کد خبر: ۲۰۶۱۹۸
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۸

برآورد اولیه خسارات سیل اخیر در کرمان 150 میلیارد تومان است

استاندار کرمان گفت: مسوولان تکمیل پروژه های نیمه تمام را در دستور کار قرار دهند، نباید سرمایه‌های ملی در طرح‌های نیمه تمام مستهلک شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: "اسماعیل نجار"، در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان اظهار کرد: رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به 15 وزیر دولت یازدهم را تبریک می‌گوییم و امیدواریم پشتیبانی نمایندگان از دولت در جهت پیشبرد اهداف نظام اسلامی تاثیرگذار باشد.

وی افزود: همه ما مسوولان تا زمانی که توفیق خدمت داشته باشیم، باید براساس وظیفه قانونی، شرعی و دینی و طبق فرمایشات مقام معظم هبری تلاش کنیم.

نجار در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه بودجه سال جاری در چند روز گذشته ابلاغ شده، همه فرمانداران باید به قانون بودجه توجه جدی داشته باشند و مسوولان این نکته را مد نظر قرار دهند که 86 درصد بودجه در اختیار کشور و تنها 14 درصد در اختیار استان است.

وی بیان کرد: نباید همه فشار روی بودجه استانی باشد و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید با ارتباط با مرکز در یک تراز منطقی و اصولی، اعتبارات هزینه ای را دریافت کنند.

استاندار کرمان اظهار کرد: از 14 درصد بودجه استانی 85 درصد مربوط به قیود است که همه موظف به اجرای آن هستیم.

وی افزود: فرمانداران نباید از اعتبار تملک دارایی‌ها در زمینه تامین و نگهداری غفلت کنند و جاهایی که نیاز به تعمیر دارد، اقدام اساسی شود.

نجار گفت: از بودجه سال گذشته اعتبار مصلی‌ها، مساجد و بقاع متبرکه توزیع نشده که در بودجه امسال به میزان درصد شهرستان‌ها اضافه خواهد شد.

وی تاکید کرد: مسوولان تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را در دستور کار قرار دهند و از پروژه جدید پرهیز کنند، زیرا امکان سرمایه‌گذاری جدید نیست و نباید سرمایه‌های ملی در طرح‌های نیمه تمام مستهلک شود.

نجار تصریح کرد: در سال گذشته برای جبران خشکسالی‌ها 23 میلیارد تومان اعتبار به آب و فاضلاب روستایی اختصاص داده شد که اقدامات خوبی در استان صورت گرفت.

وی با تشکر از مدیریت شرکت آبفار کرمان بیان کرد: در سال گذشته یک هزار و 600 کیلومتر آبرسانی به روستاهای استان انجام شده و برای سال جاری نیز 9 میلیارد تومان برای آبفار اعتبار ابلاغ شده است.

استاندار کرمان در ادامه با اشاره به بارندگی و سیل اخیر در استان بیان کرد: در 11 شهرستان سیل داشته‌ایم که برآورد اولیه خسارات 150 میلیارد تومان بوده و به کشور اعلام شده و دولت کمک برای جبران خسارات را مصوب کرده و به زودی اعلام خواهد شد.

به گزارش ایسنا،وی افزود: سیل اخیر به ابنیه‌ها، کشاورزی، برق و قنوات خسارت وارد کرده و امیدواریم نمایندگان برای کمک دولت همکاری کنند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین