کد خبر: ۲۰۴۹۰۵
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۴
در خطبه‌های نماز عید سعید فطر

رهبری: مذاکرات سازش نتیجه‌ای جز پايمال شدن حقوق فلسطينی‌ها ندارد

رهبر انقلاب در خطبه هاي نماز فطر با تبريك اين عيد خجسته به ملت بزرگ ايران و به همه مسلمانان عالم، عبادات و روزه داري مردم در روزهاي گرم و طولاني ماه مبارك رمضان را موجب جلب رضايت پروردگار و ايجاد احساس بهجت و مسرّت معنوي در مردم خواندند و ابراز اميدواري كردند: خداوند متعال توفيق حفظ دستاوردهاي تلاشهاي مجاهدانه رمضان را به همه ملت عطا فرمايد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب:ايشان يكي از تلاش هاي مجاهدانه ملت در ماه رمضان را حضور سرافرازانه در راهپيمايي روز جهاني قدس برشمردند و افزودند: ملت ايران با اين راهپيمايي سراسري، زنده بودن و ايستادگي ملي را درباره يكي از مسائل مهم جهان و تاريخ اسلام، ثابت كرد و حقيقتا با هيچ زباني نميتوان اهميت اين حركت را توصيف كرد.

رهبر انقلاب گسترش سنت خوب افطاريهاي ساده در مساجد و خيابانها را از ديگر كارهاي بسيار شايسته در ماه مبارك رمضان برشمردند و با انتقاد اسراف و زياده روي در افطاريهاي بعضي از اشخاص افزودند: مناسب است سنّت دادن افطاري دادن هاي ساده در مساجد و معابر عمومي مورد توجه همه كساني قرار گيرد كه در ماه رمضان نيتِ بذل و بخشش و گشاده دستي دارند.

حضرت ايت الله خامنه اي در خطبه دوم نماز با دعوت همگان به پرهيزگاري در "رفتار" و "گفتار" و تقوا در موضع گيري هاي "اجتماعي، اقتصادي و سياسي"،‌ به تبيين برخي رويدادها و حوادث مهم ايران و منطقه اسلامي پرداختند.

ايشان تشكيل قوه مجريه جديد را حادثه اي مهم برشمردند و افزودند: به فضل پروردگار و با همت و تلاش همه جانبه، اين خواسته قانوني و سنت ملي به بهترين وجه انجام شد.

حضرت ايت الله خامنه اي با آرزوي توفيق براي رئيس جمهور محترم افزودند: انشاءالله به زودي و با انجام وظيفه مجلس شوراي اسلامي در انتخاب وزراي صالح، دولت جديد نيز تشكيل مي شود و با همراهي مردم كارهاي بزرگ، مهم  و دشواري را كه حاوي منافع بزرگي است به بهترين وجه انجام خواهند داد.

رهبر انقلاب در نوعي مقايسه ميان رويدادهاي ايران و كشورهاي شمال آفريقا و غرب آسيا افزودند: متأسفانه بر خلاف حوادث مسرت بخش ايران رويدادهاي منطقه اسلامي نگران كننده است.

ايشان با اشاره به استمرار ظلم و جور صهيونيست ها در حق ملت مظلوم فلسطين افزودند: از جمله مصيبت هاي دنياي كنوني حمايت مدعيان دروغين حقوق بشر و دموكراسي از جنايات آشكار رژيم غاصب صهيونيستي است.

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به از سرگيري مذاكرات دولت خودگران و صهيونيست ها تأكيد كردند: يقينا اين گفتگوها مانند مذاكرات قبلي جز پايمال شدن حقوق فلسطيني ها و تشويق متجاوز به سركوب و جنايت بيشتر، نتيجه اي نخواهد داشت.

رهبر انقلاب با اشاره به ادعاي ميانجي گري آمريكا در اين مذاكرات افزودند: آمريكا آشكارا در طرف غاصبان صهيونيست قرار دارد و دست پخت استكبار مطمئنا به ضرر فلسطيني ها خواهد بود.

ايشان افزودند: دنياي اسلام در مقابل اين ستمِ متراكم، لحظه اي كوتاه نيايد و عمل گرگ هاي درنده صهيونيست و حاميان بين المللي آنها را محكوم كنند.

حضرت ايت الله خامنه اي همچنين با ابراز نگراني از اوضاع وخيم مصر افزودند: احتمال وقوع جنگ داخلي در اين كشور قوت گرفته و اين يك فاجعه است.

ايشان ملت بزرگ مصر، گروهها و نخبگان سياسي و علماي اين كشور را به تأمل در عواقب خطرناك اوضاع جاري فراخواندند و افزودند: آيا اوضاع سوريه، آثار بسيار خطرناك جنگ داخلي و پيامدهاي بسيار ناگوار حضور عوامل مزدور غرب و اسرائيل و تروريست ها در مناطق مختلف جهان اسلام، براي مصري ها قابل درك و عبرت نيست؟

حضرت آيت الله خامنه اي با محكوميت شديد كشتار مردم در مصر تأكيد كردند: زبان خشن گروهها در مقابل يكديگر مطلقا بي فايده است و اگر جنگ داخلي به راه افتد بهانه لازم براي دخالت قدرتهاي بيگانه ايجاد خواهد شد و بلاي بزرگي بر سر ملت مصر خواهد آمد.

ايشان با اشاره به لزوم توجه به دموكراسي و مردم سالاري افزودند: گره مصر را مردم، گروههاي سياسي ـ مذهبي، نخبگان و علماي اين كشور بايد باز كنند و اجازه دخالت به بيگانگان را ندهند.

رهبر انقلاب اوضاع عراق را نيز تأسف بار خواندند و افزودند: در عراق دولت و حكومتي بر سر كار است كه به آراي مردم اتكاء دارد اما ابر قدرتها و مرتجعان منطقه از دست آن ناراحتند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، ايشان افزودند: ترورها، حوادث و كشتار مردم در عراق يقينا با كمك مالي ـ سياسي برخي كشورهاي منطقه و فرا منطقه صورت ميگيرد تا آب خوش از گلوي مردم عراق پايين نرود و اين كشور روي آرامش و آباداني نبيند.

حضرت ايت الله خامنه اي در پايان با اشاره به خشنودي صهيونيست ها از اوضاع ناگوار مصر، عراق و ديگر كشورهاي درگير اختلاف و ناامني، افزودند: سياستمداران، گروههاي سياسي و قشرهاي مختلف مردم عراق اعم از شيعه و سني و كرد و عرب به عواقب خطرناك اختلاف داخلي توجه كنند و متوجه باشند جنگ داخلي زير ساختها را نابود و آينده ملت ها را تباه ميسازد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین