کد خبر: ۲۰۴۹۳۱
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۷

علوی مرتبط‌ترین وزیر در حوزه اطلاعات است

نایب رئیس عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد میزان رأی آوری و مطلوبیت گزینه های اطلاعات، دفاع، خارجه و کشور در میان نماینده ها گفت: به نظر می رسد که آقایان دهقان، علوی، رحمانی فضلی و ظریف وضعیت رأی خوبی را در مجلس خواهند داشت.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب:  سید احمد رضا دستغیب در خصوص دغدغه بعضی از نمایندگان مبنی بر اینکه آقای علوی در حوزه وزارت اطلاعات کار نکرده است و این باعث می‌شود که در رأی اعتماد مجلس تاثیرگذار باشد، گفت: هیچکدام از وزرای پیشین اطلاعات قبلا در وزرات اطلاعات نبوده اند. آقایان ری شهری و محسنی اژه ای قضایی بودند. آقای مصلحی هم درنهاد نمایندگی سپاه حضور داشتند و حتی آقایان دری و یونسی هم از وزارت اطلاعات نبودند. بنابراین من فکر می کنم اتفاقا آقای علوی مرتبط ترین فرد بین وزرای پیشین با وزرات اطلاعات است یعنی مجموعه فعالیت هایی که داشته ارتباط بیشتری با وزارت اطلاعات دارد. 

خانه ملت نوشت: وی افزود: لااقل ایشان چند دوره عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بوده و قانون وزرات اطلاعات در زمان ایشان و در کمیسیونی که ایشان بوده تصویب شده است تمام این ها جزو امتیازات است و طی سال های گذشته هم در مجموعه سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی هم تجربیات خوبی را کسب کرده اند و پشتوانه خوبی می تواند باشد. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شوری اسلامی در خصوص کابینه پیشنهادی دکترروحانی با اشاره به گزینه پیشنهادی وزارت امور خارجه گفت: دررابطه با حوزه خارجی آقای ظریف وزیر پیشنهادی وزارت امور خارجه مردی توانمند و دارای سوابق ارزشمند در حوزه سیاست خارجی و دیپلماسی است و اولین وزیرامور خارجه ای خواهد بود که از ابتدا با تخصص مرتبط روابط بین الملل را شروع کرده و جایگاه ها و پست های مختلف دیپلماسی از پایین ترین سطح را تجربه کرده است و تسلط و آشنایی فوق العاده ای با زبان های خارجی دارد. 

به گزارش خبرآنلاین، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من فکر می کنم آقای ظریف برای پیشبرد اهداف دکتر روحانی و وعده های که در زمینه سیاست خارجی دادند گزینه مناسبی است. درارتباط با وزارت دفاع و اطلاعات هم به هرحال افراد شاخص و مورد وثوقی معرفی شده اند که دارای تجربه طولانی دراین زمینه هستند و می توان گفت که در کل کابینه آقای دکتر روحانی برخلاف نظراتی که ممکن است در مورد بعضی از افراد کابینه وجود داشته باشد کابینه مثبت و خوبی در آینده خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین