کد خبر: ۲۰۵۷۰۲
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۶

ویلیام هیگ خشونت‌های مصر را محکوم کرد

«ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای نسبت به خشونت‌های امروز مصر، عمیقا ابراز نگرانی کرد. وی استفاده از قوه قهریه در برخورد با تحصن‌کنندگان را نیز محکوم کرد. انگلیس از نزدیک در جریان تلاش‌های فشرده دیپلماتیک در جهت دستیابی به راه حلی دیپلماتیک برای این بن‌بست بوده است. اینکه مصالحه ممکن نشده، مایه ناامیدی است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: وزیر خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت خشونت‌ها در مصر، از تحولات امروز این کشور عمیقا ابراز نگرانی کرد.

به گزارش فارس به نقل از شبکه «آی‌تی‌وی»، «ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای نسبت به خشونت‌های امروز مصر، عمیقا ابراز نگرانی کرد. وی استفاده از قوه قهریه در برخورد با تحصن‌کنندگان را نیز محکوم کرد.

در بخشی از بیانیه هیگ آمده است: انگلیس از نزدیک در جریان تلاش‌های فشرده دیپلماتیک در جهت دستیابی به راه حلی دیپلماتیک برای این بن‌بست بوده است. اینکه مصالحه ممکن نشده، مایه ناامیدی است.

این بیانیه می‌افزاید: رهبران همه طرف‌ها باید تلاش کنند احتمال خشونت‌های بیشتر کاهش یابد. تنها در این صورت است که امکان برداشتن گام‌های اساسی در جهت مذاکره و آشتی فراهم می‌شود.

امروز نیروهای امنیتی و ارتش مصر با حمله به تحصن‌کنندگان حامی «محمد مرسی» رئیس‌جمهور برکنار شده مصر، صدها نفر را بازداشت کردند. حامیان مرسی بیش از دو هفته است که در دو منطقه قاهره دست به تحصن زده و آزادی رئیس‌جمهور و عمل به قانون اساسی را خواستار شده‌اند. در حمله امروز ده‌ها نفر کشته و تعداد زیادی نیز زخمی شده‌اند. برخی منابع تعداد کشته‌ها را تا 100 نفر برآورد کرده‌اند.

حدود دو ماه قبل بود که ارتش مصر علیه «محمد مرسی» رئیس‌جمهور قانونی این کشور دست به کودتا زد و با حمایت گروه‌های لیبرال، دولتی موقت را روی کار آورد. مرسی از آن زمان در محلی نامعلوم در بازداشت به سر می‌برد.

دیروز گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه مرسی تهدید به اعتصاب غذا کرده است. اتحادیه اروپا و مجامع بین‌المللی بارها آزادی مرسی و دیگر زندانیان سیاسی در مصر را خواستار شده‌اند، با این حال ارتش همچنان به بازداشت وی ادامه می‌دهد. دادگستری مصر دو روز قبل حکم بازداشت مرسی را 15 روز دیگر هم تمدید کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین