کد خبر: ۲۰۵۸۷۱
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۵

حضور پنج بوکسور ایران در جدیدترین رده‌بندی بهترین‌های جهان

جدیدترین رده بندی بهترین بوکسورهای جهان اعلام شد که طی آن روزبهانی در مکان چهارم قرار گرفت و چهار نماینده ایران برای اولین بار وارد رنکینگ جهانی شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: رده بندی ماه آگوست فدراسیون جهانی بوکس آماتور (آیبا) در حالی اعلام شد که تیم ملی بزرگسالان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در اردن با کسب سه مدال برنز در مکان نهم رده بندی تیمی قرار گرفت. روزبهانی، محرابی و دلاوری سه مدال ایران در آن رقابتها را کسب کردند.

علی مظاهری و امین قاسمی پور دو ملی‌پوش المپیکی ایران هم در این رقابتها با شکست مقابل حریفان خود از مسابقات حذف شدند.

پنج ایرانی در این رده بندی حضور دارند که بهترین جایگاه ایرانیان متعلق به احسان روزبهانی است. در وزن 81- کیلوگرم احسان روزبهانی نسبت به رده بندی ماه قبل دو پله صعود داشت و با 1350 امتیاز در مکان چهارم قرار دارد.

او در رده بندی قبلی در مکان ششم قرار داشت.

در این وزن "عادل بک نیازیمبتوف" از قزاقستان با 2300 امتیاز در صدر قرار دارد. این قزاق بوکسوری است که هم در المپیک لندن و هم در مسابقات قهرمانی آسیا روزبهانی را شکست داد.نمایندگان روسیه و کوبا هم در مکان های دوم و سوم قرار دارند.

در وزن 91+ کیلوگرم جاسم دلاوری با مدال برنزی که در مسابقات قهرمانی آسیا با 350 امتیاز در مکان پانزدهم قرار گرفت. او در رده بندی ماه قبل در جدول رده بندی حضور نداشت.

عبدالمجید سپه‌وندی نماینده قبلی ایران در این وزن بود که با 300 امتیاز در مکان نوزدهم جای داشت اما در رده بندی این ماه از لیست حذف شد.

در وزن 91- کیلوگرم، علی مظاهری هم علی رغم شکست و حذف از مسابقات قهرمانی آسیا در این رده بندی در مکان 20 قرار گرفت. بوکسور المپیکی ایران با 175 امتیاز در رده بندی این ماه وارد رنکینگ شد و این برای اولین بار است که وارد رنکینگ جهانی می شود.

محمد نوری پور نماینده قبلی ایران در این وزن بود که با 500 امتیاز در مکان سیزدهم قرار داشت و در رده‌بندی این ماه حضور ندارد و از لیست حذف شد.

در وزن 75- کیلوگرم هم سجاد محرابی با مدال برنزی که در مسابقات قهرمانی آسیا در اردن گرفت وارد رنکینگ شد و با 500 امتیاز در مکان 13 قرار گرفت. این برای اولین بار است که محرابی وارد رنکینگ جهانی می شود.

در وزن 60 – کیلوگرم محمد مومیوند که در مسابقات قهرمانی آسیا در اردن دو پیروزی داشت و با یک شکست از دور مسابقات حذف شد در رده بندی جدید وارد رنکینگ شده و با 300 امتیاز در مکان 17 قرار گرفت.

محمد مهدی پور در رده بندی ماه قبل نماینده ایران بود که با 250 امتیاز مکان بیست و ششم قرار گرفته بود.

به گزارش ایسنا؛ در اوزان 49، 52، 56، 64 و 69 کیلوگرم نمایندگان ایران بین 50 نفر نخست این رده بندی قرار ندارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین