کد خبر: ۲۰۴۲۴۲
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۰

اعتراض مشایی و حدادیان به رای دادگاه

وکیل سعید حدادیان و منصور ارضی اعلام کرد: 30 مردادماه دادگاه تجدید نظر پرونده مداحان تهرانی برگزار می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش مهر، شب های قدر ماه رمضان سال 91 بود که حاج منصور ارضی و ‌سعید حدادیان درباره رئیس جمهور و اسفندیار رحیم مشایی اظهار نظر کردند. گفته های این دو مداح موجب شد تا دفتر حقوقی رئیس جمهور رسما از رطیق دادستانی تهران از دو مداح مطرح تهرانی شکایت کند.
 
بر اساس این گزارش، انتشار فایل صوتی سخنان مداحان واکنش‌های گسترده و متفاوتی را به دنبال داشت كه پس از اين ماجرا؛ شکایت از حاج‌منصور ارضي بر اساس ماده 669 قانون مجازات اسلامی به اتهام توهین و افترا  به  رئیس دفتر رئیس جمهور و شکایت از سعید حداديان بر اساس ماده 608 همین قانون و به اتهام توهین به مقامات دولتی در تیتر رسانه ها قرار گرفت.
 
در همان روزهای دادگاه سعید حدادیان به این شکایت واکنش نشان داد و گفت: خيلي معلوم نيست كه اين مسئله براي دادگاه محرز شود؛ زيرا قصد ما قطعاً خيرخواهي بوده است. اين مداح با بيان اينكه رئيس جمهور هم از رفقاي ما بوده و از ما حرف‌شنوي داشته است، گفت: نتيجه دادگاه هر چه بشود براي بنده حتماً خوب خواهد بود، ولو اينكه نتيجه آن محكوميت من باشد. من به خاطر بيان مطلب حقي وارد اين عرصه شدم و آن مطلب حق است. در زمينه ادبيات هم بايد بگويم «بر هر كه دست مي‌زنم از دست رفته است»؛ اگر من بخواهم سخنوري كنم، ادبيات سخنوري را هم دارم، اما متاسفانه فضاي جامعه ما به گونه‌اي است و ادبيات بعضي از مسئولان به گونه‌اي شده است كه حقيقتاً راه را براي سخن گفتن مي‌بندند و يا راه ديگري را پيش روي ما باز مي‌كند كه خيلي خوشايند نيست. 
 
ماجرای شکایت ماه ها طول کشید تا اینکه بر اساس حکمی که قاضی پیرعباسی رئیس شعبه 26 انقلاب صادر کرد، حاج‌ منصور ارضی از اتهام وارده تبرئه و سعید حدادیان بر اساس ماده 608 قانون مجازات اسلامی به اتهام توهین به مقامات دولتی به پرداخت 50 هزار تومان جریمه نقدی محکوم شد. اما اين حكم بدوي بود و دفتر مشايي بار ديگر نسبت به حكم بدوي اعتراض كرد.
 
فرهاد شهبازوار وكيل دو مداح تهراني در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید: چند نکته است که باید رسانه ها به آن دقت کنند. اول اینکه مبلغ جریمه و محکومیت سعید حدادیان 405 هزار تومان بوده و عدد 50 هزار تومان صحیح نیست. دوم آنکه دولت مهرورزی که شخص رئیس جمهور گفته از کسی گلایه نداریم و شکایت نکردیم درست از آب در نیامد و آقای مشایی کلی شکایت کرده اند.
 
وی افزود: در مورد پرونده این دو مداح تهرانی باید گفت که بعد از حکم دادگاه بدوی یک بار تجدید نظر برگزار شد ولی به دلایلی مستشار نیامد و دادگاه به تعویق افتاد. حالا قرار بعدی روز 30 مردادماه است. البته در این دادگاه ما هم به حکم سعید حدادیان اعتراض کردیم و مشایی هم به حکم حاج منصور ارضی اعتراض کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین