاصی ندارم و بیشتر فعالیت‌هایمان معطوف به کارهای مطالعاتی خواهد شد. من شخصا تمایل به کارهای سیاسی ندارم و خیلی نقش‌آفرین در این زمینه‌ها نیستم، ولی وجود رسانه می‌تواند موثر باشد و جامعه به رسانه نیاز دارد. {در پاسخ به سوالی که درباره تاسیس بنیاد بهار از سوی ویو رئیس جمهور پرسیده بود} من نمی‌دانم چه کسی این را مطرح کرده و در دولت نیز چنین بحثی مطرح نشده است و شاید این انتظاری باشد که در جامعه وجود دارد، ولی تشکیل آن بد نیست و کار خوبی است و اگر کسی این کار را انجام دهد ما از او حمایت می‌کنیم ولی اگر منظور شما این باشد که ما برنامه‌ای در این زمینه داشته باشیم، ما در این ارتباط صحبتی نکرده‌ایم.

مصلحی حیدر/ وزیر اطلاعات

من سرباز انقلابم و در هر عرصه که بگویند، خدمت می‌کنم.{ در پاسخ به اینکه آیا در دانشگاه احمدی‌نژاد حضور می‌یابید؟} من دانشگاهی نیستم، بلکه حوزوی هستم، اما اگر در مسیر حق باشد، کمک می‌کنم.

میرتاج​الدینی محمدرضا/ معاون حقوقی رئیس​جمهور

به کارهای آموزشی و فرهنگی در دانشگاه و جاهای مختلف خواهم رفت. هر وقت دانشگاه آقای رئیس جمهور هم شکل گرفت ما در کنار آقای احمدی‌نژاد خواهیم بود. البته باید برای تشکیل هیئت موسس انجام شود. 

نیکزاد علی/وزیر مسکن و شهرسازی

برنامه‌ها بعد از اتمام دولت، خدمت‌گزاری به مردم است.  وی در پاسخ به اینکه آیا در دولت یازدهم به شما برای تصدی مجدد وزارت راه و شهرسازی پیشنهادی شده که وی سکوت کرد و لبخند زد.

*این جدول بر اساس اسامی وزرا و اعضای هیات دولت به ترتیب حروف الفبا تنظیم شده است.
* غلامحسین الهام و مهدس غضنفری هم اگرچه در راهپیمایی امروز حضور داشتند اما با این سوال که پس از پایان دولت چه خواهید کرد روبرو نشدند.
* مرتضی بختیاری وزیر دادگستری هم سخنران پیش از خطبه​های نماز جمعه سنندج بود و در تهران حضور نداشت.
*وزرای خارجه، ارشاد و علوم و مشایی در حاشیه نشست دولت به این سوال پاسخ داده بودند نه در راهپیمایی امروز.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین