کد خبر: ۲۰۳۹۶۲
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۷

انهدام شبکه بزرگ جعل و سرقت

رئیس پلیس آگاهی تهران از انهدام شبکه بزرگ جعل، سرقت و کلاهبرداری در تهران خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرهنگ عباسعلی محمدیان در تشریح این خبر گفت: 19 خرداد سال گذشته پرونده اي تحت عنوان "سرقت از داخل خودرو" با شکایت فردي از طريق کلانتري 119 مهرآباد جنوبي ، برای رسيدگي تخصصي در اختيار پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت . محتويات پرونده حکايت از آن داشت که سارق يا سارقين با دستبرد به خودرو اقدام به سرقت دسته چک و مدارک شناسايي کرده اند که بلافاصله هماهنگي هاي لازم با شعبه بانک صادر کننده دسته چک انجام تا سرانجام 5 تیر ، فردي با در دست داشتن يک فقره از چک هاي سرقتی به بانک مراجعه که با هوشياري کارمند بانک ،دستگير و به پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران منتقل شد.
 
دارنده چک در تحقيقات اوليه عنوان داشت که از سرقتی بودن چک هيچ اطلاعي نداشته و چک را برای فروش يک دستگاه کپي از شخصي ناشناس دريافت و دستگاه فوق را از طريق پيک به آدرسي مشخص در خيابان سبلان تحويل داده است  .
 
کارآگاهان پايگاه پنجم پليس آگاهي ، با مراجعه به نشاني به دست آمده در خيابان سبلان اقدام به تحقيقات نامحسوس و پليسي پرداخته و متوجه شدند که يکي از متهمان سابقه دار در زمينه سرقت ، جعل و کلاهبرداري به نام "مهدي . ت" 34 ساله در اين مکان اقدام به اجاره واحد مسکوني کرده و با همدستي چند نفر ديگر که از سارقين حرفه اي و سابقه دار هستند ، به صورت سازمان يافته اقدام به سرقت از داخل خودرو در سطح شهر تهران کرده و از اين مکان به عنوان محلي براي تردد و انجام هماهنگي هاي لازم براي اقدامات مجرمانه استفاده مي کنند.
 
همچنين در ادامه تحقيقات مشخص شد که "مهدي . ت" به همراه تعدادي از همدستانش تحت تعقيب دادسراهاي ناحيه 1 ، 10 ، 27 و 14 تهران و همچنين پايگاه هاي يکم ، هفتم ، هشتم ، ادارات پنجم ، چهاردهم و بيستم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دارند .
 
اقدامات پليسي گسترده اي براي شناسايي هويت تمامي اعضاي گروه ، محلهاي تردد و مخفيگاه هاي آنها آغاز و سرانجام مخفيگاه اصلي سرکرده گروه - مهدي - نيز در محدوده ميدان خراسان _ خيابان صفاري شناسايي شد .
 
با شناسايي مخفيگاه سرکرده گروه و با اطمينان از حضور وي در مخفيگاهش ، کارآگاهان پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ ، 20 مرداد سال گذشته طي يک عمليات غافلگيرانه و ضربتي اقدام به دستگيري سرکرده گروه در داخل مخفيگاهش کرده و در همان بازرسي هاي اوليه از مخفيگاه وي ، دهها فقره چک هاي متعلق به مالباختگان ، مدارک شناسايي مختلف و فرم هاي جعلی بانکي کشف و توقيف شد .
 
با به دست آمدن مدارک شناسايي و استعلام صورت گرفته در خصوصي تمامي مدارک مشخص شد که تمامي مدارک کشف شده سرقتي است و متهم اصلي پرونده نيز در تحقيقات تخصصي اعتراف کرد که با همدستي 35 نفر ديگر از اعضاي گروه 15 جاعل مرد ، 3 جاعل زن  ، 8 مال خر ، 6 سارق مرد ، يک سارق زن و دو کلاهبردار اقدام به دهها فقره سرقت از داخل خودرو شامل وجه نقد ، مدارک شناسايي ، دسته چک ، لپ تاپ  و ... کرده و در ادامه ، با استفاده از چک هاي سرقتی اقدام به کلاهبرداري هاي کلان در تهران و ديگر شهرهاي کشور کرده اند.
 
با بهره گيري از اطلاعات به دست آمده از سرکرده گروه ، تحقيقات تخصصي برای شناسايي و دستگيري اعضاي گروه و همچنين شناسايي شيوه هاي ارتکاب جرم از سوی اين گروه حرفه اي و سابقه دار در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و طي چندين ماه اقدامات پليسي و عملياتي پيوسته و انجام دهها عمليات جداگانه در نقاط مختلف شهر تهران و ساير شرهاي استان هاي تهران و البرز ، هر 35 عضو ديگر اين گروه از سارقين ، جاعلين و کلاهبرداران دستگير و در بازرسي از مخفيگاه هاي آنها مقادير بسيار زيادي از چک هاي سرقتی متعلق به شعبات مختلف بانک هاي کشور به همراه مدارک شناسايي ، اوراق مجعول بانک هاي مختلف ، 37 دستگاه لپ تاپ ، انواع مهرهاي جعلي و لوازم ديگر کشف و توقيف شد .
 
در ادامه تحقيقات و در خصوص نحوه انجام کلاهبرداري از سوی اين گروه از سارقان مشخص شد که اعضاي اين گروه ابتدا با استفاده از مدارک شناسايي متعلق به مالباختگان اقدام به افتتاح حساب در بانک هاي مختلف کرده ، سپس دسته چک اخذ و در ادامه اقدام به کلاهبرداري کلان کرده اند.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران،سرهنگ عباسعلي محمديان در پايان اين خبر گفت: در پايان رسيدگي به اين پرونده و با شناسايي دهها مالباخته ، از مالباختگان جهت حضور در پايگاه پنجم پليس آگاهي دعوت ، مدارک و اموال آنها مسترد و پرونده نيز در تيرماه سال جاري تحويل شعبه 11 بازپرسي دادسراي امور جنايي تهران شد و متهمان نيز با قرارهاي قانوني روانه زندان شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین