کد خبر: ۲۰۷۶۴۲
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۶

گیلان، دومین استان کشور در گازرسانی به روستاها‌

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان گفت: یک هزار و 194 روستا، 199 هزار خانواده روستایی و 65 درصد روستاهای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند و استان گیلان مقام دوم کشوری را در زمینه گازرسانی به روستاها دارد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سید جلال نورموسوی در مراسم گازرسانی به روستای صفرمحله رضوانشهر در گفت‌‏وگو با ایسنا، گفت: توسعه گازرسانی از جمله وظایف شرکت گاز است و سعی شده در راستای توسعه خدمات از شهرها به روستاها از سال 80 با گازرسانی به روستاها خدمات دولت را به مناطق محروم ببریم و فاصله شهرها و روستاها را کاهش دهیم‌.

‌وی با بیان اینکه دو شهرستان انزلی و رضوانشهر به عنوان شهر پاک و سبز این استان محسوب می‌‏شوند، گفت: 47 شهر یعنی 99.5 درصد شهرهای استان از نعمت گاز بهره‏‌مند هستند و به زودی به 4 شهر دیگر نیز گازرسانی صورت می‏ گیرد.

نورموسوی متذکر شد: 211 روستای استان دارای پیمانکار است و 70 درصد این تعداد در دهه فجر از نعمت گاز بهره‌‏مند می‏‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان افزود: در هفته دولت 104 پروژه را آماده افتتاح داریم که از این تعداد 82 پروژه روستایی است که در 13 شهرستان پراکنده هستند و این امر نشانه توجه همه جانبه ما به روستاهاست.

نورموسوی خاطرنشان کرد: سه جایگاه سی ان جی استان نیز در ایام دهه فجر تامین گاز صورت گرفته است که با افتتاح این جایگاه‏‌ها تعداد ایستگاه‏‌های سی ان جی استان به 80 جایگاه رسیده است.

وی متذکر شد: تاکنون به 7 پروژه مسکن مهر گازرسانی صورت گرفته است و مجموع هزینه برای طرح‏‌های توسعه گازرسانی 15 میلیارد تومان بوده است‌.

وی در زمینه گازرسانی در شهرستان رضوانشهر افزود: 72 روستای رضوانشهر و 95.1 درصد روستاهای این شهرستان از نعمت گاز طبیعی بهره‌‏مند هستند.

نورموسوی ادامه داد: در هفته دولت امسال 6 روستای شهرستان رضوانشهر که 28 کیلومتر شبکه در آنها ایجاد شده و 768 خانوار از نعمت گاز بهره‏‌مند می‏‌شوند و یک هزار و 200 میلیون تومان هزینه پیش‌‏بینی شده بود که تاکنون 977 میلیون تومان هزینه انجام شده است و بقیه برای نصب انشعابات در یک ماه آینده برای استفاده مردم از گاز طبیعی صورت می‏‌گیرد‌.

وی متذکر شد: در اجرای پروژه‏‌ها واحدهای ستادی و واحدهای اجرایی تلاش بسیاری برای خدمت به مردم می‏‌کنند و ما برای تامین گاز مردم هزاران کیلومتر لوله‏‌گذاری را از جنوب کشور انجام داده‏‌ایم، هر چند که استفاده از گاز طبیعی بهتر از هر سوخت دیگری است اما با بی‏‌توجهی به موارد ایمنی می‌‏تواند بسیار خطرآفرین باشد‌.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین