کد خبر: ۲۰۵۵۲۳
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۴
محمد رویانیان:

فوتبال ایران فقط هزینه است!

محمد رویانیان در نشست امروز اتحادیه فوتبال ضمن بیان مطلب فوق گفت: باید بپذیریم فوتبال ما درآمدزایی ندارد و صرفاً هزینه است هیچ باشگاهی در فوتبال ایران از آن درآمد ندارد و این یک مشکل بزرگ است. ما 200 تا 300 میلیارد در فوتبال هزینه می کنیم اما 10 درصد آن هم باز نمی گردد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمد رویانیان گفت که در فوتبال ایران درآمدزایی وجود ندارد و هر چه اتفاق می افتد فقط هزینه است.
 
محمد رویانیان در نشست امروز اتحادیه فوتبال ضمن بیان مطلب فوق گفت: باید بپذیریم فوتبال ما درآمدزایی ندارد و صرفاً هزینه است هیچ باشگاهی در فوتبال ایران از آن درآمد ندارد و این یک مشکل بزرگ است. ما 200 تا 300 میلیارد در فوتبال هزینه می کنیم اما 10 درصد آن هم باز نمی گردد.
 
وی در خصوص باشگاه خصوصی هم اظهار داشت: قبلاً یک باشگاه خصوصی بود که مدیر آن را گرفتند و فراری است و فرد دیگری هم هست که دوست دارد از درآمدی که به دست می‌آورد در فوتبال هزینه کند. من با او صحبت کردم که گفت 17 میلیارد در سال هزینه می‌کند اما بازگشتی ندارد.
 
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با اشاره به اینکه یک کارخانه مادر در ایران 10 هزار میلیارد محصول فروخت اما تراز مالی اش منفی بود، ادامه داد: آن کارخانه یک تیم لیگ برتری هم داشت که سقوط کرد.
 
رویانیان صحبت هایش را این گونه ادامه داد: تمام باشگاه های ما یا دولتی بوده یا غیر مستقیم زیر نظر دولت هستند اما در این شرایط هم به ما اتهام می زنند. دوستان ما مانند عابدینی که از مالکان و سهامداران باشگاه هستند و مقابل آنها کرنش می کنیم به راحتی به ما اتهام می زنند و می گویند ایشان از هر جایی پول می آورد.
 
وی افزود: حسابرس اطلاعات حساب من، خانواده ام، خط تلفنم و تمام کارهایم را صبح تا شب کنترل می کند من چطور می توانم پول نامشروع درآورم. به من سال پیش 2.5 میلیارد دادند که باید بگویم بین 20 تا 25 میلیارد هزینه داشتیم این را با احتیاط می گویم. من در این دو سال 40 تا 50 میلیارد هزینه کردم و 90 درصد آن را خودم دادم.
 
مدیر عامل باشگاه پرسپولیس با بیان این مطلب که به خاطر همان 1.5 میلیاردی که به من ندادند و به آن اعتراض کردم می خواهند من را بردارند افزود: دولت ادعا دارد استقلال و پرسپولیس با 50 میلیون هواداران متعلق به آن است، اگر صاحب این دو تیم هستید چرا 10 درصد از بودجه لازمه را به ما پرداخت می کنید ما دولتی هستیم و نمی توانیم هیچ کار تجاری انجام دهیم اما بودجه ما را هم نمی دهند.
 
وی با بیان این که  باشگاه های خصوصی هر آن در خطر افتادن هستند و باشگاه های صنعتی و دولتی هم حمایت نمی شوند ادامه داد: کجای این فوتبال زیباست؟ فوتبالی که درآمد ندارد و باید برای حل مشکلات مالی آن تلاش کرد. فوتبال را باید درآمدزا کنیم که یکی از راه های آن گرفتن حق پخش واقعی است.
 
رویانیان با اشاره به نشست خود با عزت الله ضرغامی تاکید کرد: او به من گفت خدا را شکر کنید زیرا مدیران قبلی تا این میزان هم حق پخش نمی دادند من هم به او گفتم اشکال ندارد تا عید فطر شبکه تلویزیونی خصوصی خود را راه اندازی می کنیم، او در پاسخ گفت این کار را انجمن ندهید بزرگتر از تو را هم کله کردند و من گفتم کوچکتر از آن هستم که کله شوم.
 
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در ادامه بحث درآمدزایی برنامه 90 را مجدداً مطرح کرد و گفت: آگهی در این برنامه هر ثانیه 4 میلیون تومان است و برای 10دقیقه می شود 2 میلیارد و 400 میلیون تومان. آنها از دعوای علی دایی و علی کریمی که دو مسلمان هستند و دستور اسلامی این است که جلوی دعوا را بگیرید نه آن را اضافه کنیم، 30-40 میلیون بیننده دارد جلوی عکس دایی و کریمی هم تبلیغات رد می شود آیا اینها درآمد ندارد.
 
وی اضافه کرد: هفته ای 5 میلیون اس ام اس و به عبارتی ماهی 20 میلیون به این شبکه فرستاده می شود. درآمد ارسال اس ام اس کنار، آن اس ام اسی که بر می گردد همواره با نام یک شرکت تبلیغاتی است، آیا اینها درآمد ندارد؟ من می گویم 5-6 میلیارد تومان پول در این برنامه است اما صدا و سیما چرا حق فوتبال را نمی دهد، همه جای فوتبال درآمدزاست اما دست ما نیست و باید یک بار برای همیشه این مشکل را حل کنیم.
 
رویانیان در ادامه به موضوع مهمی هم اشاره کرد: بهتر است همه ما فوتبالی ها خدمت مقام معظم رهبری برویم و از ایشان راهکاری برای حل مشکلات مان بخواهیم.
 
وی افزود: هم فوتبال و هم تلویزیون درآمدزاست اما شما بلد نیستید از آن درآمد ایجاد کنید تکلیف ما  این وسط چیست که به بن بست می خوریم. مطمئنم اگر مدیر جدیدی هم جای من بیاورند باز هم روی هواست.
 
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بیان این که خصوصی شدن و ثبات مدیریتی به موفقیت باشگاه کمک می کند افزود: حق پخش تلویزیونی مهمترین درآمد فوتبال است . یا باید خودمان شبکه خصوصی بزنیم یا با ید حق واقعی مان را بدهند. به ما اختیار بدهند تا شبکه بزنیم قطعاً چندین برابر این مبلغ را در خواهیم آورد. شاید من فوتبال را نشناسم اما کارهای اقتصادی را بلدم و حتی می توام بروم در آن بخش فعالیت کنم و دیگران از درآمد این فوتبال استفاده کنیم و آن را بگردانیم.
 
وی در ادامه به بحث تبلیغات محیطی هم اشاره کرد: من از کسانی که این قرارداد را بستند گله مندم چرا این قرارداد سه ساله است و چرا تورم را در این قرارداد در نظر نگرفتند. شما به عنوان فوتبال قدرتمند هستید و چرا متممی برای این قرار داد در نظر نگرفتید تا قدرت فسخ آن را داشته باشید. قطعاً این قرارداد اشکال دارد اما منظوری در آن وجود نداشته است. عزیز محمدی برای درآمدزایی فوتبال قرارداد بست اما ایرادات را هم باید برطرف کند.
 
رویانیان ادامه داد: من با شیرازی مسئول تبلیغاتی محیطی صحبت کردم و ایشان به من می گوید اگر می توانی در فوتبال 100 میلیارد درآمد داشته باشی من حاضرم آن قرارداد را عوض کنم و یا یک متمم به آن بزنم. باید برویم دنبال اصلاح کار زیرا آن موقع که قرارداد بسته شده است کار بسیار خوبی بوده و به فوتبال کمک مالی ارزنده شده است اما امروز تورم بالا رفته.
 
وی در مورد اظهار نظر تخصصی گفته است از اطلاعات می ترسم به بحثهای مالی در فوتبال بپردازیم اظهار داشت: ما نباید به خاطر ترسیدن ها حق فوتبال را ضایع کنیم، اصلاً همگی پیش وزیر اطلاعات برویم و بگوییم اگر در پخش تلویزیونی روی آگاهی‌ها زوم نشود قیمت ها یک پنجم شده و اگر زوم شود سه برابر می شود چه کسی گفته این خلاف است. با این روش مشکل مالی باشگاه ها حل می شود.
 
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با بیان اینکه سیستم درآمدزایی و حق پخش غلط و ناکارآمد است و نمی توان به تکیه بندی به این سیستم غلط برنامه ریزی کرد یادآور شد: ما با صدا و سیما دعوا نداریم می گوییم آگهی ها درآمدزاست . حق فوتبال را از این درآمدهای میلیونی و میلیاردی بدهید. ما نمی گوییم آنها حق مان را خوردند ولی نمی گوییم به ما کمک کنند یا با ما شریک شوند زیرا فوتبال درآمدزاست و اگر صدا و سیما به ما کمک نکند وضع مان خراب می شود.
 
وی در این جلسه به شوخی اعلام کرد بحث آن شخص که حاضر شده تمام خسارت های خلعتبری را بدهد الکی است و در جمع خبرنگاران گفت: یک آدم خصوصی که عاشق فوتبال است به خاطر ایران و در شرایطی که مسئولان کاری انجام ندادند می خواهد خلعتبری را به ایران برگرداند این چه اشکالی دارد اجازه دهیم او چنین کاری را انجام دهد.
 
وی در خصوص اینکه آیا حضور خلعتبری در پرسپولیس قطعی شده است اظهار داشت: همه چیز بستگی به مذاکرات مان طی امروز یا فردا با باشگاه عجمان امارات دارد.
 
رویانیان افزود: من یک سوالی دارم آقایان فدراسیونی چرا برای حل مشکل خلعبتری کاری نمی کنید مگر او بازیکن تیم ملی نیست. اصلاً او را یا ممنوع الخروج کنید یا ممنوع الورود یا به فیفا و AFC بیانیه بدهید.
 
وی در پایان با بیان اینکه تکلیف انتقال تیم فوتبال (اسمش را از مرتضی احمدی بپرسید) مشخص نشده است در مورد آخرین وضعیتش نشستش با تاج در مورد بلیت فروشی گفت: ما شروطی را مطرح کردیم که ابتدا هویت باشگاه حفظ شود و خواسته های فنی ما لحاظ شود. بی شک استادیوم آزادی حق استقلال و پرسپولیس  است نه باشگاه هایی مانند سایپا و راه آهن و نفت.
 
به گزارش مهر،رویانیان همچنین با شوخی اعلام کرد: فتح الله زاده طرح خدمات سامانه اپراتورهای تلفن را از همان بچگی آغاز کرده و ما کوچکتر از ایشان هستیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین