کد خبر: ۲۰۴۲۴۹
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۹

عجیب و غریب ترین خانه های دنیا/عکس

یک خانواده جوان با دو فرزند از شهر مکزیکو از زندگی کردن در خانه های معمولی خسته شده بودند و می خواستند تغییری ایجاد کند و در خانه ای تلفیق شده با طبیعت زندگی کنند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: این پمپ بنزین بانمک و کوچک در سال 1922 ساخته شد و نمادی از رسوایی رئیس جمهور وارن هاردینگ و ذخایر نفت فدرال در ویومینگ بود. بعد از این رسوایی وزیر کشور، آلبرت فال به خاطر نقشی که در اجاره منابع نفتی دولت داشت به زندان افتاد.

به گزارش برترین ها، این پمپ بنزین بانمک و کوچک در سال 1922 ساخته شد و نمادی از رسوایی رئیس جمهور وارن هاردینگ و ذخایر نفت فدرال در ویومینگ بود. بعد از این رسوایی وزیر کشور، آلبرت فال به خاطر نقشی که در اجاره منابع نفتی دولت داشت به زندان افتاد. این ساختمان چهارچوبی گرد و سقفی مخروطی دارد و دسته آن از ورق فلز است و یک لوله هم به عنوان لوله قوری دارد. گفته می شود که این پمپ بنزین قدیمی ترین پمپ بنزین مورداستفاده در کشور بوده است که حالا دیگر کاربردی ندارد.



واگن Neverwas نمادی از تجسم دوره ویکتوریا است. این واگن که از آثار ژول ورن ملهم شده است، نشان دهنده ترکیبی از عشق به آسایش و تحمیل ارزش های خود به چشم انداز اولیه دنیاهای قدیم و جدید و باور ناب و بکر زیبایی های فناوری است.



ساختمان Believe It or Not توسط رابرت لوروی ریپلی تأسیس شده است و نشان از رویدادها و آیتم های عجیبی دارد که باعث می شود مخاطب به واقعی بودنشان شک کند. این ساختمان محبوب شد و بعداً به فرمت های مختلفی همچون رادیو، تلویزیون، یک سری موزه و کتاب و ... تبدیل شد.


طراحی غیرسنتی خانه رقص در زمان خودش جنجالی بود. رئیس جمهوری چک اسلواکی، واکلاو هاول، از آن حمایت کرد و امیدوار بود که این ساختمان مرکز فعالیت فرهنگی شود. این ساختمان شامل چندین اداره و یک رستوران فرانسوی در طبقه بالایش می شود.



این خانه با حداکثر توجه به محیط زیست ساخته شده است و این ویژگی آن فرصتی منحصر بفرد فراهم می کند تا نزدیک به طبیعت زندگی کنیم. این ساختمان بخشی از رویکرد کم اثر یا توسعه پایدار در مورد زندگی است. این نوع زندگی به معنای زندگی کردن در هارمونی با دنیای طبیعی و خودمان و انجام دادن کارها بطور ساده تر و استفاده از سطوح مناسبی از تکنولوژی است.



یک خانواده جوان با دو فرزند از شهر مکزیکو از زندگی کردن در خانه های معمولی خسته شده بودند و می خواستند تغییری ایجاد کند و در خانه ای تلفیق شده با طبیعت زندگی کنند. هدف از این پروژه این بود که به ساکن آن حس حلزون بودن بدهد. یعنی خانه ای داشته باشد که همزیستی خوبی با خانه فسیل شده خود داشته باشد.



یکی از ایده های اصلی اکسپوی 58 این بود که یک نسخه وارونه از برج ایفل ساخته شود، ولی واترکین حس کرد که یک سازه اتمی می تواند نماد بهتری از این دوره باشد. این بنا قرار بود فقط شش ماه برپا باشد. ولی خیلی زود نه تنها سمبل نمایشگاه جهانی شد، بلکه نماد معماری مدرن و بروکسل نیز گشت. 50 سال است که این بنا همانطور باقی مانده است.



دنیل زاپیوسکی، تاجر و خیر لهستانی، این خانه را به عنوان نماد هنری دوره کمونیستی و حالت فعلی دنیا ساخت. بسیاری از گردشگرانی که از آن بازدید می کنند از دریازدگی ملایم و سرگیجه ای که بعد از چند دقیقه بودن در این سازه حس می کنند شکایت دارند.



این ساختمان پس از تلاش های وزارت مسکن آمریکا ساخته شد تا قالب معماری استاندارد را بشکند.



یک کلیسای روستایی در این تصویر دیده می شود که روی مناره اش تعادل یافته است و گویی توسط نیروی عظیمی بلند شده و برای ریشه کن کردن نیروهای شیطانی به این مکان آورده شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین