کد خبر: ۲۰۴۳۸۱
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۰
دهقان:

روحانی معتقد به توازن میان آرمان‌ها و واقعیت‌هاست

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه کابینه پیشنهادی حسن روحانی‌ را فراجناحی توصیف و تاکید کرد: سخنان رئیس‌جمهور نشان داد وی معتقد به گفتمان اعتدال یعنی توازن میان آرمان‌ها و واقعیت‌هاست.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: غلامعلی دهقان سخنگوی حزب اعتدال و توسعه درباره وزرای پیشنهادی حسن روحانی و موضع‌گیری حزب متبوعش نسبت به چینش کابینه یازدهم، گفت: همانطور که انتظار می‌رفت حسن روحانی کابینه‌ای فراجناحی با رویکرد اعتدالی همراه با چهره‌هایی متخصص، متعهد، معتدل و مجرب به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

وی افزود: به این علت می‌گویم کابینه پیشنهادی فراجناحی است که چهره‌هایی از سه جریان اصلی درون نظام درآن دیده می‌شوند. برای مثال پورمحمدی و رحمانی فضلی از اصولگرایان، نجفی، زنگنه، ربیعی و حجتی از اصلاح‌طلبان و علی جنتی، محمود واعظی و محمد رضا نعمت‌زاده از اعتدال‌گرایان هستند. از این رو می‌توان گفت کابینه یازدهم رویکرد اعتدالی دارد.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه با اشاره به سخنان حسن روحانی در مراسم تنفیذ و تحلیف، اظهارداشت: سخنان رئیس‌جمهور نشان داد وی معتقد به گفتمان اعتدال یعنی توازن میان آرمان‌ها و واقعیت‌هاست و این سخن درستی است، زیرا که کشور در وضعیت فعلی در اداره امورش بیش از گذشته به این گفتمان نیاز دارد.

دهقان اضافه کرد: علاوه براین، معدل و برآیند کلی وزرای پیشنهادی نشان می‌دهد که رویکرد کابینه اعتدالی است و وزرای پیشنهادی‌دارای تخصص لازم در حوزه کاری خود و همچنین شناخته شده و باتجربه هستند. حضور شش وزیر و چندین معاون وزیر در کابینه‌های پیشین این دیدگاه را تائید می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در میان وزرای پیشنهادی شخصیت‌هایی دیده می‌شوند که نشان می‌دهد رئیس‌جمهور نهایت دقت و تلاش را برای شناختن  بهترین گزینه انجام داده است، اظهارداشت: برای مثال علی جنتی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی شخصیت فرهنگی است و به نظر ما مناسب این جایگاه است. وی با توجه به سوابق مبارزاتی قبل از انقلاب و همچنین مسئولیت‌های اجرایی بعد از انقلاب که یکی از این مسئولیت‌ها معاونت بین الملل وزارت ارشاد در دهه 70 بود، از تجربه کافی برای این مسئولیت مهم برخوردار است.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در ادامه به حمایت از وزیر پیشنهادی امور خارجه پرداخت و با بیان اینکه محمد جواد ظریف هم بعنوان چهره شاخص دیگر است، خاطرنشان کرد: ظریف نشان داد دیپلماتی قوی بوده و در مذاکرات مربوط به افغانستان و عراق در دهه 80 بسیار موفق عمل‌کرده است. حسن روحانی با معرفی کابینه فراجناحی عملا به قول خود در مبارزات انتخاباتی عمل‌کرد و بدین ترتیب گام بزرگی در جهت اجرایی‌کردن استراتژی جذب حداکثری مقام معظم رهبری برداشته است و حزب اعتدال و توسعه نیز از آنها حمایت می‌کند.

دهقان تاکید کرد: فراموش نکنیم دولت فراجناحی با نزدیک کردن رجال سیاسی جناح‌ها، وحدت ملی را افزایش می‌دهد و از دو قطبی شدن جامعه جلوگیری می‌کند، مشکلی که امروز کشورهای خاورمیانه با آن روبه رو هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین