کد خبر: ۲۰۶۶۵۱
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۱

پوتین به دنبال بازگشت "کاردینال خاکستری" به کرملین

روزنامه ایزوسیتا گزارش داد که ولادیمیر پوتین به دنبال بازگرداندن ایده پرداز سیستم سیاسی روسیه به کرملین، چهار ماه پس از استعفای او می‌باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، روزنامه حامی دولت ایزویستا به نقل از منابع دولتی نوشت که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، "ولادیسلاو سورکوف" را به عنوان مشاور کرملین در امور توسعه و نوآوری شغلی انتصاب خواهد کرد.

این بازگشت سریع سورکوف به دولت قدرت لیبرال‌ها را تقویت خواهد کرد.

این انتصاب به سورکوف 48 ساله قدرت نفوذ به همان بخشی را می‌دهد که پیش از شکست در رقابت قدرت با محافظه کاران کرملین، به عنوان معاون نخست وزیر، سرپرستی آن را برعهده داشت.

دوری سورکوف از دولت روسیه برای جنگ طلب‌های کرملین که از شروع دوباره ریاست جمهوری پوتین در اوج قدرت بودند، یک پیروزی محسوب می‌شود.

بازگشت پوتین به ریاست جمهوری با اعتراضات گسترده مخالفان همراه شد.

به گفته اپوزیسیون روسیه، پوتین اقدام به سرکوب مخالفان کرد که نشان دهنده عدم تغییر موضوع وی نسبت به اپوزیسیون است.

پوتین به دنبال افزایش حمایت رای دهندگان محافظه کار از خود است.

سورکوف به عنوان "کاردینال خاکستری" و مشاور ارشد سیاسی پوتین اختیارات گسترده‌ای را در پشت پرده داشت.

سورکوف یک سال مانده به شروع کار دولت جدید پس از کشمکش با بازرس‌های فدرال که در حال بررسی اختلاس احتمالی در موسسه اسکالکوا بودند، کناره گیری کرد. اسکالکوا یک مرکز نوآوری است.

پوتین معمولا از مجموعه محدود افراد مورد اطمینانش به صورت چرخشی در سمت‌های مهم استفاده می‌کند. احتمالا سورکوف در سمت جدیدش نیز بر مرکز اسکالکوا نفوذ داشته باشد.

منابع دولتی به رویترز گفتند که سورکوف برخی سمت‌های دیگر مانند فرستاده‌ پوتین در منطقه قفقاز شمالی را که دچار شورش اسلام گرایان است رد کرده است.

سخنگوی دولت روسیه از اظهار نظر در این خصوص خودداری کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین