کد خبر: ۲۰۴۵۶۸
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۹

دیدار وزیر امور خارجه سیرالئون با آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ملاک‌های جمهوری اسلامی ایران برای اولویت بخشی به سیاست خارجی، گفت: قاره مظلوم آفریقا در اولویت سیاست خارجی ماست.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار وزیر امور خارجه سیرالئون و هیأت همراه، با اشاره به حضور و اقدامات هلال احمر و جهاد سازندگی در کشورهای آفریقایی در زمان دولت سازندگی، گفت: دولت و ملت سیرالئون مطمئن باشند، ضعف‌های دوره‌های اخیر برای همکاری‌های دو کشور جبران می شود.

به گزارش آفتاب، وی تأکید کرد: توسعه همکاری با کشورهای آفریقایی، سیاست آرمانی جمهوری اسلامی است و تحت تأثیر شرایط و فراز و فرودهای اتفاقات سیاسی قرار نمی‌گیرد.

سامورا کامورا در این دیدار که علیمای کروما و الحاجی ابراهیم بن کارسبو، وزرای کار، مسکن و امور زیربنایی و کابینه و مشاور مخصوص رئیس جمهور حضور داشتند، با اشاره به آغاز به کار سفارت سیرالئون در ایران در زمان دولت سازندگی، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را بنیانگذار روابط دو کشور دانست و گفت: ملت و دولت سیرالئون کمک‌های جناب‌عالی را فراموش نمی‌کنند.

وزیر امور خارجه سیرالئون با تأکید بر این‌که «جنگ‌های داخلی را کنار گذاشتیم و به سازندگی نیاز داریم»، گفت: درهای سیاست خارجی کشور ما همیشه برای ایران باز است و نیازمند کمک‌ها و راهنمایی‌های برادران خود در جمهوری اسلامی هستیم.

وی صنعت، کشاورزی و شیلات را زمینه‌های مساعدی برای گسترش همکاری‌ها دانست و گفت: از دولت جدید ایران می‌خواهیم براساس برنامه 5 ساله‌ای که برای کشور خود تدوین کردیم، برای تجارت و سرمایه‌گذاری وارد شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین