کد خبر: ۲۰۴۹۷۶
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۹

سایپا با انگیزه برابر سرخپوشان/ تراکتورسازی به دنبال مدعی شدن

هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در حالی ادامه پیدا می‌کند که سایپا به دنبال شوک انگیزشی برای موفقیت‌های آتی است و تراکتورسازی هم می‌خواهد در قامت یک مدعی قدمی بزرگی برابر سپاهان بردارد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: یکشنبه (فردا) در ادامه هفته چهارم لیگ برتر شش دیدار برگزار خواهد شد.

سپاهان - تراکتورسازی

تراکتورسازی فصل گذشته در هر دو دیدار رفت و برگشت از سپاهان شکست خورد. مردان مجید جلالی با پیروزی هفته گذشته برابر دیگر رقیب اصفهانی آمده‌اند تا با دست پر به تبریز بازگردند. آنها آرام‌آرام به شکل مطلوبشان نزدیک می‌شوند. هر چند اظهارات علی دایی علیه علی کریمی می‌تواند هافبک خلاق تراکتورسازی را دچار حاشیه کند اما این به آن معنا نیست که تراکتورسازی را در این فصل تیمی درگیر حاشیه بدانیم. پیروزی تراکتورسازی برابر سپاهان در اصفهان به معنای مدعی قهرمانی بودن این تیم و شکست این تیم برابر سپاهان به معنای عزم جدی سپاهان برای قهرمانی در لیگ برتر خواهد بود.

سپاهانی ها که هفته گذشته با وجود بازی خوب برابر گسترش فولاد تن به تساوی یک بر یک دادند، شاید تساوی برابر تراکتورسازی را هم نتیجه‌ای مطلوب بدانند. آنها سال گذشته در بازی برگشت و با شکست تراکتورسازی این تیم را وارد بحران کردند و شاید در صورت پیروزی در روز یکشنبه بار دیگر این اتفاق رخ دهد.

احتمالا حساس‌ترین دیدار هفته چهارم را این دو تیم برگزار خواهند کرد.

ملوان بندرانزلی - استقلال صنعتی خوزستان

دو تیمی که به ادعای سرمربیان‌شان به علت بدشانسی در دیدارهای قبلی پیروز نبوده‌اند، در حالی در انزلی به دیدار هم خواهند رفت که شرایط مهمان از لحاظ جدولی به مراتب بهتر از میزبان است. ملوانی‌ها بارها ثابت کرده‌اند که در انزلی تیمی متفاوت هستند و همین امر کار شاگردان عبدالله ویسی را سخت می‌کند اما عبدالله ویسی می‌تواند به امید با‌تجربه‌های تیمش باشد. سهراب بختیاری‌زاده، مدافع این تیم آنقدر تجربه دارد که بتواند در مواقع حساس به کمک ویسی بشتابد.

ملوان تاکنون در لیگ برتر سیزدهم پیروز نشده است و شاید همین امر انگیزه‌ای مضاعف به شاگردان اسکوکیچ بدهد تا با قدرتی دو چندان برابر برابر استقلال صنعتی خوزستان به میدان بروند.

نفت تهران - راه‌آهن

منصور ابراهیم‌زاده که خاطرات خوبی را در نفت تهران برای خودش رقم زد، برابر تیم سابقش قرار می‌گیرد. تیمی که می‌توانست سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند، در گام آخر از هدفش دور ماند. ابراهیم‌زاده اکنون در راه‌آهن حضور دارد و می‌خواهد راه‌آهن را آسیایی کند. راه‌آهن در حال حاضر با پنج امتیاز بالاتر از نفت تهران چهار امتیازی ایستاده است. از تقابل‌های خاص این دیدار باید به رویارویی امین منوچهری برابر نفت تهران اشاره کرد. مهاجم فصل گذشته نفت که نیم فصلی ناموفق را در استقلال گذراند، در راه‌آهن دوباره احیا شد.

در آن سوی میدان یحیی گل‌محمدی حضور دارد؛ سرمربی نام‌آشنایی که به نفت آمده تا قابلیت‌هایش را اثبات کند؛ قابلیت‌هایی که شاید او را بار دیگر به نیمکت سرخ‌ها برساند؛ همانطور که علی دایی را دوباره به نیمکت پرسپولیس رساند.

مس کرمان - ذوب آهن

به گزارش ایسنا، دو تیم بحران‌زده این فصل رقابت‌های لیگ برتر در حالی به مصاف یکدیگر می‌روند که هر دو برای فرار از وضعیت پیش رو تلاش می‌کنند.

فصل کابوس‌وار برای مس کرمان پیش از آغاز فصل آغاز شد. در طرف مقابل ذوب‌آهن هنوز از شک نتایج فصل قبل درنیامده‌اند. در فصل گذشته کرمانی‌ها با قاسمپور چندان موفق نبودند و با آوردن لوکا بوناچیچ توانستند ورق را به نفع خودشان بازگردانند اما در این فصل محمود یاوری خیلی زودتر از انچه تصور می‌شد بجای مجتبی تقوی آمد و هنوز نتوانسته برای این تیم کویری کاری کند.

یاوری که موفق به حفظ ذوب‌آهن در لیگ برتر شد، به طور قطع تلاش می‌کند تا قابلیت‌هایش را به مدیران ذوب‌آهن که او را از این تیم کنار گذاشتند، نشان دهد. او همواره اعتقاد داشت که مسلمان و صادقیان "زیر‌آب" او را در اصفهان زدند و شاید بهترین جمله درباره این دیدار، انتقام دو مربی سابق از تیم‌هایشان باشد.

گسترش فولاد تبریز - فجرسپاسی شیراز

رسول خطیبی هفته گذشته دست به کار بزرگی زد و سپاهان را با تساوی متوقف کرد و حالا باید برابر قعرنشین لیگ برتر، فجرسپاسی تیمش را به میدان بفرستد. شنیده‌ها حاکی از اخطار جدی مسئولان فجرسپاسی به غلام پیروانی برای هفته‌های پیش‌روست. پیروانی هنوز امتیازی برای شیرازی‌ها به دست نیاورده و به شدت جایگاهش در این تیم متزلزل است.

وجه تشابه دو تیم در جوان بودنشان است و شاید همین امر در ایجاد یک دیدار درگیرانه، نقشی بسزا داشته باشد. پیروانی هفته گذشته در حالی که تیمش پا به پای استقلال پیش می‌آمد با نتیجه چهار بر دو مغلوب شد و باید دید برابر آبی‌پوشان تبریز چه عملکردی را به نمایش خواهد گذاشت.

سایپا - پرسپولیس

سرخ‌های پایتخت این روزها در اوج آمادگی به سر می‌برند. هواداران این تیم به تازگی حلقه مفقوده خودشان را در خط هافبک هم پیدا کرده‌اند. پیام صادقیان این روزها محبوب هواداران پرسپولیس شده و از او به عنوان نیمار آسیایی یاد می‌شود. از آن سو سایپا که با انگین فیرات ضعیف نتیجه گرفته، برای نخستین بار در ورزشگاه انقلاب کرج میزبان پرسپولیس خواهد بود. سایپایی‌ها در دیدارهای تدارکاتی موفق به شکست سه بر صفر پرسپولیس شده‌اند و همین امر به آنها اعتماد به نفس بالایی می‌دهد. شاید پیروزی سایپا برابر پرسپولیس به این تیم شوک انگیزشی بالایی بدهد و چرخه نتیجه‌گیری این تیم را هم متفاوت کند. از سویی دیگر این دیدار می‌تواند هوادارانی برای این تیم کرجی در استان البرز، دست‌وپا کند تا این تیم در کرج احساس غربت نکند.

سایپا از سه تیمی است که به علت فحاشی تماشاگرانش با کسر یک امتیاز مواجه شده و شاید عملکرد خوب آنها در میزبانی روز یکشنبه، قلم عفوی بر حکم آنها بکشد.

کلیه دیدارهای روز یکشنبه لیگ برتر جز بازی سایپا برابر پرسپولیس که ساعت 20:30 برگزار می‌شود، در ساعت 19:45 برگزار خواهند شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین