کد خبر: ۲۰۷۷۲۰
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۲

دکتر محمدباقر نوبخت: برای بهبود معیشت مردم، برنامه‌های دقیقی طراحی می‌کنیم

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در اولین دیدار خود با کارکنان این معاونت گفت: اگر یک مشارکت جمعی در کشور صورت گیرد به طور حتم شاهد اتفاقات خوب خواهیم بود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس اقتصادی: معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور بیان داشت: از همه وزرای دولت یازدهم خواسته‌ایم که گزارش اجرا شدن عملکرد قانون پنجم توسعه را تا 15 شهریورماه به معاونت راهبردی و نظارت رئیس‌جمهور تحویل دهند.

به گزارش آفتاب، وی افزود: به‌رغم مشکلات اقتصادی، دولت تدبیر و امید وعده بهبود معیشت مردم را هدف قرار داده است لذا سازمان برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری باید در راستای بهبود وضعیت مردم از لحاظ اقتصادی و کاهش دهک‌های معیشتی بین مردم، برنامه‌های بلندمدت و کوتاه مدت دقیقی را طراحی کند.

نوبخت با بیان اینکه می بایست بر اساس الگوی اسلامی پیشرفت، مطالعات خود را به صورت دقیق انجام دهیم و از طرح‌ها و ایده‌های قبلی در این راه بهره بگیریم، تصریح کرد:‌ ما یک نقشه راه مشخص برای توسعه کشور داریم و امروز می‌توانیم از طریق یک برنامه‌ریزی منسجم و هدایت شده به آن دست پیدا کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور اظهار داشت: امروز آنچه در جهان مورد نظر مردم است میزان توسعه‌یافتگی است از این رو بر این اعتقادم که ملت ما باید از نظر رشد سیاسی و اقتصادی در جایگاه شایسته ای قرار گیرد.

نوبخت تاکید کرد: براساس سند چشم‌انداز توسعه بایستی در افق 1404 به یک کشور توسعه یافته در منطقه تبدیل شویم، موضوعی که از سوی مقام معظم رهبری بر آن تاکید شده است، لذا انتظار می‌رود همت و تلاش خود را بیشتر کرده و به صورت منسجم‌تری در این وادی عمل کنیم. بنده همواره از سال 1384 گفته‌ام که ملت ایران به دلیل داشتن منابع مالی طبیعی و فردی شایسته‌ رسیدن به جایگاهی والا در جهان است، ‌از این رو باید در دولت تدبیر و امید همت خود را به کار بندیم تا فاصله خود را با اهداف مشخص‌ شده در این برنامه کمتر کنیم و به برنامه پنجم توسعه بها دهیم.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور تصریح کرد: بنده از همه وزرای دولت یازدهم خواسته‌ام که گزارش اجرا شدن عملکرد قانون پنجم توسعه را تا 15 شهریورماه به معاونت راهبردی و نظارت رئیس‌جمهور تحویل بدهند،‌ زیرا اعتقاد دارم نظارت بر دستگاه‌ها از برنامه‌های اصلی این سازمان است.

وی با اشاره به اینکه 13 آذر سال جاری لایحه بودجه 93 را ارائه خواهیم کرد، اظهار داشت: متاسفانه قانون بودجه 92 نشان می‌دهد ما تا پایان سال با برخی مشکلات روبرو هستیم که باید آنها را حل کنیم زیرا چشم امید مردم به ما بسته شده و ما نباید نسبت به مطالبات آنها به خصوص بحث معیشتی بی‌تفاوت باشیم.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با بیان اینکه به طور حتم بخشی از درآمدها به دلیل بودجه 92 تحقق پیدا نمی‌کند تصریح کرد: ‌متاسفانه تورم 44 درصدی و رشد اقتصادی منفی باعث شده است ما به طور صریح به چاره‌اندیشی فکر کنیم از این رو باید حتما یک انضباط کاری داشته و هزینه‌ها را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه میان مسوولین معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی تعامل سازنده‌ای وجود دارد، افزود: رئیس‌جمهور محترم با توجه به اینکه مقوله اقتصاد را اولویت اصلی خود قرار داده است از این رو سه هم‌اندیش را در حوزه اقتصادی به کار گرفته که امیدواریم بتوانیم در این راستا مطالبات مردم را محقق و وضعیت معیشتی را رونق بخشیم.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در پایان خاطرنشان کرد: اصلاح قانون بودجه سال 92 و ابلاغ بخشنامه بودجه 93 از مهمترین اولویت‌های کاری است که معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی باید در دستور کار خود قرار دهد.

لازم به ذکر است در این مراسم، تودیع بهروز مرادی معاون سابق برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور انجام گرفت و دکتر محمدباقر نوبخت با اهدا لوحی از خدمات بهروز مرادی تقدیر و تشکر به عمل آورد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین