کد خبر: ۲۰۴۹۹۲
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۱

نماز عید سعید فطر کاشان به امامت آیت الله یثربی برگزار شد

مردم ولایت مدار کاشان پس از یک ماه روزه داری،صبح عید سعید فطر مقابل بیت فقیه ولایی حضرت آیت الله یثربی مدظله، اجتماع نمودند تا سنت اهل بیت علیهم السلام در حرکت با پای پیاده به سوی نماز عید را استمرار دهند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: در این نماز باشکوه که با حضور هزاران نفری مردم کاشان در صفوف گسترده و منظم جلوه‌ای بسیار زیبا به خود گرفته و پرشورتر شده بود معظم له پس از اقامه نماز عید به ایراد خطبه پرداختند.

ایشان با ذکر روایت از معصوم علیه السلام که انسان باید حتی در دل خود برای انسان دیگر بد نخواهد بلکه خیرخواه دیگران باشد، اشاراتی به معضلات اجتماعی و اخلاقی سال های اخیر نمودند و  این پرسش را مطرح کردند که  آیا اگر آنگونه که معصوم علیه السلام فرمودند از حاکمان جامعه تا افراد عادی اجتماع همگی چنین  عمل می کردند ،دیگر جامعه دچار این بداخلاقی ها می شد؟ و آیا دیگر در چنین جامعه ی اخلاقی ،نیاز به قوه قهریه خواهد بود؟

استاد برجسته دروس خارج حوزه علمیه قم با انتقاد از مداخله مستقیم برخی نهادهای روحانی در  تعیین مصداق ها و قیمویت مابی برای مردم در برخی امور ،نتیجه آن را در هر صورت ،رسیدن زیان به کل جریان روحانیت و به سکوت کشاندن آن در مواقع حساس در آینده بیان کردند و روحانیت را سرمایه ای دانستند که باید برای نسل های آینده باقی بماند و هزینه کردن از آن را بدون در نظر گرفتن این موضوع زیانبار خواندند.

ایشان اجبار مردم به انجام امور اخلاقی را باعث پرورش نفاق در میان اجتماع دانستند و نتیجه آن را انجام  عبث عمل بدون اعتقاد بدان خواندند.

معظم له در بخش دیگری از بیاناتشان ،مسئولین کشور را دعوت به عذرخواهی و توبه در زمینه اشتباهاتی که موجب ضربه به مردم شده است نمودند و نتیجه آن را آموزش این رفتار صحیح به مردم ،جهت فرهنگ عمومی  شدن پوزش خواستن از اشتباهات بیان کردند.

رییس حوزه علمیه کاشان ،این منطقه را دارای مردان بزرگی دانستند که در هیچ پست و مقامی نیاز به نیروهای غیربومی ندارد .

معظم له با اشاره به مصادیق فقر گسترده  و بی سابقه در منطقه کاشان،خواهان شنیده شدن صدای اقشار ضعیف شدند.

آیت الله یثربی با تذکر به صدا و سیما در جهت حذف ادبیات مبتذل و غیراخلاقی که در سالهای گذشته بروزهایی در جامعه داشته ،در پایان آرزو داشتند که با به وجود آمدن فضای جدید ، ادبیات فاخر جایگزین این گفتارها و رفتارهای نامناسب گردد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین