کد خبر: ۲۰۴۹۸۰
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۲

مجری مشهور آمریکایی در سوئیس 'قربانی برخورد نژادپرستانه' شد

اپرا ویفری، چهره رسانه‌ای مشهور و میلیاردر آمریکایی، می‌گوید یک فروشنده در سوئیس با او برخورد نژادپرستانه کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: این چهره رسانه‌ای مشهور در یک برنامه تلویزیونی از شبکه آمریکایی سی‌بی‌اس گفت یک ماه پیش وقتی در فروشگاهی در زوریخ خواسته یک کیف دستی ۳۵ هزار دلاری را از نزدیک ببیند، فروشنده گفته که قیمت آن به جیب او نمی‌خورد.
 
اظهارات خانم وینفری در حالی مطرح می‌شود که اخیرا بحث‌ها بر سر برخورد نژادی و تبعیض در قبال مهاجران و پناه‌جویان در سوئیس بالا گرفته است. مقامات برخی از شهرهای سوئیس به پناه‌جویان مهاجر گفته‌اند نباید از اماکن عمومی مثل استخر، زمین ورزش و کتابخانه استفاده کنند.
گروه‌های حامی حقوق بشر، طرح‌های جدید دولت را قوانین "آپارتاید" خوانده‌اند.

در حال حاضر حدود ۵۰ هزار نفر در سوئیس در انتظار پذیرفته‌شدن درخواست پناهندگی‌شان هستند. این رقم، دو برابر نرخ متوسط در کل کشورهای اروپایی است. آمار بالای مهاجرپان و پناه‌جویان، رای‌دهندگان و در نتیجه مقامات سوئیسی را به در پیش گرفتن سیاست‌هایی تشویق کرده که از دید مهاجران و فعالان حقوق بشر، تبعیض‌آمیز و تحقیرکننده هستند.

 اپرا وینفری به عنوان ثروتمندترین سیاه‌پوست آمریکایی در قرن بیستم شناخته می‌شود. او سال گذشته حدود ۷۷ میلیون دلار درآمد داشت. اما برنامه تلویزیونی معروف او در سوئیس پخش نمی‌شود.

خانم وینفری می‌گوید بعد از برخورد فروشنده، این فروشگاه را بدون بحث‌کردن ترک کرده است.
صاحب این فروشگاه، ترودی گوتس، به بی‌بی‌سی گفته که این ماجرا، یک سوءتفاهم بوده است.
به گفته او، فروشنده چندان انگلیسی نمی‌داند و شاید همین باعث شده این موقعیت پیش بیاید.
خانم گوتس می‌گوید قبل از این که این برخورد پیش بیاید، زن فروشنده کیف‌های گران‌قیمت دیگری را به اپرا وینفری نشان داده است.

سال گذشته نزدیک به سه درصد از درآمد سالانه سوئیس از گردشگری بوده است. زوریخ بزرگ‌ترین شهر این کشور و از مقصدهای اصلی گردشگران است. کریستین تروتمن، سخنگوی اداره گردشگری این شهر، از این ماجرا ابراز تاسف کرده و گفته است زوریخ شهری با معیارهای بین‌المللی است و فرهنگی پذیرا دارد.

به گفته او، مقامات گردشگری زوریخ احتمالا از اپرا وینفری دعوت کنند یک بار دیگر از این شهر دیدن کند بلکه سوءتفاهم در این باره رفع شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین