کد خبر: ۲۰۴۲۶۳
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۱

مراسم تحلیف در گذشته تا این اندازه باشکوه برگزار نشده بود

معاون اجرایی رئیس مجلس با بیان اینکه مجلس در برگزاری مراسم تحلیف به فرمایش رهبری عمل کرد، گفت: بعد از انقلاب اسلامی مراسم تحلیف تا این حد باشکوه برگزار نشده بود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به نقل از خانه ملت، علی افراشته در گفت‌وگو با شبکه خبر درباره نحوه برنامه‌ریزی مراسم تحلیف رئیس‌جمهور در صحنه علنی مجلس گفت: اتفاق مبارکی که صورت گرفت سرآغاز فرصتی 1460 روزه برای رئیس‌جمهور منتخب جهت خدمتگزاری به مردم است.

معاون اجرایی رئیس مجلس تصریح کرد: برای اولین بار بعد از انقلاب اسلامی مراسم تحلیف رئیس‌جمهور در این سطح برگزار شد. مراسم تحلیف در گذشته تا این اندازه با شکوه برگزار نشده بود.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری مراسم تحلیف در این حد و اندازه متاثر از فرمایشات مقام معظم رهبری است، ادامه داد: در آغاز انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری مقام معظم رهبری فرمودند باید یک حماسه سیاسی شکل بگیرد و باور ما این است که رهبر معظم انقلاب این فرمان را برای همه حوزه‌های مرتبط با این حماسه سیاسی صادر کردند.

افراشته ادامه داد: مراسم تحلیف نیز یک موضوع مرتبط با حماسه سیاسی است که با حماسه مردمی شکل گرفت و با تنفیذ مقام معظم رهبری و تایید ایشان به ثمر رسید.

معاون اجرایی رئیس مجلس تصریح کرد: بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری هیات رئیسه مجلس جلساتی را برگزار کرد و تصمیماتی را در خصوص نحوه برگزاری مراسم تحلیف در صحن علنی مجلس اتخاذ کرد و سیدشریف حسینی را به نمایندگی از هیات رئیسه مسئول نظارت و پیگیری بر این مراسم منصوب کرد.

افراشته بیان کرد: با ارتباط سازنده‌ای که میان تشکیلات اداری مجلس و دفتر رییس‌جمهور منتخب شکل گرفت، جلسات دوجانبه با برنامه‌های دقیق و با استفاده از تجربه و اندوخته دوره‌های گذشته به نحو مطلوبی به ثمر رسید.

وی با اعلام اینکه مجلس امروز میزبان بیش از ۶۰ کشور از ۵ قاره جهان بود، ادامه داد: با تدبیری که صدا و سیما داشت و مراسم تحلیف رئیس‌جمهور را از طریق شبکه‌های داخلی و بین‌المللی به تصویر کشید، امروز هم مردم ایران از این جشن ملی که تبلور یک وحدت و انسجام ملی است، خوشحال شدند.

معاون اجرایی رئیس مجلس با بیان اینکه این یک اتفاقی مبارک در توسعه کشور بود تصریح کرد: امیدواریم انتخاب دکتر روحانی به عنوان رئیس مجلس یک حرکت توفنده برای اقدامات آینده و راهی برای تعامل مجلس و دولت باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین