کد خبر: ۲۰۴۷۶۹
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۰

تاخیر در امداد رسانی به سیل‌زدگان جیرفت

در حالیکه سیلاب شدید شب گذشته منطقه حسین آباد جیرفت را در برگرفت اما نخستین کمکهای امدادی به سیل زدگان ۱۸ ساعت بعد به دست آسیب دیدگان رسید این درحالی است که بسیاری از سیل زدگان شب گذشته را در شرایط نامناسب سپری کردند و امروز نیز برای دریافت کمک باید در صفهای طولانی انتظار بکشند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: بر اثر وقوع سیل و خسارت به ۵۰۰ خانوار در شهرک حسین آباد جیرفت و تاخیر در خدمات رسانی به سیل زدگان مردم برای دریافت حداقل نیازهای خود درب جمعیت هلال احمر این شهر در صف ایستادند. 

با گذشت بیش ۱۸ ساعت از وقوع سیل روز گذشته پانزدهم مرداد ماه در سطح شهرک حسین آباد جیرفت و آبگرفتی شدید منازل مسکونی ارائه نیازهای اولیه به سیل زدگان ساعتی قبل آغاز شده است. این در حالی است ،مردم برای دریافت موارد غذایی از جمله کنسروجات و موکت درب جمعیت هلال احمر این شهر ساعت ها جمع شده اند. 

ازدحام جمعیت سیل زدگان برای دریافت کمک در حالی رو به افزایش می باشد که رفع نیازهای اولیه مردم به کندی صورت می گیرد. گرفتن مدارک شناسایی از جمله کارت ملی برای تحویل حداقل اقلام نارضایتی مردم را به همراه دارد. 

یکی از اهالی شهرک حسین آباد که درب جمعیت هلا احمر برای دریافت کمک آمده بود، گفت: وقتی همه زندگی ما زیر گل و لای است چگونه می توانیم مدرک شناسایی پیدا کنیم. وی افزود:بهتر است امدادگران ضمن حضور در شهرک و شناسایی دقیق سیل زدگان کمک به آنها را در محل شهرک توزیع نمایند. 

حسینی تصریح کرد: با این شلوغی و سرو صدا با گذشت ۱۸ ساعت آنهم برای دریافت کمک های اندک چند ساعت باید اینجا معطل بمانیم. یکی دیگر از سیل زدگان ضمن منصرف شدن از دریافت کمک های جمعیت هلال احمر گفت: بعد از ۱۸ ساعت با این وضعیت می خواهند به ما کمک کنند. وی بیان کرد:در این مورد هیچگونه برنامه ریزی بعد از تمام شدن بحران سیل وجود نداشت. 

اکبری گفت:بعضی از مسئولان در شرایط بحران به جای برنامه ریزی دقیق ،سردرگم می شوند و مردم چه تقصیری دارند. وی اظهارداشت: در هر گونه خدمات رسانی باید کرامت انسانی افراد مورد نظر رعایت شود. 

در حال حاضر سیل زدگان شهرک حسین آباد برای دریافت حداقل کمک های موردنیاز درب جمعیت هلال احمر جیرفت جمع شده اند و روند خدمات رسانی به کندی انجام می شود. 

رئیس جمعیت هلال احمر استان کرمان که صبح امروز شخصا در محل وقوع سیل در جیرفت حضور یافت اظهارداشت: امداد رسانی در شهرستان جیرفت آغاز شده است و هم اکنون اقلام مورد نیاز در بین مردم در حال توزیع است. 

به گزارش مهر، کاووس محمودی افزود: این سیل آسیبهایی به واحدهای مسکونی در استان کرمان وارد کرده است که در حال بررسی خسارات هستیم. وی افزود: هزار تخته پتو، صد تخته چادر، ۵۰۰ تخته موکت و سایر اقلام در بین سیل زدگان در حال توزیع است و اگر به وسایل بیشتری نیاز باشد این کار در اسرع وقت انجام می شود. وی گفت: اقلام مورد نیاز در شهر جیرفت وجود داشته است و هم اکنون در حال توزیع است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین