کد خبر: ۲۰۵۸۴۹
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۴

عراقچی انفجار در جنوب بیروت را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، انفجار و اقدام تروریستی منطقه ضاحیه جنوبی بیروت را که به شهادت و مجروح شدن جمع کثیری از مردم لبنان انجامید، به شدت محکوم و با خانواده قربانیان و بازماندگان این اقدام جنایتکارانه اعلام همدردی کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: سیدعباس عراقچی افزود: یقینا مردم مقاوم لبنان به ویژه مقاومت اسلامی در آستانه سالگرد پیروزی‌های افتخارآمیز جنگ 33 روزه، توطئه شوم صهیونیستها و ایادی آنان را برای بی ثبات کردن لبنان و فتنه انگیزی میان طوائف آن را همچون گذشته ناکام خواهند گذاشت.

وی تاکید کرد: مقاومت اسلامی و حزب الله، مفاهیم پایدار و بنیادینی در راستای دفاع ملی از تمامیت ارضی، سیادت و حاکمیت ملی لبنان به شمار می رود و مردم مقاوم لبنان هیچگاه اجازه تعرض و تعدی بیگانگان و متجاوزان را به این حق مسلم خود در دفاع مشروع نخواهند داد و با حفظ وحدت و هوشیاری خویش، دستان متجاوزان به حاکمیت و وحدت ملی لبنان را قطع خواهند کرد.

در پی انفجار تروریستی روز پنجشنبه در جنوب بیروت، و کشته شدن دست کم 20 شهروندان لبنانی، سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای مختلف جهان این انفجار را به شدت محکوم کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت شبکه المنار، به دنبال انفجار تروریستی ضاحیه بیروت که در یک منطقه مسکونی به وقوع پیوست سازمان ملل، شورای امنیت، سوریه، امارات متحده عربی، قطر، رهبران فلسطینی، و چندین نهاد و سازمان بین‌المللی دیگر این انفجارها را محکوم کردند.

هنوز آمار رسمی کشته‌های انفجار منطقه رویس، واقع در ضاحیه جنوبی بیروت که به وسیله یک خودرو بمب‌گذاری شده انجام شد، مشخص نیست اما رسانه‌های مختلف از جمله شبکه الجزیره، خبر گزاری رویترز، شبکه العربیه و رسانه‌های داخلی لبنان از کشته شدن دست کم 20 تن در این انفجار خبر می‌دهند.

حرب الله لبنان که انفجار در منطقه تحت کنترل این حزب به وقوع پیوسته است، هنوز درباره آن موضعی رسمی اتخاذ نکرده است و به احتمال زیاد واکنش حزب‌الله از طریق سخنان امروز(جمعه) سید حسن نصرالله، دبیر کل این حزب به اطلاع محافل داخلی و خارجی خواهد رسید.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل ضمن محکوم کردن این انفجار از مردم لبنان خواست تا اتحاد خود را حفظ کنند.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: در شرایط بحرانی کنونی، تمامی لبنانی‌ها باید وحدت خود را حفظ کنند و با احترام به نهادهای دولتی، در حفظ امنیت و ثبات کشور خود بکوشند.

دبیرکل سازمان ملل گفت: چنین اقدامات خشونت‌آمیزی به هیچ وجه قابل قبول نیست و اینگونه حملات از جامعه بین‌المللی برای حمایت از امنیت و ثبات لبنان را در این برهه خطرناک بیشتر می‌کند.

شورای امنیت نیز در بیانیه‌ای جداگانه انفجار تروریستی روز پنجشنبه در بیروت را به شدت محکوم کرده و خواهان بازداشت و ارجاع عاملان این جنایت به مراجع قضایی شد.

شورای امنیت علاوه بر این تاکید کرد: همه اشکال اقدامات ترویستی را به عنوان یکی از خطرناک‌ترین تهدیدها برای امنیت و ثبات بین‌المللی محکوم می‌کند.

اعضای شورای امنیت همچنین از همه مردم لبنان خواستند تا در رویارویی با تلاش‌های برای ضربه زدن به امنیت و ثبات این کشور متحد باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین