کد خبر: ۲۰۸۰۹۰
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۸

لاریجانی: روزنامه ایران و ایرنا به بولتن تبدیل شده بودند

خبرگزاری جمهوری اسلامی و روزنامه ایران با انتشار تهمت و ناسزا به دیگران، جایگاه خود را از خبرگزاری و روزنامه رسمی کشور به یک بولتن تنزل دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خبرگزاری ابنا نشست رییس مجلس شورای اسلامی و نماینده قم با اصحاب رسانه استان قم، عصر روز پنجشنبه 7 شهریور 1392 به همت خانه مطبوعات این استان برگزار شد.

علی لاریجانی» در ابتدای این نشست، رسانه ها را رکن مهم مردم سالاری دینی دانست و دلیل تأخیر برگزاری این مراسم و عدم برگزاری آن در روز خبرنگار را شرایط ویژه مجلس به دلیل رأی اعتماد به دولت جدید اعلام کرد.

وی سپس با اشاره به سخنان «عبداللهی» سربیر روزنامه ایمان قم مبنی بر قانون شکنی روزنامه های سراسری در چاپ آگهی نامه در قم، از مسؤولان اداره کل ارشاد استان قم خواست با رعایت قانون، در رفع مشکلات رسانه ها و خبرنگاران محلی کوشا باشند و اضافه کرد: اصحاب رسانه باید احساس نشاط کنند و مسؤولان ارشاد نیز باید به جای کارهای تزئینی ـ مانند ایجاد موزه مطبوعات قم ـ به مشکلات اصلی رسانه ها و خبرنگاران بپردازند.

لاریجانی سپس با اشاره به سخنان «غفاری» مسئول دفتر خبرگزاری ایرنا در قم که از رکود و افول این خبرگزاری گلایه داشت گفت: هر خبرگزاری در ابتدا خودش باید مراقب روند کاری خود باشد. وقتی خبرگزاری جمهوری اسلامی و روزنامه ایران با انتشار تهمت و ناسزا به دیگران، جایگاه خود را از خبرگزاری و روزنامه رسمی کشور به یک بولتن تنزل می دهند، نتیجه آن وضعیت فعلی است.

وی افزود: روزنامه ایران را خود من در زمانی که وزیر ارشاد بودم تأسیس کردم تا روزنامه رسمی کشور باشد و همه گروه‏ها و جناح‏ها را در بر بگیرد؛ ولی این روزنامه و نیز خبرگزاری ایرنا با تغییر آن روند، به وضعیت فعلی دچار شدند.

لاریجانی با تأکید بر این که جریان های سیاسی باید یکدیگر را به رسمیت بشناسند، تصریح کرد: اگر این مهم محقق نشود در کشور دچار مشکل می‏شویم؛ همان گونه که در جهان اسلام گروه هایی همچون طالبان، وهابیت و فرقه های تکفیری به دلیل این که غیر از خودشان کسی را به رسمیت نمی شناسند، مشکل آفرین شده اند.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوادث سوریه گفت: تصمیم برای عملیات نظامی و حمله به یک کشور چیزی نیست که در چند روز انجام شود؛ بلکه این تصمیم از چهار ماه پیش گرفته شده است.

رییس قوه مقننه با اشاره به ساختار غیرعادلانه سازمان ملل و شورای امنیت گفت: در مسأله سوریه فضاحت‌بار بودن استدلال‌های آمریکا و متحدانش کاملا آشکار است؛ به طوری که آنها همین شورای امنیتی که خودشان آن را درست کرده اند ـ با وجود اشکالی که ما به ساختار آن داریم ـ را هم قبول ندارند!

   

 

دبیر سابق شورای امنیت ملی کشور به پرونده هسته ای ایران و سنگ‌اندازی‌های بیگانگان در مسیر پیشرفت جمهوری اسلامی نیز پرداخت و با اشاره به اعلامیه دیشب دبیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته ای گفت: من ادبیات اینها را می شناسم. «آقای البرادعی» منصف تر بود اما «آقای آمانو» جوری بیانیه می دهد که بغض‌آلود بودن در آن بوضوح دیده می شود. وی حتی واژه هایی را انتخاب کرده است که نشان‌دهنده مشکل جدی آنها با ایران است

لاریجانی با تأکید بر اینکه از زمان البرادعی تا زمان آمانو هیچ تغییری در برنامه های ایران رخ نداده اما این ادبیات بغض آلود ایجاد شده است گفت: ساده اندیشی است اگر تصور شود آنها نگران رفتن ما به سمت سلاح هسته ای هستند. مسائل هسته ای برای کشورهای زورگو بهانه ای بیش نیست تا با فشار بر جمهوری اسلامی، الهام بخشی آن را در منطقه کاهش دهند.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقابله با دشمنان و حل مسأله هسته‌ای از طریق مذاکره، نیازمند تقویت قدرت اقتصادی و رونق تولید داخلی هستیم خاطرنشان کرد: نمی‌توان بگوییم در مقابل دشمنان ایستادگی می‌کنیم اما باز هم گندم وارد کنیم.

وی تنها راه عزت کشور را بالا بردن توان ملی کشور و اقتصاد ملی دانست و با تاکید بر این که گره مشکلات کشور جز با همگرایی ملی باز نمی شود، افزود: ما مخالف مسائل دیپلماسی و گفت وگوها نیستیم؛ لکن تمرکز اصلی ما باید بر داخل کشور و ارتقای تولید ملی و رونق صادرات باشد.

لاریجانی بالارفتن قیمت ارز و دلار را دارای تبعات منفی برای شهروندان دانست ولی گفت: همین مسأله یک اثر مثبت هم دارد و آن رونق صادرات است؛ لذا باید از این بحران به عنوان فرصتی برای شکوفایی اقتصاد ملی استفاده کنیم.

در این مراسم که در مجتمع شهید آوینی ارشاد قم برپا گردید 4 تن از اصحاب رسانه به نمایندگی از خبرنگاران قمی به ایراد سخن پرداختند: «داریوش غفاری» مدیر دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در قم به نمایندگی از خبرگزاری ها، «امیر حسامی نژاد» به نمایندگی از عکاسان خبری، «حسین عبداللهی» سردبیر روزنامه ایمان قم به نمایندگی از نشریات و «موسوی» مدیر سایت خبری قم نیوز به نمایندگی از خبرنگاران و سایت های خبری.

در این مراسم همچنین «اسماعیلی طبا» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و «محمد خامه یار» معاون مطبوعاتی این اداره کل و رییس هیأت مدیره خانه مطبوعات قم دقایقی کوتاه به ایراد سخن پرداختند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین