کد خبر: ۲۰۴۱۷۴
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۶

آغاز حقیقت یابی علت سانحه سد کارون۳

یک روز پس از محول شدن ماموریت بررسی علت سانحه غرق شدن ۱۲ نفر در دریاچه سد کارون ۳ به دادستان کل کشور، نمایندگان حجت الاسلام محسنی اژه ای در خوزستان حضور یافتند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری خوزستان امروز در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز از حضور هیئت‌های ویژه دادستانی کل کشور و استانداری خوزستان در شهرستان ایذه برای بررسی اسانحه غرق شدن 12 نفر در دریاچه سد کارون 3 خبر داد.

محمود توژی اظهارکرد: نماینده دادستان کل کشور به همراه یک هیئت برای بررسی این به خوزستان سفر کرده و اکنون در منطقه حضور دارند.

وی افزود: استاندار خوزستان نیز به همراه هیئتی نمایندگان دادستانی کل کشور را همراهی می کنند.

توِژی اظهار کرد: ساعت 6 بعدازظهر امروز نیز مراسم ترحیمی از سوی استانداری خوزستان و با حضور مسئولان برای گرامیداشت کشته شدگان این حادثه برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، روز پنجشنبه نهم مرداد ماه، مینی بوسی حامل 16 سرنشین حین عبور از دریاچه سد کارون 3 دچار سانحه شد. این مینی بوس به همراه مسافرانش از روی بارج (یدک کشی برای حمل و نقل محلی) به دریاچه سد کارون 3 سقوط کرد و در اثر این حادثه 12 زن و کودک در دریاچه غرق شدند.

از زمان آبگیری سد کارون 3 در سال 1383 و زیر آب رفتن پل قدیمی «گدار شهپیر»، روستائیان ساکن روستاهای «سادات حسینی» در شمال شرقی ایذه، در محاصره آب قرار گرفته اند. در مدت این 9 سال شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران (مجری سد کارون3) به تعهدات خود برای احداث راه های روستایی که در اثر عملیات سدسازی تخریب شده و به زیر آب رفته اند عمل نکرده و با قرار دادن یدک کش، اقدام به جابه جایی مینی بوس های حامل مسافر می کرد. با این حال راننده مینی بوس و ناخدای بارج در این رابطه بازداشت شده اند.

دیروز رئیس قوه‌قضاییه دادستان کل کشور را مسئول بررسی علت وقوع حادثه سقوط مینی‌بوس به دریاچه سد کارون 3 کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین