کد خبر: ۲۰۷۸۵۹
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۰

کلیات طرح پیگیری کودتای 28 مرداد تصویب شد

نمایندگان مجلس با کلیات طرح دوفوریتی پیگیری حقوقی سیاسی کودتای 28 مرداد موافقت کردند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه 6 شهریور) مجلس شورای اسلامی با 167 رای موافق، 5 رای مخالف و 7 رای ممتنع از مجموع 196 نماینده حاضر با کلیات طرح دوفوریتی پیگیری حقوقی- سیاسی کودتای 28 مرداد 1332 توسط دولت‌های آمریکا و انگلیس علیه دولت ملی ایران موافقت کردند.

نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در تشریح گزارش این کمیسیون در این‌باره با بیان اینکه کودتای 28 مرداد با دستور دولت‌های آمریکا و انگلیس به سازمان‌های اطلاعاتی آنها در سال 32 انجام شد گفت: براساس این کودتا خسارات زیادی بر ایران تحمیل شد و حکومت دیکتاتوری حدود 25 سال به ملت ایران تحمیل و منابع ملی به غارت رفته و استقلال و آزادی ملت ایران خدشه‌دار شد.

قشقاوی سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه دولت با کلیات طرح دوفوریتی پیگیری حقوقی- سیاسی کودتای 28 مرداد 1332 مخالفتی ندارد، گفت: دولت در مورد جزئیات دیدگاه‌هایی دارد که در جلسه دیروز با کمیسیون امنیت ملی به استحضار نمایندگان رسید.

در جریان بررسی کلیات طرح دوفوریتی پیگیری دوفوریتی حقوقی- سیاسی کودتای 28 مرداد 1332 فیاض، موسوی‌نژاد و سودانی به عنوان موافق و کوچک‌زاده، هروی و رهبری به‌عنوان مخالف به صحبت پرداختند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین