کد خبر: ۲۰۷۳۶۹
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۰

نعمت زاده: قیمت کالاهای اساسی تا پایان سال تغییر نمی کند

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این که قیمت کالاهای اساسی تا پایان سال جاری تغییر نخواهد کرد ، گفت: منابعی که به صورت غیرقانونی توسط مدیرعامل یکی از شرکت های بزرگ صنعتی از کشور خارج شده بود جمع و جور شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب:  محمدرضا نعمت زاده در حاشیه استقبال رسمی رئیس جمهور از پادشاه عمان در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره این که اختصاص ارز مرجع به واردات کالاهای اساسی که یکی از اولین تصمیمات دولت بود تا چه زمانی ادامه خواهد یافت و با چه هدفی صورت پذیرفت اظهار کرد: این موضوع تا پایان سال جاری استمرار پیدا کرده و تغییری نخواهد یافت.

وی ادامه داد: این موضوع در مورد کالاهایی که در لیست کالاهای اساسی آمده و درباره نهاده های دامی صدق می کند بنابراین قیمت این موارد تا پایان سال جاری تغییر نخواهد کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: تفاوت ارز مرجع و مبادله ای درباره کالاهای اساسی از بودجه دولت تخصیص خواهد یافت بنابراین واردات این کالاها برای وارد کننده مثل ارز مرجع تمام می شود.

نعمت زاده در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر که از او درباره بازداشت مدیرعامل شرکت بزرگ صنعتی مس ایران و منابعی که گفته می شود از حساب این شرکت خارج شده و به یک حساب شخصی در یکی از کشورهای خارجی منتقل شده است، گفت: این اتفاق مربوط به قبل از دولت یازدهم بوده و قبل از شروع  به کار این دولت صورت پذیرفته است.

وی در عین حال ادامه داد: ولی خوشبختانه منابعی که در خارج از کشور بود جمع و جور شد و مشکلی از لحاظ مالی به وجود نیامد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: بالاخره قصوری صورت گرفته است که دادگاه باید به آن رسیدگی کند اما خوشبختانه منابعی که به خارج از کشور انتقال یافته بود جمع آوری شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره بررسی مشکلات خودروسازان در دولت یازدهم اظهار کرد: خودروسازان هم مشکل قیمت گذاری دارند و هم مشکل نقدینگی که در حال حاضر این موضع را بررسی می کنیم تا برطرف شود البته خودروسازان ورشکسته نیستند ولی مشکل دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین