کد خبر: ۲۰۵۶۹۲
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۵
علی‌رغم عدم مخالفت مجلس،

وزیر پیشنهادی دفاع از خود دفاع کرد

حسین دهقان، به عنوان وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درحالی هیچ نماینده‌ای برای ابراز مخالفت با او ثبت نام نکرده بود، از خود دفاع کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: وزیر پیشنهادی دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح ضمن توضیحاتی در مورد مسوولیتش در این وزارتخانه از نمایندگان و دولت خواست با همکاری با وزارت دفاع توانایی دفاع همه‌جانبه برای کشور را فراهم آورند چرا که این امر مستلزم مشارکت همه قوا،‌ سازمان‌های مربوطه و آحاد مردم است.

به گزارش ایسنا، حسین دهقان که هیچ نماینده‌ای برای ابراز مخالفت با او ثبت‌نام نکرده‌ بود، در ابتدای سخنانش شهادت چهار نفر از مردم استان کردستان را تسلیت گفت که در پایان سخنانش لاریجانی توضیح داد: این چهار نفر به دلیل انفجار مین‌هایی که از گذشته باقیمانده بود، به شهادت رسیدند.

وزیر پیشنهادی دفاع از نمایندگان مجلس، رییس‌جمهور و رهبری تشکر کرد و یاد و خاطر شهدای همرزمش را گرامی‌ داشت و خطاب به نمایندگان گفت: رای اعتماد شما مسوولیتم را در قبال مجلس و نیروهای مسلح سنگین‌تر می‌کند؛ امیدوارم اگر رای اعتماد آوردم عملکردم در دوران تصدی پاسخی درخور و شایسته به رهبری، رییس جمهور، رای شما و انتظارات همرزم شهید و بزرگوارم شهید صیاد، بابایی، کشوری،شیرودی، فلاحی، دوران، اردستانی و سرداران شهید پورشریفی، حجتی، رضوی، آوینی، کلاهدوز،‌جهان‌آرا، بروجردی، ‌کاظمی، همت، خرازی، باکری‌ها و هزاران شهید دیگر از ارتش، ‌سپاه، بسیج، عشایر، اقلیت‌های دینی، اقوام و در یک کلام ملت بزرگ ایران باشد.

دهقان ادامه داد: تمام توانم را برای اقتدار نیروهای مسلح و حمایت از آنها به کار می‌گیرم افتخار من سربازی ولایت امر و همرزمی با رادمردان شهید و رزمندگان دفاع مقدس و همکاری با فرماندهان این دوران پس از پایان جنگ است. بنابراین آشنایی کاملی با ماموریت و الزامات نیروهای مسلح دارم. من در سطوح مختلف سپاه تجربه دارم، هشت سال کار در وزارت دفاع، شش سال کار در دولت به عنوان معاون رییس جمهور و فعالیت در مراکز عالی و پژوهشی از دیگر سوابق من است.

این وزیر پیشنهادی اضافه کرد: سوابق تحصیلی مرتبط من این امکان را فراهم می‌کند که بتوانم حمایت شما نمایندگان و دولت را داشته باشم. مسوولیت خطیر پشتیبانی نیروهای مسلح جز در سایه حمایت شما و دولت میسر نخواهد بود.

وی اشاره‌ای نیز به بخشی از برنامه‌های پیشنهادی خود داشت و گفت: موقعیت راهبردی جمهوری اسلامی ایران آن است که مجموعه‌ای از تهدیدات فراروی امنیت ملی قرار گرفته که بازدارندگی موثر از طریق مجموعه‌ای از امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری محقق می‌شود تا دشمن متقاعد شود هرگونه اقدام خصمانه علیه ما امنیت ملی خودش را نیز به خطر می‌اندازد. در حوزه تولید قدرت سرد اساس برنامه‌ ما این مساله خواهد بود.

دهقان تاکید کرد: البته ملت ایران هیچگاه در طول تاریخ متجاوز نبوده لکن همواره در مقابل تهاجم بیگانه ایستاده‌ایم و دشمن را از کرده خود پشیمان کرده‌ایم.

وزیر پیشنهادی دفاع گفت: مبانی برنامه‌های اینجانب بر تدابیر رهبری، چشم‌انداز 20 ساله، سیاست‌های کلی نظام، قانون وزارت دفاع، قانون برنامه پنج ساله، اسناد دولت، اسناد نیروهای مسلح و نقشه جامع علمی کشور استوار است.

وی رئوس برنامه‌های خود را نیز برشمرد و توضیح داد: تولید و تامین هدفمند تجهیزات و خدمات برای نیروهای مسلح، تولید علم برای مقابله، توانمندسازی وزارت دفاع جهت ایجاد نقش، تامین متقابل نیازهای قوای سه‌گانه، ارتقای وضعیت معیشتی و اجتماعی نیروهای مسلح اعم از شاغلین و سربازان وظیفه و ارتقای ظرفیت تولید قدرت از جمله رئوس برنامه‌های پیشنهادی هستند.

دهقان با بیان اینکه نیروهای مسلح مقتدر تضمین‌کننده امنیت و بسترسازان پیشرفت و تعالی کشورند، گفت: پیشگیری از تهدیدها و افزایش قدرت بازدارندگی و توانایی دفاع همه‌جانبه مستلزم مشارکت همه‌قوا،‌ سازمان‌ها و آحاد مردم در تولید قدرت ملی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین