کد خبر: ۲۰۸۱۳۳
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۲

حجت الاسلام صدیقی در نمازجمعه تهران: مردم سوریه بینی آمریکا را به خاک می‌مالند

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: اگر آمریکایی‌ها اشتباه بزرگی را مرتکب شدند، بدانند که پیروزی ندارند و پیروزی از آن ملت مقاوم سوریه است. انشاءالله مردم سوریه دماغ آمریکا را به خاک خواهند مالید.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران در سخنانی با اشاره به دیدار این هفته دولت یازدهم با مقام معظم رهبری گفت: در دیداری که دولت یازدهم در هفته جاری با رهبر معظم انقلاب داشته‌اند، حضرت آقا مطالب با ارزشی را بیان کردند که یقینا این مطالب برگرفته از آیات و روایات است و می‌توان گفت که همه دولت‌ها باید از قرآن و روایات و سخنان بنیانگذار جمهوری اسلامی که به راستی حق‌بین و حق‌طلب بوده‌اند، پیروی کنند.

وی ادامه داد: هفته دولت را به دولت جدید تبریک می‌گویم و امیدوارم که دولت یازدهم در خدمت به خلق و فراهم کردن زمینه رشد و هویت برای بندگی در جامعه و نیز رفع ظلمات از جامعه اسلامی کوشا باشد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری ویژگی‌ها و برجستگی‌های دولت یازدهم را در گفتار و رفتار امام راحل(ره) بیان کرده‌اند، گفت: رهبر انقلاب خودشان رهنمودهای حضرت امام را استخراج کردند و البته نیز معتقدند کسانی که مقام خدمتگذاری به آنها داده شده است، نباید از آن غفلت کنند. امام حاضر ما آینه تمام نمای همان امام راحل است.

حجت‌الاسلام صدیقی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های دولت مطلوب اسلامی سلامت اخلاقی و رفتاری است. این برنامه‌ای است که قرآن کریم به همه مسئولان و خدمتگذاران سفارش می‌کند.
وی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به مسئولین نظام اسلامی، گفت: اگر شما مسئول نظام لیبرالی هستید، مانند همان‌ها رفتار کنید، اما اگر مسئول نظام اسلامی هستید باید بر موازین نظام اسلامی نیز توجه داشته باشید و آن را سرلوحه امور خود قرار دهید.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: قرآن رمز نجات بشریت است که باید همه دولت‌ها در خدمتگذاری به مردم از آن پیروی کنند. کسی که وزیر، مدیرکل و معاون نظام جمهوری اسلامی است، باید این انقلاب را با همان آهنگ امام(ره) و شهیدانی که به آن خون داده‌اند باور داشته باشد.

صدیقی در همین زمینه افزود: کسی که در نظام اسلامی خدمت می‌کند باید به وعده‌های حق‌تعالی اعتماد داشته باشد. این برای ما یک تاریخ نیست، بلکه یک تجربه است. امام خمینی(ره) با وعده‌های خداوند متعال مقابل یک دستگاه طاغوت جهانی ایستاد و پیروز شد. 8 سال ما در برابر ابرقدرت‌های بزرگ دنیا ایستادگی کردیم. در آن زمان به ما سیم‌خاردار هم نمی‌دادند، اما مقاومت و ایستادگی ملت و مسئولان باعث شد تا به لطف خدا پیروز شویم.

وی تصریح کرد: دولتمردان باید اعتماد کامل به وعده‌های حق‌تعالی و صبر و مقاومت را در پیش گیرند. برجستگی دولت مطلوب اسلامی این است که همه آنها باید خود را خدمتگذار مردم بدانند. حکومت به مردم، اساس بعثت انبیاست که دولتمردان باید به آن توجه داشته باشند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه افزود: مسئولان و دولتمردان دولت اسلامی حق ندارند که خودشان را تافته جدابافته بدانند. یک رئیس جمهور در نظام اسلامی، افتخارش این است که خادم عائله خداوند منان باشد.

صدیقی در بخش دیگری از سخنانش به حضور سلایق و نظرات مختلف در دولت اشاره کرد و گفت: کسانی که با سلایق مختلف در دولت یازدهم حضور پیدا می‌کنند، باید بدانند که در دولت اسلامی در حال خدمت بوده و خدمت به مردم در متن اصلی حضور آنها در دولت قرار گیرد و بقیه مطالب حاشیه است.


وی خطاب به رئیس جمهور دولت یازدهم گفت: رئیس جمهور محترم نشانه پیامبر را بر سر دارد که در این صورت توقع جامعه اسلامی از او با دیگران و سایر روسای جمهور تفاوت دارد. یکی از این توقعات مسئله خدمت به مردم در چارچوب شرع مقدس و زیر پرچم ولایت است که این باید به عنوان یک اصل مدنظر قرار گیرد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنانش از رئیس جمهور برای معرفی وزرای کابینه در وقت مناسب و نیز نمایندگان مجلس جهت رای اعتماد به کابینه دولت تقدیر و تشکر کرد و گفت: از مجلس تشکر می‌کنم که بدون تعلل هماهنگی خود را با دولت یازدهم و تشکیل کابینه انجام داد و بنای خدمت را بنا نهاد.

صدیقی تصریح کرد: توقع ما از رئیس جمهور این است که هر چه سریعتر کابینه را با معرفی 3 وزیر باقیمانده که حوزه خدمتگذاری آنها در جبهه جوانان و آینده‌سازان است تکمیل کند.

وی ادامه داد: دولت پیام مجلس را در معرفی وزرای باقیمانده کابینه دریافت کرد که این پیام، پیام همه مردم است. دستگاه‌ها و مدارس و مراکز آموزشی باید در مسیر استقلال و پالایش کتاب‌هایی که به مسائل غربی آلوده است، قدم بردارند. 3 وزیر پیشنهادی نباید کسانی باشند که جناح و گروهی نسبت به آنها حساسیت داشته باشد و بتوانند انتظارات و توقعات مردم مومن را برآورده کنند.

امام جمعه موقت تهران در همین زمینه افزود: دغدغه وزیر باید دغدغه موازین دین اسلام باشد که امیدواریم رئیس جمهور محترم با معرفی وزرای باقیمانده از کابینه خدمتگذاری خودش را تکمیل کند.

حجت‌الاسلام صدیقی در بخش دیگری از خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته تهران به مسائل خارجی پیش آمده در امور مصر اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در موضوع مصر فرموده‌اند که ما مایل نیستیم در مسئله مصر دخالت کنیم، اما نمی‌توانیم نسبت به کشتار مردم بی‌دفاع و بی‌گناه این کشور نیز بی‌توجه باشیم و چشم‌مان را ببندیم.

وی تصریح کرد: کشتار مردم بی‌دفاع در این کشور محکوم است و با هیچ قانونی سازگاری ندارد.
امام جمعه موقت تهران افزود: در این کشور علاقه به اهل‌بیت موج می‌زند و راس‌الحسین(ع) و زینبیه در این کشور قرار دارد و دل مردم با آنها و موازین قرآن و عترت پیوند خورده و امری تاریخی و ریشه‌دار است که ما نیز توقع داریم دلسوزان این کشور به پا خیزند و از جنگ داخلی در این کشور جلوگیری کنند.

صدیقی تاکید کرد: جنگ داخلی در مصر تنها حمله به مردم مصر نیست، بلکه برای دیگر کشورها، جریان بیداری اسلامی و سایر ملت‌های مسلمان نیز تبعاتی خواهد داشت. مردم مصر بیدار شده‌اند و با این خونریزی‌ها این بیداری‌ها از بین نمی‌رود.

وی در ادامه اظهار داشت: توقع جدی از مسئولان کشور مصر این است که با این جنگ داخلی برخورد و آن را دفع کنند و از طرفی با انتخابات آزاد مسیر حرکت خود را طی کنند. امام جمعه موقت تهران افزود: از اینکه حسنی‌مبارک آزاد شده و منتخب مردم که با رای بالا به ریاست رسیده در حبس قرار دارد و نشانه‌ای از آزادی او دیده نمی‌شود، تعجب‌برانگیز است.


صدیقی در ادامه به اوضاع عراق اشاره کرد و گفت: یک دولت قانونی با رای قاطبه مردم در کشور عراق روی کار آمده است، اما انفجارها، بمب‌گذاری‌هایی که در این کشور استمرار دارد، نشانه طراحی‌هایی از سوی کشورهایی است که امکاناتی دارند. البته کشورهای منطقه با امکاناتی که دولت‌های غربی برای آنها آماده می‌کنند، قصد دارند که در این کشور جنگ داخلی به راه بیندازند.

وی تصریح کرد: مردم عراق با کمک و رهنمودهای مرجعیت این کشور تاکنون مقابل جنگ‌های فرقه‌ای که بزرگترین حربه‌ دشمنان اسلام است ایستادگی کرده و توانسته آنها را خنثی کند. امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: بعثی‌ها و تکفیری‌ها با اتکا به قدرت‌های خارجی به اقدامات خرابکارانه در عراق دست می‌زنند که امیدواریم مسئولین این کشور بتوانند با آنها مقابله کنند.

صدیقی در بخش دیگری از سخنانش به اوضاع به وجود آمده در سوریه طی روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: آمریکا و اسرائیل با همان بهانه‌ای که به عراق حمله کردند، قصد حمله به سوریه را نیز دارد. آمریکا به قدری ذلیل شده و رتبه‌اش پایین آمده که با حمله به سوریه و ریسمان پوسیده اسرائیل خودش را در باتلاقی گرفتار می‌کند که رفتن در آن باتلاق با خودش است، اما بیرون آمدن از آن در اختیار خودش نیست. وی در ادامه افزود: آمریکایی‌ها در حمله به عراق هزینه‌های سرسام‌آوری را به ملت‌های خودشان تحمیل کردند و فرزندان مردم بیچاره آمریکا را به کشتن دادند و با ذلت از عراق بیرون آمدند. آنها در افغانستان هم گرفتار و ذلیل شدند. هنوز از باتلاق افغانستان و عراق بیرون نیامده‌اند که به دنبال جنگ و درگیری دیگری در منطقه هستند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه اظهار داشت: آمریکایی‌ها و اسرائیل با حمله به سوریه جرقه باروت را در منطقه روشن می‌کنند. در این جنگ نه تنها جهان اسلام، بلکه جهان بشریت نیز به آنها اعتراض خواهد کرد و با آنها همراهی نخواهد کرد.

حجت‌الاسلام صدیقی ادامه داد: اگر آنها چنین اشتباه بزرگی را مرتکب شدند، بدانند که پیروزی ندارند و پیروزی از آن ملت مقاوم سوریه است که در این سال‌ها تجاوز‌ها و حملات را تحمل کرده است. انشاءالله مردم سوریه دماغ آمریکا را به خاک خواهند مالید.

به گزارش تسنیم، وی در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته تهران همه و خودش را به تقوا دعوت کرد و گفت: تقوا تنها وسیله نجات از مشکلات دنیا و شداید عالم برزخ در قیامت است.

امام جمعه موقت تهران افزود: اذان یک سرود روزانه است که در 5 و یا 3 نوبت بندگان با این سرود برای عشق به حق‌تعالی آمادگی پیدا می‌کنند. اذان اعلان موجودیت و شعار اقتدار جامعه اسلامی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین