کد خبر: ۲۰۸۰۷۸
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۴

شکایت فرزندان هاشمی از احمدی‌نژاد 8 سال است فقط خاک می‌خورد/ توصیه هاشمی رفسنجانی به حسین شریعتمداری

علیزاده طباطبایی، وکیل خانواده هاشمی در گفتگو با اعتماد درباره پرونده های این خانواده در قوه قضاییه به سوالات ذیل پاسخ داد:
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: علت احضار موکل شما (فاطمه هاشمی) به دادگاه چیست؟
این احضار برای مرحله بازپرسی انجام شده است و صبح امروز- چهارشنبه- احضاریه به خانم هاشمی تحویل داده شده است و ایشان با وجود اینکه سه روز وقت داشتند برای مراجعه به دادسرا در تماسی با اینجانب اعلام کردند که همین امروز می خواهند به دادسرا بیایند.

مورد اتهامی ایشان چیست؟
بنده احضاریه را ندیده ام اما موضوع مورد نظر بازپرس همان مصاحبه خانم هاشمی درباره دفاع از مهدی است و تصور نمی کنم نظر رییس قوه قضاییه هم اعلام جرم علیه موکلم باشد. خانم هاشمی یک انتقاد ساده کرده است و نباید چنین برخوردی می شد. این برخورد را با پرونده دو مداح تهرانی که به اتهام توهین به آقای احمدی نژاد محاکمه شدند مقایسه کنید. به نظر من کرامت مقامات عالی نظام در گذشته است.

شکایت های متعددی که خانواده هاشمی درباره توهین ها و تهمت های وارده به دستگاه قضایی ارائه کرده اند به کجا رسیده است؟
ما ده ها شکایت از رسانه های توهین کننده به خانواده آقای هاشمی طرح کرده ایم که هیچ کدام منجر به صدور کیفرخواست نشده است. در موضوع شکایت از روزنامه کیهان اطلاع داریم که مدیرمسوول این روزنامه حتی احضار هم نشده است در حالی که دو سال از شکایت ما می گذرد.

علت عدم احضار حسین شریعتمداری به دادگاه چیست؟
وقتی موضوع را جویا می شویم به ما می گویند گردش کار به دادستان ارائه شده است. در این مرحله اگر هم مسوولان این روزنامه احضار شده باشند بنده به عنوان وکیل خانواده هاشمی از آن بی اطلاعم. یک بار به آقای هاشمی گفتم اجازه بدهید از کیهان به دلیل توهین به حضرتعالی شکایت کنیم که ایشان فقط گفت به آقای شریعتمداری بگویید این رفتار منصفانه نیست.

سال 84 هم پس از اظهار مطالبی علیه خانواده هاشمی فرزندان آقای هاشمی از احمدی نژاد شکایت کردند. وضعیت این پرونده به کجا رسیده است؟
ما شکایت از احمدی نژاد را به دفتر رییس محترم قوه قضاییه هم ارائه کرده ایم اما تا کنون که 8 سال می گذرد نتیجه یی نداده است.

پرونده مهدی هاشمی در چه وضعیتی است؟
این پرونده همچنان دست بازپرس است. به اعتقاد من آقای سراج شجاعت به خرج داد و پرونده یی با حجم گسترده از ایرادات سنگین را به بازپرسی برگرداند. ایرادهای این پرونده بسیار سنگین است.

چه ایراداتی به پرونده وارد است؟
از لحاظ قانونی ما اجازه نداریم این موارد را رسانه یی کنیم.

با توجه به انتصاب قاضی سراج به ریاست سازمان بازرسی کل کشور آیا پرونده مهدی هاشمی همچنان توسط قاضی سراج رسیدگی خواهد شد؟
اطلاع نداریم که قاضی پرونده تغییر کرده باشد اما طبق قانون ایشان منعی برای ادامه قضاوت روی این پرونده ندارد.

روند برخورد با وکلا در دستگاه قضایی را چگونه ارزیابی می کنید؟
وضعیتی که به ویژه در دادسرای اوین حاکم است در شأن دستگاه قضایی ما نیست. امروز برای هشتمین بار به این دادسرا مراجعه کردم تا اسناد و تجهیزاتی را که در جریان پرونده مهدی هاشمی از دانشگاه آزاد اسلامی ضبط شده است پس بگیریم. بنده با بیش از 20 سال سابقه وکالت دو ساعت معطل شدم و در نهایت یک سرباز پاسخگو بود. این در حالی است که طبق قانون، وکیل هم شأن قاضی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین