کد خبر: ۲۰۷۸۵۳
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۸

پسر 16 ساله شیرازی متهم پرونده 15 شاکی خصوصی در فارس بود

رئيس پليس "فتا" استان فارس از کشف دو فقره پرونده تهدید و دسترسی غیر مجاز به داده های دیجیتال در استان فارس و شناسایی متهم 16 ساله پرونده که سه خانواده را دچار مشکلات زیادی کرده بود، خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرهنگ سيدموسي حسيني در تشريح اين خبر گفت: سه خانواده در شيراز که از اقوام نزدیک یکدیگر بودند به پلیس "فتا" مراجعه و از عامل تهدیدات و افشا اسرار خانوادگیشان در فضای مجازی ارائه شکایت كردند.

وي ادامه داد: در بازجویی از شاکیان پرونده که 15 نفر بودند، مشخص شد، شخص یا اشخاصی اقدام به سوزاندن چندین سیم کارت از آنها و همچنین ارسال پیامک حاوی مکالمات روزمره زندگیشان از سیم کارتشان به گوشی خودشان یا سایر اقوام می کنند و در تالارهای گفتگو در فضای مجازی با دادن دست نوشته های تهدید آمیز با علائم شیطان پرستی آنها را تهدید می کنند.

رئيس پليس "فتا" استان فارس افزود: یکی از شاکیان بیان کرد تا کنون اقدام به خرید 13 سیم کارت کرده ولی همگی آنها به محض فعال شدن بعد از حدود نیم ساعت می سوزد.

وي بيان كرد: پس از ارائه این پرونده به پلیس "فتا" کارشناسان این پلیس اقدامات اولیه خود را شروع و مجددا ارسال تهدیداتی با موضوع (ارائه شکایت به پلیس فتا برای شما فایده ای ندارد) ، (پلیس "فتا" قادر به شناسایی ما نیست) و (جز دردسر برای خود کاری از پیش نمی برید) ادامه داشت.

رئيس پليس "فتا" استان فارس گفت: با بررسی سریع تبادلات مخابراتی بین سیم کارت های موجود در پرونده و استفاده از شم کارآگاهی افسران پلیس "فتا" در اقدامی فنی پسر 16 ساله یکی از شاکیان، به عنوان مظنون شناسایی و احضار شد.

 سرهنگ حسینی اظهار كرد: اين پسر 16 ساله، دارای تخصص در استفاده از نرم افزارهای تلفن همراه بود كه با کینه ورزی از پدرش و سایر شاکیان و با تصور اینکه به هیچ وجه ردی از خود به جا نگذاشته و قابل شناسایی نیست دست به این اقدام زده بود.

وي گفت: متهم اين پرونده در عین ناباوری با ادله پلیس "فتا" مواجه و جرم فوق از وي  كشف شد.

رئيس پليس "فتا" استان فارس خاطرنشان كرد: پدر اين فرد که به پلیس "فتا" مراجعه و برایش درک متهم بودن فرزندش در این پرونده غیر قابل باور بود، وقتی با اعتراف فرزندش مواجه شد در عین ناباوری از اینکه مشکلاتشان پایان یافته اظهار خرسندی كرد.

كشف  235 كيلوگرم ترياك در لارستان

فرمانده انتظامي شهرستان لارستان استان فارس از كشف مقدار 235 كيلوگرم ترياك در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ  حسين خليفه  در اين خصوص گفت: مأموران پليس مبارزه با موادمخدر شهرستان لارستان مطلع شدند يك دستگاه خودرو پژو پارس حامل مقدار قابل توجهي موادمخدر از مسير بندر عباس به طرف شيراز در حال حركت است.

وي با اشاره به اينكه بلافاصله ماموران كارهاي اطلاعاتي خود را در اين خصوص آغاز كردند افزود: با كنترل جاده هاي مواصلاتي شهرستان در نهايت خودروي مذكور را در اطراف يكي از روستاهاي شهرستان مشاهده كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان لارستان تصريح كرد: راننده خودرو به محض مشاهده ماموران از صحنه متواري كه پس از مدتي تعقيب و گريز، ماموران خودرو را  متوقف كردند.

سرهنگ خليفه خاطر نشان كرد: پس از بازرسي دقيق از خودرو 235 كيلوگرم ترياك كه به صورت ماهرانه اي جاسازي شده بود كشف شد.

به گزارش مهر،وي گفت: متهم دستگير شده بنام "ح – ك" همراه پرونده تشكيل شده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین