کد خبر: ۲۰۶۹۹۱
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۷

۱ میلیون کودک سوری از کشور خود آواره شده‌اند

مقامات سازمان ملل ضمن بیان اینکه تعداد کودکان آواره که مجبور به ترک کشور خود شده‌اند به یک میلیون نفر رسیده است اعلام کرد این کودکان خانه، خانواده و آینده خود را از دست داده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: آژانس پناهدگان سازمان ملل و یونیسف اعلام کردند که علاوه بر یک میلیون کودک سوری که از کشور خود گریخته‌اند در حدود دو میلیون نفر نیز در داخل این کشور آواره شده‌اند. این آمار در بحبوحه درخواست‌ها برای تداوم تحقیقات درباره تسلیحات شیمیایی در سوریه انجام می‌گیرند. 

به گزارش بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل، بیش از ۱۰۰ هزار نفر در جنگ داخلی سوریه جان خود را از دست داده‌اند.  کمیسریای عالی پناهندگان سازمان ملل اعلام کرده که هم‌اکنون کودکان نیمی از پناهندگان خارج از سوریه را تشکیل می‌دهند. در حدود سه چهارم این کودکان زیر ۱۱ سال هستند. 

آنتونیو گاترز، از مقامات ارشد کمیسریای عالی پناهندگان اعلام کرد: "کودکان سوری خانه‌ها، خانواده‌ها و آینده خود را از دست می‌دهند." وی در ادامه افزود: "حتی اگر آنها از مرز به سلامت رد شوند دچار افسردگی و نگرانی بوده و نیاز به دلیلی برای امیدواری دارند." 

 به گزارش تسنیم به نقل از بی‌بی‌سی؛ سازمان ملل افزود، بخش اعظمی از کودکان وارد اردن، لبنان، ترکیه، عراق و مصر شده و تعداد فزاینده‌ای از سوری‌ها به سمت شمال آفریقا و اروپا فرار می‌کنند. تنها ۱۱۸ هزار نفر از این کودکان توانسته‌اند آموزش‌های خود را به نحوی ادامه دهند و یک پنجم آنها از مشاوره‌های روانشناختی بهره‌مند بوده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین