کد خبر: ۲۰۸۰۲۹
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۴
در پی سفر هیات دیپلماتیک ایرانی به یمن؛

ایران خواستار تشکیل کمیته ویژه پیگیری وضعیت نیکبخت در صنعا شد

هیات دیپلماتیک ایرانی در سفر به یمن در دیدار با مقامات این کشور، خواستار تشکیل کمیته ویژه برای پیگیری وضعیت دیپلمات ایرانی ربوده شده در صنعا شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: هیات کنسولی و حقوقی وزارت امور خارجه در سفر به صنعا با وزیر خارجه، وزیر کشور و نخست‌وزیر و رییس امن قومی یمن دیدار و گفت‌وگو و در هر سه ملاقات بر ضرورت تسریع در روند آزادی دیپلمات ایرانی ربوده شده با تلاش‌های جدی‌تر مسوولان یمن تاکید کردند.

مقامات یمن با تشریح و توضیح درباره اقدامات انجام شده درباره این مساله، خاطرنشان کردند که موضوع دیپلمات ایرانی ربوده شده برای مقامات ارشد یمن از اهمیت زیادی برخوردار است و این موضوع را به صورت جدی پیگیری می‌کنند.

در این دیدارها، سجادی مدیرکل کنسولی و امور ایرانیان خارج از کشور، با توجه به این‌که مسوولیت تامین امنیت دیپلمات‌ها در این کشور بر عهده دولت یمن است، خواستار تشکیل کمیته ویژه برای پیگیری وضعیت نوراحمد نیکبخت دیپلمات ربوده شده کشورمان شد؛ چراکه دولت یمن باید از تمامی امکانات و ظرفیت‌های خود از جمله برخی احزاب موجود در حکومت وفاق ملی که با قبایل و مشایخ یمنی ارتباط بسیار نزدیک و قوی دارند، بهره جوید.

در تمامی دیدارها، به ویژه در دیدار با نخست‌وزیر یمن، طرف یمنی از آمادگی خود برای توسعه هرچه بیشتر روابط استقبال کرد و زمینه تبادل هیات میان دو کشور در عالی‌ترین سطوح در آینده مورد تاکید قرار گرفت.

یکی دیگر از محورهای مورد بررسی در دیدار با نخست‌وزیر یمن، فعال‌سازی کمیته مشترک سیاسی برای بررسی میدانی زمینه‌های توسعه و تحکیم روابط در آینده نزدیک بود که درباره آن موضوعات مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا؛ هیات کنسولی و حقوقی وزارت خارجه پس از انجام ملاقات‌ها، امشب عازم تهران خواهند شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین