کد خبر: ۲۰۵۷۶۷
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۳

روانبخش: پلاکاردهای قم کار من بود

قاسم روانبخش، دبیر سیاسی نشریه پرتو و شاگرد آیت‌ا... مصباح یزدی در وبلاگش با اشاره به قرائت گزارش قم، اتهام‌های وارد شده به اعضای حلقه پرتو را در این گزارش خلاف واقع می‌داند. وی در بخشی از وبلاگ خود یادآور شده که ادعای دست داشتن حلقه پرتو در حوادث اخیر 22 بهمن قم و توهین به رئیس مجلس خلاف واقع در گزارش عنوان شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: وی در بخشی از مطلبش و در اعتراض به گزارش قم آورده است: «مسئول شورای هماهنگی قم از جهت خط فکری و سیاسی از ارادتمندان جدی آقای لاریجانی است و این موضوع در بین فعالان سیاسی استان از واضحات است. ایشان از آقای لاریجانی برای سخنرانی در مراسم دعوت به عمل آورده و در سال‌های متوالی نیز چنین بوده است. امسال هم به‌رغم اصرار برخی مسئولان مبنی بر لغو این سخنرانی به‌خاطر ملتهب بودن فضای شهر، ایشان بر آمدن آقای لاریجانی تاکید ورزیده است. آیا می‌توان چنین فردی را به دست داشتن در تشنج و آشوب متهم کرد که وی برای همین منظور سخنرانی را از صحن مطهر به شبستان منتقل کرده و گروه سرود را از شبستان بیرون برده تا از خوردن مهر و کفش در امان باشند؟!» 
 
در گزارش آمده است آقای «آ» از مسئولان قم از دو نفر از مسئولان خواسته است به جای دیگری منتقل شوند چون امکان اصابت مهر و کفش به آنها وجود داشته است. هر فردی که با گرایش‌های سیاسی این عزیزان آشنا باشد، می‌داند که هر سه نفر در طیف فکری و از علاقه‌مندان به آقای لاریجانی هستند. به راستی اگر این‌ عده قبل از سخنرانی از موضوع اطلاع داشته‌اند، چرا با دکتر لاریجانی در میان نگذاشته و مسئولان را مطلع نساخته‌اند؟ در ماجرای سال 85 که به هنگام سخنرانی رئیس محترم مجمع تشخیص اتفاق افتاد، یک پرسش ساده بود که توسط یکی از فضلای قم مطرح شد و نمونه آن نیز قبلا در سخنرانی‌های مقام معظم رهبری اتفاق افتاده بود که معظم‌له با بزرگواری اجازه فرموده بودند فرد سوال‌کننده در همان هنگام یا پس از سخنرانی، نکته خود را مطرح کند. 
 
نمونه آن، پرسش دانشجویی بود که دو سال پیش در حسینیه امام خمینی(ره) مطرح شد و معظم‌له از آن دانشجو خواستند بیاید و پرسش خودش را مطرح کند. بی‌تردید اگر با سوال این طلبه برخورد مناسبی صورت می‌گرفت، همان مقدار تشنج اندک نیز اتفاق نمی‌افتاد. 
 
این عضو موسسه علمی و پژوهشی امام خمینی(ره) مدعی شده است: «متأسفانه در گزارش مجلس، این‌گونه مسائل که ارتباطی به ماجرای 22 بهمن ندارد، مبنا قرار گرفته و به‌گونه‌ای وانمود شده است که قم خاستگاه چنین مسائلی است!» قاسم روانبخش مدعی شده است تمام راهپیمایی روز 22بهمن قم توسط وی تهیه شده و ارتباطی با حلقه پرتو ندارد. 
 
او در بخشی از وبلاگ خود به این موضوع صراحتا اشاره کرده است: «یکی از مواردی که مبنای گزارش مذکور قرار گرفته، تهیه تعدادی پلاکارد برای راهپیمایی 22 بهمن است که شعارهای روی آن مشخص است و هیچ ارتباطی با شخص آقای لاریجانی ندارد. این‌گونه پلاکاردها هر ساله توسط نگارنده (روانبخش) تهیه و در میان راهپیمایان توزیع می‌شود و البته این اقدام هیچ ارتباطی با هفته‌نامه پرتو ندارد بنابراین اتهام‌هایی که در آن گزارش نسبت به نشریه پرتو آمده، خلاف واقع است.» 
 
عکس‌هایی که از راهپیمایی قم و حوادث حضرت حرم معصومه(س) به‌دست آمده به وضوح نشان‌دهنده ارتباط پلاکاردها با رئیس مجلس و حوادث چند روز قبل مجلس است. این مورد بخشی از گزارش قرائت شده پرونده قم در مجلس آمده است. 
 
در بخش دیگر گزارش مجلس به نقش مسئولان هفته‌نامه پرتو در ایجاد تنش در سخنرانی لاریجانی اشاره و تاکید شد که آقایان «ر» و «ج» از حلقه پرتو از «د.ع» می‌خواهند تا شعارهایی که از سوی آنان ارائه می‌شود را در پلاکاردهایی نوشته و به عنوان فرمانده میدان با در دست گرفتن این دست‌نوشته‌ها در حین سخنرانی لاریجانی، اعتراض کنند.  قاسم روانبخش در بخش دیگری از وبلاگ خود مدعی شده است که آنچه از تریبون مجلس قرائت شد، با گزارش در اختیار نمایندگان و آن‌چه در برخی نشریات و سایت‌ها مورد نقد قرار گرفته متفاوت است. 
 
«ظاهرا برای این‌که حقی برای افراد در پاسخگویی از تریبون مجلس ایجاد نشود، اسامی را حذف کرده به جای آن‌ فعال سیاسی و برخی افراد و... گذاشته‌اند. این اقدام موجب شده که اقدامات آن افراد و گروه‌ها به پای هفته‌نامه پرتو یا به اصطلاح آنان، حلقه پرتو نوشته شود. البته اکنون این نشریه حق پاسخگویی دارد.» 
 
اما ایشان فراموش کرده گزارشی که در مجلس قرائت شد بخشی از گزارش محرمانه پرونده 22 بهمن قم بوده است و اصل پرونده در اختیار مراجع قضایی قرار گرفته است، حتما ایشان می‌داند گروهی از افراطی‌ترین هواداران حضور داشته و ممکن بود جلسات مجلس را برهم بزنند. ظاهرا اسنادی هم از دست داشتن برخی از نمایندگان مجلس در حادثه قم در گزارش محرمانه و فوق‌محرمانه وجود داشته است؛ درواقع خود آقای روانبخش بهتر می‌دانند که دلیل اصلی عدم قرائت اسامی گردانندگان حادثه قم به چه دلیل است. 
 
باید دید فرا فکنی‌های امثال کریمی قدوسی و بیرون بردن اسناد و مدارک محرمانه کمیسیون و در اختیار قرار دادن اسناد به سایت بولتن نیوز قصد فرافکنی وانحراف روند گزارش را داشته است. به گزارش خانه ملت کریمی قدوسی مدعی شد «فعلا قرار شده است که گزارش‌شان را منتشر نکنند اما قبل از اینکه گزارش منتشر شود، آقایان مصاحبه کردند و درباره محتوای گزارش مطالبی گفتند که ما آنها را درست نمی‌دانیم؛ چرا که اگر قرار باشد این گزارش منتشر شود افراد دیگری هم هستند که حرف‌های مهمتری برای گفتن دارند.» ظاهرا منظور کریمی قدوسی اظهارات روانبخش است که مدعی شده پلاکاردهای حادثه قم را تهیه کرده است. 

قاسم روانبخش در بخش دیگری از وبلاگ خود مدعی شده است گزارش به «صورت ناقص ارائه شده» و «خواستار برگزاری دادگاه علنی شده است.» و در پاسخ به اظهارات آقای لاریجانی رئیس مجلس این گونه مدعی شده است که «ریاست محترم مجلس در پاسخ به آقای رسایی ضمن رد شخصی بودن ماجرای تحقیق و تفحص اظهار داشته‌اند که تشکیل کمیته مذکور به‌خاطر توهین به حرم حضرت معصومه(س) بوده است و این‌که تاکنون دو بار حرمت حرم حضرت معصومه(س) شکسته شده؛ یک بار در عصر رضا شاه و بار دیگر در 22 بهمن که عده‌ای کفش و کلاه ریختند. در این باره چند نکته به‌عنوان ابهام قابل ذکر است، اولا آیا اگر سخنران 22بهمن قم دکتر احمدی‌نژاد یا فرد دیگری بود و حادثه‌ای بدتر از آن‌چه اتفاق افتاد، رخ می‌داد، اصلا محکوم می‌شد و آیا کمیته تحقیق و تفحصی شکل می‌گرفت و اگر کسانی کمیته‌ای تشکیل می‌دادند گزارش‌شان اجازه قرائت از تریبون مجلس می‌یافت؟ 
 
ثانیا اگر تشکیل کمیته مذکور به‌خاطر شکسته شدن قداست حرم مطهر بوده است چرا برای آنچه برای آقای ناطق نوری و سیدحسن خمینی در حرم امام رضا(ع) و حرم امام خمینی(ره) اتفاق افتاد کمیته‌ای تشکیل نشد؟ ثالثا چرا زمانی که طرفداران موسوی و فتنه در زمان فوت آقای منتظری قداست حرم حضرت معصومه(س) را شکستند، کمیته‌ای تشکیل نشد؟» بنابراین ایشان حادثه 22 بهمن قم را هنوز برخورد شخصی رئیس مجلس تلقی می‌کنند. تمام اظهارات قاسم روانبخش در حالی است که کمیته حقیقت‌یاب مجلس مدعی است که حلقه پرتو تاثیرگذار و مقصر در حادثه قم بوده است. 
 
منتظر چوب خدا باشید 

به گزارش الف؛ قاسم روانبخش در بخش دیگری از وبلاگ خود مدعی شده است، اتهامات مجلس علیه نشریه پرتو وعوامل دیگر دست‌اندرکار این پرونده را درست نمی‌داند و مدعی است: «آنچه این روزها درباره گزارش بی‌اساس 22 بهمن قم از تریبون مجلس خوانده شد و دستمایه حمله گسترده بر ضد افراد بی‌گناهی از جمله کسانی که در نشریه پرتو قلم می‌زنند فراهم آورد از همین سنخ است. پاسخ ما فقط یک جمله است؛ در انتظار چوب خدا باشید. مطمئنیم وقتی خداوند ظلم به حیوانی را بی‌پاسخ نمی‌گذارد بی‌تردید کسانی که با اتهامات بی‌اساس آبروی مومنین را می‌برند بی‌پاسخ نخواهد گذاشت. تجربه گذشته نیز پیش روی ماست. اصلاح‌طلبان از این گونه کارها چه طرفی بستند که تازه برخی اصولگرایان می‌خواهند آن را تجربه کنند. سران اصلاحات به‌اندازه‌ای ذلیل شده‌اند که حتی در میان دوستانشان نیز ذلیل‌اند! در نقطه مقابل، جایگاه شخصیتی که روزانه ده‌ها و صدها اتهام و توهین بر او روا می‌داشتند کجاست؟ باز هم می­خواهید تجربه کنید بفرمایید...»

منبع: آرمان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین