کد خبر: ۲۰۴۶۹۰
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۷

لاریجانی: در غائله قم به حرم حضرت معصومه تعدی شد/ وزارت اطلاعات گفت تحرکات قم سازمان یافته بود

علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: مجلس مسئولیت خود را در قبال این غائله انجام داد، این اتفاق فقط در قم نبود در مشهد هم شب قبل به بطری آب به آقای ناطق پرتاب کردند. در تهران در مرقد امام هم این اتفاق افتاد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که یکی از همکاران در مسجد اهل بیت گفته لاریجانی منافق است گفت: در غائله قم به حرم حضرت معصومه تعدی شد.

به گزارش مهر در پایان جلسه روز چهارشنبه بهروز نعمتی نماینده مردم اسد آباد در مجلس شورای اسلامی با اعلام تذکری نسبت به موضع گیری برخی نمایندگان در خصوص حادثه قم اعتراض کرد.

وی گفت: علما، مراجع تقلید، مقام معظم رهبری غائله قم را محکوم کردند. پس از آن کمیته تخصصی از سوی کمیسیون امنیت ملی گزارشی را تهیه کرد و 165 نماینده مجلس این گزارش را به قوه قضائیه فرستادند.

عضو فراکسیون رهروان ولایت تصریح کرد: تعجب می کنم چرا برخی از دوستان دفاع می کنند. آیا واقعا دوستان در این موضوع حضور داشتند و در مسجد اهل بیت قم سخنرانی کردند؟ اگر نه چرا این اتفاق را محکوم نمی کنند.

وی تاکید کرد: بعضی از دوستان همیشه باید خلاف مسیر شنا کنند.

علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: مجلس مسئولیت خود را در قبال این غائله انجام داد، این اتفاق فقط در قم نبود در مشهد هم شب قبل به بطری آب به آقای ناطق پرتاب کردند. در تهران در مرقد امام هم این اتفاق افتاد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برخی از دوستان در رسانه ها مطالب خلافی گفتند، در ماه رمضان نباید خلاف گفت. هیئت تحقیق و تفحص از حادثه قم تفحصی نبوده، این هیئت زمانی تشکیل شد که بنده 23 بهمن ماه خارج از کشور بودم.

وی تاکید کرد: چرا حرف خلافی می گویید که ذهن ها به سمت غلطی برود و تندروی به وجود آید.

لاریجانی تصریح کرد: یکی از همکاران در همین مسجد گفته است لاریجانی منافق است بعد استناد کردند به برخی نقل قول های نادرست و حرف های غلط برای اثبات ادعای دروغ خود.

لاریجانی ادامه داد: ما در کشور از این صدمات کم ندیدیم. عده ای شهید مطهری را منافق خواندند و بعد یک فردی رفت ایشان را با تیر زد. همیشه همین طور بوده یک عده فکر تولید می کنند و عده ای عمل می کنند این روش غلط است اساس این کار نادرست است.

وی با انتقاد از تهمت و تخریب گفت: عده ای اصرار داشتند که این کار سازمان یافته نبوده اما وزیر اطلاعات و معاونشان به بنده گفتند که غائله قم سازمان یافته بوده است، اگر کسی شان اطلاعاتی داشته باشد می فهمد که این اقدامات بدون سازمان یافتگی نیست.

وی با اشاره به فرمایش رهبری مبنی بر رسیدگی این اتفاقات گفت: مجلس در حد وسع خود رسیدگی کرد، بحث فرد نیست بحث این است که در حرم حضرت معصومه این اتفاق افتاده، حرمی که مجرم در آن بسط می نشست و به احترام حرم بازداشتش نمی کردند، به حرم حضرت معصومه دوباره تعدی شد یک بار زمان رضا شاه و یک بار هم اتفاق اخیر که با کفش و کلاه ریختند، حرمت حرم را نگه نداشتند.

وی تاکید کرد: یک سر حرمت ها و آبرو ها را نباید تخریب کرد علت موضع گیری رهبری هم همین بود عمل عمل نادرستی است. این رفتار ها در شان جمهوری اسلامی نیست.

وی ادامه داد: کمیسیون در گزارش خود رعایت کرده و اسامی را نخوانده جاهای دیگر باید اسامی بررسی شود.

وی در پایان از کمیسیون امنیت ملی به خاطر تهیه این گزارش تشکر کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین