کد خبر: ۲۰۷۶۴۷
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۹

تکذیب وقوع قتل‌های زنجیره‌ای در قم

دادستان قم خبر قتل‌های زنجیره‌ای را رد کرد و گفت: با پیدا شدن دو جسد در قم با شایعات فراوانی مواجه شدیم که در این زمینه هیچ یک از اجساد بیانگر وقوع قتل نبود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مصطفی برزگر گنجی در جمع خبرنگاران با تاکید بر ضرورت هوشیاری مردم، گفت: یکی از علل پیدایش جرم، عدم هوشیاری و دقت مردم است که متاسفانه زمینه حضور مجرمان را افزایش می‌هد.

دادستان قم با تشریح چند پرونده در این زمینه، تصریح کرد: در یکی از پرونده‌ها فردی با شناخت کامل از یکی از محله، به قصد تجاوز وارد خانه تازه عروسی شد که با مقاومت این خانم متواری و دستگیر شد، اما یکی از موضوعات قابل توجه در این پرونده باز بودن در منزل است. همشهریان باید دقت لازم را برای جلوگیری از ورود مجرمان به منزل داشته باشند.

وی ادامه داد: در پرونده دیگر سارقان با شگردی جدید با استفاده از تابلوی «ایست» برای رانندگان خانم، در ماشین می‌نشستند و با انتقال آن‌ها مبادرت به سرقت اموال در ماشین می‌کردند که در 3 مورد پرونده مشابه توانستیم سارقان را دستگیر کنیم.

گنجی در این زمینه هشدار داد: هیچ ماموری حق نشستن داخل خوردرو را ندارد و به ویژه بانوان توجه داشته باشند که از ماموران کارت شناسایی بخواهند و با هوشیاری در مقابل مجرمان برخورد کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: یکی از شیوه‌های مجرمان استفاده از اعضای خانواده است که با تکدی‌گری، خانه‌های خالی از سکنه را شناسایی می‌کنند که در این مورد نیز باید مردم متوجه حضور افراد مشکوک در محله‌های خود باشند، هرچند تکدی‌گری نیز خود جرم است و نیروی انتظامی می‌تواند متکدیان را برای فرستادن به مراکز ساماندهی دستگیر کند.

دادستان قم گفت: طایفه‌ای به نام فیوج در کرج دست به سرقت‌های خانوادگی می‌زنند که بیشتر از این شگرد برای سرقت منازل استفاده می‌کردند که پرونده آنها با دستگیری سارقان در حال بررسی است.

گنجی، خبر قتل‌های زنجیره‌ای در قم را رد کرد و ادامه داد: در این راستا یک ماه قبل جسد دختری 17 ساله در شهرک قدس پیدا شد که آثاری از قتل در پزشکی قانونی مشخص نشد و برای آزمایشات دقیق‌تر سم شناسی پرونده به تهران انتقال یافت، همچنین پیدا شدن جسد مردی طلبه در حریم راه آهن قم نیز بیماری نارسایی کبدی وی را مشخص کرد که در هر دو مورد پرونده خانواده‌ها شکایتی نداشتند.

به گزارش ایسنا،وی از انتقال پرنده فروشی‌ها به خارج از شهر خبر داد و گفت: متاسفانه برخی از پرنده فروشی‌ها تبدیل به پاتوقی برای حضور افراد مجرم شده است که در این زمینه نیز با همراهی شهرداری به زودی پرنده فروشی‌ها به خارج از شهر منتقل می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین