کد خبر: ۲۰۵۴۶۵
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۸

نجات کوهنوردان حادثه‌دیده تهرانی از اشترانکوه

مسئول روابط عمومی و عضو تیم امدادکوهستان جمعیت هلال‌احمر لرستان از نجات کوهنوردان تهرانی در ارتفاعات اشترانکوه خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شهاب احمدوند در این باره گفت: تیم چهار نفره کوهنوردان تهرانی که پس از سه روز کوهپیمایی و فتح‌قله 4150 متری سن‌بران، بلندترین قله رشته‌کوه اشترانکوه به هنگام مراجعت به دریاچه گهر و انتخاب مسیر فرعی دچار سانحه شده بودند با تلاش تیم‌های کوهنوردی خانه کوهنورد و هیئت کوهنوردی دورود، اعضای باشگاه کوهنوردی «یافته» خرم‎آباد و تیم امداد کوهستان جمعیت هلال‌احمر لرستان نجات یافتند.

وی در تشریح حادثه گفت: یک تن از اعضاء این تیم پس از تمام‌شدن آب و آذوقه تیم و خالی‌شدن انرژی بدن افراد که متاثر از ارتفاع‌گرفتگی و خستگی مفرط بود، در شن اسکی‎های ضلع‌جنوبی سن‌بران مشرف به دریاچه گهر زمین‎گیر شده، با تلاش بسیار خود را به قله رساند و موفق ‎شد از نیروهای امدادی تقاضای کمک کند.

مسئول روابط عمومی و عضو تیم امدادکوهستان جمعیت هلال‌احمر لرستان افزود: این فرد از همان مسیر جبهه‌شمالی به تنهایی مراجعت و بقیه تیم نیز شب را در ناامیدی کامل در پناه صخره‌سنگی در لبه یک پرتگاه هولناک سپری ‎کردند.

وی گفت: با ورود کوهنوردان دورودی به ماجرا و مشخص‌شدن نسبی مسیر، ادامه عملیات جستجو با رشادت تیم امدادهوایی جمعیت هلال‌احمر لرستان در بین تیغه‎های جنوبی اشترانکوه آغاز شد.

مسئول روابط عمومی و عضو تیم امدادکوهستان جمعیت هلال احمر لرستان افزود: پس از یک عملیات نفسگیر جستجو و فرود بسیار ماهرانه تیم پرواز شامل کاپیتان معصومی – کاپیتان ارادت و مهندس تقدسی بالگرد در دره‎ای تنگ و پرخطر، دو عضو مصدوم تیم که از نواحی پا آسیب دیده و توسط تیم امداد کوهستان آتل‎بندی شده بودند توسط بالگرد به مراکز درمانی خرم‎آباد منتقل شدند گفت: عملیات جستجو و نجات پس از 18 ساعت تلاش امدادگران گمنام کوهستان با موفقیت به پایان رسید.

احمدوند گفت: نجات یافتگان با شنیدن صدای بالگرد این هلال‌احمر لرستان اشک شوق می‎ریختند و این در حالی بود که به گفته یکی از کوهنوردان آسیب‌دیده شب‌گذشته وصیت نامه‎شان را نوشته و به هم گفته بودند هرکس زنده ماند، پیغامش را به خانواده برساند.

به گزارش ایسنا،همچنین حسین‌رضا مرادی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان که هدایت و هماهنگی کلی این عملیات را بعهده داشت در این باره گفت: خوشبختانه و پس از سال‎ها و با حمایت‎های استاندار، هم‌اینک استان لرستان صاحب بالگرد شده و اینجانب افتخار نجات جان این دو هموطن را به ایشان و همه کسانی که در این راه متحمل زحماتی شده‎اند تقدیم می‎کنم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین