کد خبر: ۲۰۸۲۴۸
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۶

ممنوعیت ورود هفته‌نامه «پرتو» به مجلس

جریده متعلق به «حلقه پرتو» دیگر امکان توزیع در بهارستان ندارد. «هفته‌نامه پرتو» تا همین چندی پیش همیشه در بخش مجلات و روزنامه‌های مجلس قابل دسترس بود، اما چند وقتی است که دیگر خبری از این مجله در بهارستان نیست.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پیگیری‌های «شرق» نشان از آن دارد که ورود این نشریه چندماهی است به مجلس غدغن شده. به‌دنبال قرائت گزارش 22 بهمن قم در صحن علنی مجلس، نقش حلقه پرتو در حمله به علی لاریجانی بیش از هر زمان دیگری محرز شد و حالا مسوولان مجلس بنا ندارند تا بیش از این پذیرای این هفته‌نامه باشند.

البته یکی از مسوولان هفته‌نامه «پرتو» به‌دنبال قرائت گزارش، ضمن محکوم‌کردن حمله به سخنرانی لاریجانی، مستندات گزارش را زیر سوال برده و تاکید کرد که هیچ فردی از این نشریه در این ماجرا شریک نبوده.

اما گزارش چیز دیگری می‌گوید و به صراحت از برخی افراد نزدیک به این حلقه یاد کرده.

از سوی دیگر منصور حقیقت‌پور رییس کمیته حقیقت‌یاب مجلس نیز چند روز پیش نسبت به انتشار فیلم هفته‌نامه پرتو در حادثه 22 بهمن قم در صورت تداوم فرافکنی‌ها از سوی این افراد درباره این حادثه هشدار داده بود. البته نشریه‌های نزدیک به این طیف فکری از جمله «9دی» کماکان در اختیار نمایندگان قرار می‌گیرد. گزارش 22 بهمن قم همچنین نشان می‌دهد که سخنرانی حمید رسایی در مسجد اهل‌بیت در تحریک افراد برای حمله به سخنرانی رییس مجلس تاثیرگذار بوده.

نام متهمان به قوه‌قضاییه رفته تا در صورت اثبات جرم، برخورد قضایی لازم با آنان صورت گیرد. مهدی دواتگری در پاسخ به اینکه آیا نماینده‌بودن برای فرد مصونیت خاصی به‌همراه دارد، می‌گوید: «نماینده تنها برای انجام وظیفه نمایندگی، مصونیت دارد و اگر خلافی مرتکب شود، باید با او برخورد قانونی شود.»

22 بهمن سال گذشته گروهی از نیروهای خودسر با مهر و نعلین به سخنرانی علی لاریجانی حمله کردند و به‌دنبال آن گروهی از نمایندگان تحت عنوان کمیته حقیقت‌یاب، کار برای یافتن مستندات لازم را آغاز و در آن گزارش، در کنار دیگر افراد دخیل در این موضوع، به نقش افرادی نزدیک به حلقه پرتو اشاره شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین