کد خبر: ۲۰۷۰۶۶
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۱

۴۵ کشته و ۵۰۰ زخمی در انفجارهای «طرابلس» لبنان/ اعلام همدردی ایران با خانواده‌های قربانیان

سخنگوی وزارت امور خارجه، اقدام تروریستی در طرابلس لبنان را که جمع کثیری از نمازگزاران روز جمعه را به خاک و خون کشید به شدت محکوم و با خانواده‌های قربانیان اعلام همدردی کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: سیدعباس عراقچی در این رابطه تاکید کرد: بی‌تردید دست‌های فتنه‌گر صهیونیستی امروز از آستین گروه‌های تکفیری و افراط گرایان بی‌مسئولیت بیرون آمده و قصد کاشتن بذر فتنه، ضربه زدن به وحدت ملی و همزیستی مسالمت جویانه طوایف مختلف لبنان به ویژه فرق اسلامی را دارد.

وی اضافه کرد: یقینا ملت هوشیار این کشور همراه با تدبیر مدبرانه رهبران سیاسی و مذهبی خویش بار دیگر راه را بر هرگونه سودجویی و فرصت طلبی دشمنان ملت بزرگ و مقاوم لبنان همچون گذشته سد خواهند کرد.

به گزارش ایسنا؛ سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: ایران از سازمان‌های بین‌المللی مسئول می‌خواهد ضمن محکومیت اقدام تروریستی و فتنه‌افکنانه روز جمعه در طرابلس، نسبت به کشف حقایق پنهان این حادثه شوم و خائنانه اقدام کرده و از هیچ کوششی فروگزار نکنند.

دو انفجار تقریباً به طور همزمان مسجد «التقوی» واقع در «طرابلس» لبنان و مسجد «السلام» در نزدیکی بندر این شهر را لرزاندند و شمار قربانیان تاکنون ۴۵ کشته و ۵۰۰ زخمی اعلام شده است.
 
به گزارش فارس، شبکه «المیادین» از وقوع یک انفجار در مسجد «التقوی» در میدان «ابوعلی» واقع در شهر «طرابلس» لبنان خبر داد و اعلام کرد که در این انفجار چندین نفر کشته و زخمی شده‌اند.

 بر اساس این گزارش، خودروهای امدادرسانی بلافاصله در محل حاضر شدند تا زخمی‌ها را به بیمارستان منتقل کنند.

هنوز درباره جزئیات این انفجار خبری در دست نیست.

از سوی دیگر پایگاه خبری «المنار» اعلام کرد که صدای انفجار دوم در بندر این شهر به گوش رسیده است.

گفته می‌شود که این انفجار در نزدیکی مسجد «السلام» در بندر طرابلس و در هنگام خروج نمازگزاران روی داده است و چندین نفر نیز زخمی شده‌اند. این مسجد در نزدیکی منزل «نجیب میقاتی» قرار دارد.

برخی منابع خبری نیز از شنیده‌ شدن صدای تیراندازی پس از انفجار دوم خبر داده‌اند.

اولین تصاویر مربوط به این انفجارها را می‌توانید در زیر مشاهده کنید.


منابع خبری مختلف لحظه به لحظه در حال به‌روز رسانی درباره این انفجارها هستند که در زیر به ترتیب زمانی به آنها اشاره می‌کنیم.

******

شبکه الجدید: اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که این انفجارها قربانیان زیادی به همراه داشته است و خودروهای امدادرسانی بلافاصله خود را به محل‌های انفجار رسانده‌اند.

خبرگزاری ملی لبنان: انفجار دوم در نزدیکی مسجد السلام در بندر طرابلس روی داده است و این مسجد نیز در نزدیکی منزل «نجیب میقاتی» قرار دارد و هنوز خبری از وضعیت سلامتی میقاتی در دست نیست.

اسکای نیوز: شیخ «سالم الرافعی» امام جمعه مسجد التقوی در منطقه «الزاهریه» طرابلس بوده است و هنوز خبری درباره سلامت وی به دست نرسیده و سرنوشت او نامعلوم است.

المیادین: هنوز مشخص نیست که آیا شیخ سالم الرافعی در هنگام انفجار در مسجد السلام حضور داشته است یا خیر!

العربیة: بر اساس آمار اولیه انفجارهای طرابلس تاکنون 4 کشته و 40 زخمی برجای گذاشته است.

رویترز: در انفجار طرابلس دست‌کم 7 نفر کشته و ده‌ها تن زخمی شده‌اند.

منابع رسانه ای در گفتگو با العالم: در انفجار جلوی منزل سرتیپ «اشرف ریفی» مدیرکل سابق دستگاه امنیت داخلی لبنان در شهر طرابلس در شمال این کشور 10 نفر کشته و شماری زخمی شدند.

المنار: خبرنگار این شبکه خبری اعلام کرد که امامان جماعت هر دو مسجد در سلامت کامل به سر می‌برند و تعداد قربانیان این انفجارها به 10 کشته و بیش از 50 زخمی می‌رسد. صلیب سرخ لبنان نیز از انتقال بیش از 20 کشته و زخمی به بیمارستان‌های طرابلس خبر می‌دهند.

النشرة: در برخی از مناطق طرابلس، پس از وقوع دو انفجار، صدای تیراندازی به گوش می‌رسد.

خبرگزاری ملی لبنان: شمار قربانیان انفجار نخست در مسجد التقوی به 12 کشته و 25 زخمی رسید.

المنار: «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور در لبنان در واکنش به حمله تروریستی امروز در طرابلس اعلام کرد که دست جنایتکاران بار دیگر شهر طرابلس را نشانه گرفت و پیام آشکار این اقدام، کاشتن تخم فتنه در لبنان بود.

خبرگزاری فرانسه: شمار قربانیان انفجارهای طرابلس به 19 کشته و بیش از 35 زخمی رسید.

المیادین: شمار کشته‌های انفجارهای طرابلس به بیش از 20 نفر رسید.

المیادین: حسن خلیل وزیر بهداشت لبنان شمار قربانیان انفجارهای تروریستی امروز طرابلس را 27 کشته و 358 زخمی اعلام کرد.

خبرنگار المیادین: شمار قربانیان انفجارهای طرابلس از 30 نفر عبور  کرد.

وزارت اطلاع رسانی سوریه: عواملی که انفجارهای امروز طرابلس را انجام دادند در واقع همان‌هایی هستند که انفجار ضاحیه در جنوب بیروت را مرتکب شدند.

المنار: حزب‌الله لبنان انفجارهای طرابلس با هدف کاشتن بذر فتنه در میان لبنانی‌ها انجام شد.

النشرة: سفارت آمریکا در لبنان ضمن محکوم کردن خشونت در این کشور از همه طرف‌ها را به خویشتن‌داری و آرامش فراخواند.

المنار: اغلب شخصیت‌ها و رهبران سیاسی و دین لبنان و احزاب مختلف از جمله، رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور، نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه، نمایندگان پارلمانی، رئیس حزب دموکراتیک عربی، اسقف طرابلس، رئیس حزب مبارزه ملی، نخست‌وزیر اسبق لبنان، رئیس پارلمان، رئیس فراکسیون اصلاح و تغییر پارلمان و ...جنایت امروز در طرابلس را محکوم کردند و هدف از آن را ایجاد فتنه در کشور دانستند و برخی نیز اسرائیل را عامل اصلی این حمله تروریستی دانستند.

المیادین: وزیر کشور لبنان اعلام کرد که وزن بمب منفجر شده در مقابل مسجد السلام در طرابلس ۱۰۰ کیلوگرم بوده است.

العربیة: صلیب سرخ لبنان شمار قربانیان را 29 کشته و 500 زخمی اعلام کرد.

فرانس ۲۴: منابع بیمارستانی و پزشکی اعلام کردند که شمار قربانیان انفجارهای طرابلس به ۴۵ کشته و ۳۵۸ رسیده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین