کد خبر: ۲۰۷۹۸۵
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: اوباما درباره حمله به سوریه توضیح صریح دهد

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با نوشتن نامه‌ای به باراک اوباما از وی خواست برای استفاده از نیروی نظامی آمریکا علیه سوریه یک مبنای منطقی مشخص ارائه دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این در حالی است که تعداد هر چه بیشتر نمایندگان دموکرات و جهوری‌خواه آمریکا نسبت به جنگ با سوریه اظهار نگرانی کرده‌اند.

جان بوئنر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و نماینده جمهوری‌خواه ایالت اوهایو در نامه خود تاکید کرد که حامی سیاست دولت باراک اوباما تا به امروز نسبت به تقاضا برای کناره‌گیری بشار اسد از قدرت بوده و تاکید دارد که استفاده از تسلیحات شیمیایی نقض فاحش هنجارهای بین‌المللی است.

بوئنر در نامه خود نوشت که باید اوباما در خصوص ادعای دولتش به اینکه دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی علیه مردم خود استفاده کرده یک توضیح صریح نسبت به اینکه چطور اقدام نظامی که یک وسیله و نه یک سیاست است اهداف آمریکا را محقق خواهد کرد، توضیح دهد.

این در حالی است که اوباما اخیرا گفت که هنوز نسبت به اینکه آمریکا چطور باید به سوریه پاسخ دهد، تصمیم نگرفته است.

دولت آمریکا قرار است امروز (پنجشنبه) یک تله کنفرانس با رهبران مجلس سنا و مجلس نمایندگان آمریکا و همچنین کمیته‌های امنیت ملی در خصوص سوریه داشته باشد.

بوئنر از اوباما تقاضا کرده تا شخصا به مردم آمریکا و کنگره توضیح دهد که چطور اقدام نظامی بالقوه منافع امنیت ملی آمریکا را تامین، اعتبار آمریکا را حفظ و از ستفاده از سلاح‌های شیمیایی در آینده جلوگیری می‌کند و بخشی از راهبرد و سیاست کلی‌تر ما خواهد بود.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا همچنین اوباما را تحت فشار گذاشت تا برای هر گونه اقدام نظامی آمریکا یک توجیه حقوقی ارائه دهد.

این در حالی است که هنوز پاسخ فوری از سوی کاخ سفید به تقاضای بوئنر داده نشده است.

در مجلس نمایندگان آمریکا 98 نماینده جمهوری‌خواه و 18 نماینده دموکرات نامه‌ای را خطاب به اوباما امضا کرده که طی آن از وی خواسته‌اند اجازه کنگره ‌آمریکا را برای هرگونه اقدام نظامی علیه سوریه کسب کند.

در این نامه تاکید شده که مداخله بدون یک تهدید مستقیم علیه آمریکا و همچنین بدون تایید کنگره مغایر با قانون اساسی خواهد بود.

آدام اسمیت، یک نماینده جمهوری‌خواه دیگر کنگره آمریکا و از اعضای ارشد کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا اخیرا اظهار داشت که حمله به سوریه غیرموثر بوده و آمریکا را وارد جنگ داخلی سوریه خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین